Christmasworld: całoroczna bombka i inne modne dekoracje na 2020

Targi towarów konsumenckich Christmasworld, Paperworld i Creativeworld we Frankfurcie rozpoczęły nowy sezon biznesowy od aktualnych tematów branżowych. 3 051 wystawców z 74 krajów zaprezentowało swoje nowe produkty dekoracyjne, świąteczne, biurowe i piśmiennicze, a także artykuły hobbystyczne, rzemieślnicze i artystyczne.

Wspomniane trzy wiodące międzynarodowe wydarzenia targowe przyciągnęły do Frankfurtu około 84 000 zwiedzających ze 163 krajów. Zaprezentowano liczne innowacje, niezwykłe prezentacje produktowe oraz program towarzyszący wybiegający w przyszłość. – Oprócz specyficznych dla branży tematów przyszłości, to właśnie wysoki stopień internacjonalizacji i wyjątkowa jakość odwiedzających sprawiają, że to targowe trio stało się niezastąpioną platformą dla branży i handlu. Nasze targi skupiają w jednym miejscu globalnych graczy z branży, tworzą możliwość kontaktu osobistego stanowiącego klucz do sukcesu dla całej branży dóbr konsumpcyjnych w erze cyfrowej – mówi Detlef Braun, dyrektor zarządzający Messe Frankfurt. Na targach Christmasworld pojawiło się 1 091 wystawców z 50 krajów (216 z Niemiec i 875 z zagranicy) prezentując ofertę dekoracji sezonowych i świątecznych. Obejrzało ją łącznie 43 945 zwiedzających ze 128 krajów (15 276 z Niemiec i 28 669 z zagranicy).

 
Bombka na wesele, Wielkanoc i Boże Narodzenie, czyli trendy świąteczne 2020

Targi Christmasworld zaprezentowały nowe produkty, kolory i materiały na 2020 rok. Głównym motywem wskazanym przez agencję bora.herke.palmisano jest fraza „rodzina ma znaczenie”. Opiera się on całkowicie na poczuciu wspólnoty i pragnieniu prowadzenia bardziej uważnego i świadomego ekologicznie stylu życia. W trzech zaprezentowanych stylowych światach „zielony rytuał”, „jedwabna impreza” i „szczęśliwe spotkanie” stało się szczególnie jasne, że klasyczna bombka bożonarodzeniowa przekształca się w „bombkę całoroczną”, a zatem można nią dekorować wnętrze przez cały rok. Trend ten potwierdziło wielu wystawców, prezentując niezwykłe kreacje bombek specjalnie na wesela, wiosnę i Wielkanoc, czy wieczory towarzyskie.

 

Dekoracje świąteczne i sezonowe stają się wyraźnie bardziej zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Liczne produkty, takie jak świece, ale także sztuczny śnieg, wstążki, kartki i opakowania na prezenty oraz całe dekoracje świąteczne, np. dla miast i centrów handlowych, są wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska i produkowane w sposób bardziej oszczędzający zasoby naturalne. Przykłady sięgają od bombek papierowych, wykonanych z papieru nie zawierającego FSC (np. Flatyz), po biodegradowalne wstążki na prezenty wykonane w 100% z bawełny (np. C.E.).Pattberg), podstawki do choinek wykonane w całości z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (Krinner) oraz spektakularne dekoracje świetlne wykonane z biodegradowalnej trzciny cukrowej (Blachere Illumination).

Bombki, wisiorki, doniczki czy świeczniki zdobią motywy roślinne. Przedmioty wykonywane są z drewna, korka, papieru, szkła lub materiałów z recyklingu. Paleta kolorów jest odpowiednio naturalna. Modne kolory to m. in. miętowa zieleń, butelkowa zieleń, a nawet zieleń paproci. Wzrasta również popularność brązu – koloru orzechowego, kawowego czy beżowego, a klasyczna czerwień świąteczna czy też bordo są ostatnim krzykiem mody. Przy czym kolor „Classic Blue” wcale nie traci tak naprawdę nigdy na znaczeniu. To wszystko jest kwestią eleganckiej inscenizacji. Aksamit, w połączeniu ze świeżymi kwiatami i roślinami, dodaje wyrafinowanego i przytulnego charakteru zimowym dekoracjom. Uroczysty charakter tradycyjnego stylu świętowania Bożego Narodzenia dodatkowo podkreślają wykwintne czekoladki w ozdobnych kształtach, aromatyzowane ziarna kawy czy ekskluzywne likiery oraz kulinarne przysmaki do dekoracji drzewek, takie jak precle czy nawet camembert.

