60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia z domu stanowią dopiero początek długiej listy zalet. Internet stale się rozwija, a sklepy internetowe wraz z nim. Pojawiło się wiele udogodnień, które poprawiają doświadczenia klientów i sprawiają, że taka forma zakupów staje się przyjemnością – zgodnie z najnowszym raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” 47 proc. Polaków spędza najwięcej swojego czasu wolnego w sieci na robieniu zakupów online. Co więcej, 6 na 10 ankietowanych, którzy kupują online zauważyło, że aktualnie robi to częściej niż w latach poprzednich.

Zakupy w sieci są uwielbiane przez wszystkich, niezależnie od tego, w jakim są wieku. Wyniki przeprowadzonego badania pokazały, że każda grupa ankietowanych kupuje online częściej niż kiedyś. Okazuje się, że wzrost częstotliwości korzystania z kanału e-commerce był najbardziej widoczny wśród czterdziestolatków – ponad dwie trzecie z nich zauważyło u siebie taką tendencję – mówi Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

„Targowisko” online

Platformy marketplace to strony internetowe, na których konsumenci mogą kupić różne kategorie produktów od wielu sprzedawców. Jest to wygodne rozwiązanie oferujące większy wybór i możliwość załatwienia kilku spraw tylko w jednym miejscu. Taka dywersyfikacja przyciąga wielu klientów w różnym wieku i o odmiennej zasobności portfela.

Przeprowadzone przez Santander Consumer Bank badanie potwierdza popularność tej formy zakupów, ponieważ aż 86 proc. Polaków kupuje artykuły na platformach typu Allegro czy Amazon. Najwyższy odsetek osób korzystających z takich stron internetowych znajduje się wśród osób między 18 a 29 rokiem życia (91 proc.) oraz pięćdziesięciolatków (91 proc.). Z takich udogodnień najrzadziej korzystają konsumenci od 60 r.ż. wzwyż – w tej grupie jest to 74 proc. Co ciekawe, nieco mniej osób kupuje na marketplace zarówno wśród tych, którzy zarabiają najmniej jak i tych, którzy zadeklarowali najwyższe dochody. Wśród ankietowanych zarabiających między 2001 a 2999 zł netto na tych platformach kupuje 77 proc., zaś w grupie o pensji od 7 tys. zł netto wzwyż – 85 proc. Dla porównania, wśród osób z zarobkami od 4000 do 4999 zł oraz od 5000 do 6999 zł odsetek ten wynosił aż 93 proc.  

Szeroki asortyment produktów sprawia, że platformy marketplace są preferowanym miejscem zakupów dla wielu Polaków. Dlatego eRaty Santander Consumer Banku są dostępne w ponad 3000 sklepach internetowych, w tym na aukcjach online, np. na Allegro. Umowę o kredyt można zawrzeć wygodnie, bez wychodzenia z domu. Dzięki ratom nie trzeba naruszać swojej poduszki finansowej, a oszczędności można przeznaczyć na inny cel. Poza tym rozwiązaniem na zakupach online warto wziąć pod rozwagę choćby kredyt gotówkowy Równoratkę ze stałą i równą kwotą do spłaty czy kartę kredytową Visa Comfort, którą można uzyskać bez wychodzenia z domu – mówi Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.

Data publikacji: 8.04.2024
Przeczytaj również

Aktualności:
GIA Top Window Award: Wystartuj w konkursie na najlepsze wystawy sklepów z branży home!
Chcesz się pochwalić swoją wystawą sklepową? Zgłoś się do konkursu  GIA Top Window Award. Zgłoszenia z Polski przyjmowane są przez portal branży wyposażenia wnętrz… więcej »
Handel:
E-commerce B2B: Sposób na poprawę efektywności i zwiększenie zysków
W świecie cyfryzacji i globalizacji, e-commerce B2B (Business-to-Business) staje się nieodzownym elementem strategii biznesowych firm. Czym jest e-commerce B2B, jakie przynosi… więcej »
Handel:
Co czeka handel w drugiej połowie 2024 roku?  Oto pięć głównych prognoz [raport]
Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów świątecznych w 2024 roku. Pokazują one, że kupujących i sprzedawców czeka sezon pełen wyzwań. Jednym z głównych… więcej »