Jak co roku, w marcu międzynarodowa organizacja branżowa International Housewares Association (IHA) ogłosiła w Chicago wyniki światowego konkursu Global Innovation Awards (GIA) na najlepsze sklepy z artykułami gospodarstwa domowego.
W gronie pięciu zwycięzców edycji Global Innovation Awards 2024 znalazły się następujące sklepy:
• Potten & Pannen – Stanek z Czech
• Maison Empereur z Francji
• Kustermann z Niemiec
• Kookx z Holandii
• Divertimenti z Wielkiej Brytanii (nagroda za najlepszy sklep stacjonarny oraz internetowy – GIA Digital Commerce Award)
W jury światowej edycji konkursu GIA zasiadali specjaliści w dziedzinie retailu i visual merchandisingu oraz reprezentanci mediów z całego świata. Polskę reprezentował Jerzy Osika, ekspert biznesu wyposażenia wnętrz, a także redaktor naczelny Ambiente.info.pl – portalu branżowego, który prowadzi eliminacje do konkursu Global Innovation Awards w Polsce oraz w pozostałych krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
Tradycyjnie, wieczór rozdania nagród odbył się w czasie trwania targów artykułów gospodarstwa domowego The Inspired Home Show w Chicago, gdzie wystawcy i odwiedzający tę imprezę branżową mieli okazję zapoznać się bliżej z finalistami z poszczególnych krajów na specjalnej ekspozycji poświęconej tegorocznej edycji Global Innovation Awards. Nasz kraj w finałach reprezentował zwycięzca polskiej edycji GIA sklep Premium Home. Na zdjęciu poniżej: Paweł Domański, Concept Design Manager B3, na tle ekspozycji Premium Home na targach The Inspired Home Show w Chicago.
Listę wszystkich krajowych laureatów można znaleźć na stronie TheInspiredHomeShow.com/Awards/gia-Retailing.
Konkurs GIA został stworzony w 2000 roku przez International Housewares Association oraz targi The Inspired Home Show w celu promowania na świecie innowacyjności i doskonalenia konceptów handlowych w branży artykułów gospodarstwa domowego. Od czasów pierwszej edycji nagrodzono do tej pory już 550 sklepów z 55 krajów i 6 kontynentów.
Analizując zgłoszenia konceptów handlowych jurorzy oceniają:
• Misję, wizję, strategię
• Design i layout sklepu
• Visual merchandising, sposób ekspozycji towaru i aranżacje wystawy sklepowej
• Marketing, reklamę i promocję
• Obsługę klienta i szkolenia pracowników
• Innowacyjność
Zainteresowanych udziałem w kolejnej edycji konkursu na najlepsze sklepy Global Innovation Awards zapraszamy do kontaktu z naszą redakcją. Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.