Czego pragną klienci?
W strefie Decoration unlimited – Dark Ocean (Dekoracja nieograniczona – Mroczny Ocean) nabywcy zobaczyli, jak storytelling (opowiadanie historii) i elementy zaskoczenia mogą zachęcić kupujących do zakupów. Duet projektantów Rudi Tuinman i Pascal Koeleman z 2dezign przeniósł zwiedzających w elegancki świat doświadczeń przepełniony głębokim błękitem, będący świąteczną interpretacją będącego obecnie na topie koloru „Classic Blue” według Instytutu Pantone. Przedstawili oni również wskazówki dotyczące realizacji koncepcyjnej. Koncepcja Mrocznego Oceanu przede wszystkim, pokazuje wspaniałe pomysły na wywołanie uczucia zachwytu. 80% z nich może być zrealizowanych przy użyciu tradycyjnych ozdób świątecznych. Wielu gości przybyło do strefy Christmas Delights (Świąteczne Zachwyty) w poszukiwaniu produktów, które ożywią ich asortyment w zaskakujący sposób.

Według wyników badania przeprowadzonego przez Institute for Retail Research (IFH) można zauważyć, że obecnie klienci coraz częściej szukają informacji w internecie i dokonują zakupów offline. Podkreśla to również Christian Spancken z Google „Future Workshop”:– Sprzedawca detaliczny, którego nie można znaleźć w internecie, praktycznie się nie liczy. Zauważalna obecność w internecie, skutkuje również większą frekwencją klientów w sklepie stacjonarnym. Kupujący pragną kompetentnych porad, emocjonalnych doświadczeń i dodatkowej obsługi. Znajdą to tylko w sektorze detalicznym.

Strefa koncepcyjna „Retail BLVD” na targach Christmasworld pokazała, jak mogą wyglądać modele zakupów przyszłości. Wraz z IFH w Kolonii, Retail BVLD skupił się na drodze klienta i przedstawił kroki prowadzące klienta od impulsu zakupowego do lojalności. W strefach „Social Media Playground (Strefa Mediów Społecznościowych)”, „Convenience” (Udogodnienia) i „Experience House” (Dom Doświadczeń) zwiedzający dowiedzieli się, jak można optymalnie zaspokoić różne potrzeby klientów, a przede wszystkim, jak najlepiej wdrożyć rozwiązania cyfrowe. Dla osób zainteresowanych poszerzeniem dogłębnej wiedzy, treści te są dostępne przez cały rok na stronie internetowej www.conzoom.solutions.

Targi odbędą się ponownie w następujących terminach:
• Christmasworld: 29 stycznia – 2 lutego 2021 r.
• Paperworld i Creativeworld: 30 stycznia – 2 lutego 2021 r.

Data publikacji: 9.03.2020
Przeczytaj również

Targi:
Messe Frankfurt oferuje Platformę Nextrade
Organizator targów Ambiente i Tendence oferuje nowe narzędzie sprzedaży online dla wystawców. Platforma Nextrade to prosty w obsłudze, ogólnoświatowy sklep internetowy do… więcej »
Aktualności:
Kolejne targi odwołane przez koronawirusa
Organizatorzy The Inspired Home Show w Chicago odwołali tegoroczną edycję imprezy ze względu na zagrożenie epidemiologiczne. Tym samym amerykańskie targi dołączyły do… więcej »
Targi:
The Inspired Home Show 2020 w Chicago bez sektora azjatyckiego
Z powodu wybuchu epidemii koronawirusa targi  The Inspired Home Show 2020 w Chicago zrezygnowały w tym roku z sektora International Sourcing Expo. Decyzję podjęto po… więcej »