Jak polscy konsumenci oceniają sieci AGD RTV oraz DIY [ranking]

fot. Castorama

Agencja Inquiry sprawdziła za pomocą badania YouGov BrandIndex, jak konsumenci oceniają wiodące marki sklepów specjalistycznych pod względem jakości oferty. Przedstawiamy ranking dotyczący sklepów z elektroniką oraz sprzętem RTV i AGD oraz sieci DIY w oparciu o dane z trzeciego kwartału 2021 w porównaniu do ubiegłego roku.

Polski rynek sklepów stacjonarnych z elektroniką oraz sprzętem RTV i AGD jest zdominowany przez czterech graczy – są to sieci RTV Euro AGD, Media Expert, Media Markt oraz Neonet. Wśród sklepów z elektroniką najlepszy rezultat w kontekście jakości w trzecim kwartale tego roku uzyskała marka RTV Euro AGD z wynikiem 46,9%. Na drugim miejscu uplasował się Media Expert (wynik 42,5%), a na trzecim – z wyraźniejszą stratą do lidera – Media Markt (37,6%). Zdecydowanie niżej oceniany jest Neonet (24%). Pytanie zostało zadane osobom znającym daną markę.

Zestawiając rezultaty rok do roku agencja Inquiry zaobserwowała, że najwyższy wzrost odnotował lider kategorii, RTV Euro AGD, który poprawił swój wynik o 2,4 p.p. Sklepy Media Expert oraz Media Markt również poprawiły swoją ocenę, jednak w wyraźnie mniejszym stopniu niż RTV Euro AGD, odpowiednio o 0,5 i 0,9 punktu procentowego. Z kolei najsłabszy w kategorii Neonet poprawił się o 1,8 p.p.

W przypadku sieci DIY  najlepszy wynik osiąga Castorama (44%), a drugie miejsce zajął Leroy Merlin (41,1%). Warto odnotować, że Leroy Merlin poprawił swój wynik aż o 5,1 punktów procentowych rok do roku, jednak to nie wystarczyło na wyprzedzenie Castoramy. Na nieco dalszych miejscach, ale z dobrym wynikiem, plasują się IKEA oraz OBI.

Podsumowując, w omawianych kategoriach w handlu specjalistycznym wyraźnym liderem pod względem postrzeganej jakości oferty jest RTV Euro AGD, które ma najlepszy wynik na tle pozostałych sklepów. Na wyróżnienie zasługuje także sieć Leroy Merlin ze względu na bardzo dużą poprawę w ciągu ostatniego roku.


Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. Inquiry współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce. Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na próbie do 9000 osób rocznie (sondaż online na panelu YouGov).

Data publikacji: 15.10.2021
Przeczytaj również

Handel:
Jak marki i sprzedawcy mogą sprostać nowym oczekiwaniom klientów [raport]
Wyniki raportu Connected Shoppers pokazują, że w miarę jak zaciera się granica między fizycznymi a cyfrowymi punktami kontaktu, klienci oczekują od marek i sprzedawców,… więcej »
Handel:
Ranking e-sklepów z meblami i artykułami dekoracyjnymi w Europie [raport]
B+R Studio przeprowadziło badanie, które wyłoniło najczęściej odwiedzane sklepy internetowe z meblami i artykułami dekoracyjnymi w wybranych krajach UE i Wielkiej Brytanii.… więcej »
Handel:
Cushman & Wakefield: Pandemia testuje handel stacjonarny i zarazem wyposaża go w nowe narzędzia
Pandemia nie obchodziła się łaskawie z żadnym obszarem biznesowym, szczególnie jej skutki odczuł sektor handlowy, a w nim najemcy centrów, parków i ulic handlowych.… więcej »