Adam Kociołek: będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój

Miniony rok to czas dużych zmian w branży wyposażenia wnętrz. O podsumowanie roku 2020 i prognozy na 2021 poprosiliśmy Adama Kociołka, CEO Practic sp. z o.o. S.K.A.

Jak ocenia Pan rok 2020 z punktu widzenia reakcji Państwa firmy na zachodzące zmiany?

Zawsze interesowałem się trendami i ich wpływem na naszą branżę. Pandemia wzmocniła nurty, które obserwowaliśmy i na które byliśmy w jakiś sposób przygotowani. Wzrosło znaczenie ekologii, zainteresowanie lokalnymi markami, wzrosła sprzedaż w e-commerce. Nieprzewidywalną dla nas zmianą był lockdown. Klienci więcej czasu spędzali w domach i wydawali większe pieniądze na wyposażenie kuchni i domu.  Staraliśmy się szybko zareagować na ten przeskok i dopasować do rosnącego popytu na nasze naturalne i ekologiczne produkty.

 Jakie są Pana prognozy dla Państwa branży na rozpoczynający się rok?

Przewidujemy, że branża wyposażenia kuchni i wnętrz będzie się mieć dobrze. Będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój środowiska i dostarczają ekologicznych rozwiązań. Liczymy na to, że Covid w końcu odpuści i klienci z utęsknieniem wrócą do tradycyjnych sklepów i -spragnieni kontaktu – zostawią ekraniki.  Wiosną, wraz ze słońcem, na pewno wróci optymizm do zakupów.

Co będzie dla Państwa firmy największym wyzwaniem w 2021 roku?

Operacyjne dopasowanie się do sytuacji po-pandemicznej. Pomimo tego, że produkujemy wszystko w Polsce, pojawiają się przerwy w dostawach niektórych komponentów, surowców i części do maszyn. Wyzwaniem dla nas jest dywersyfikacja łańcucha dostaw, będziemy chcieli jeszcze więcej kupować lokalnie.

 

Rozmawiał: Jerzy Osika, redaktor naczelny Ambiente

Data publikacji: 11.01.2021
Przeczytaj również

Handel:
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego podczas ekspansji zagranicznej ma znaczący wpływa na efektywność sprzedaży, obsługę klienta oraz ogólną strategię… więcej »
Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych
16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją obecność na… więcej »
Rynek:
Grupa BSH, właściciel m.in. marek Bosch i Siemens, podsumowuje rok
BSH Hausgeräte GmbH osiągnęło obroty w wysokości 14,8 miliarda euro w 2023 r. Skorygowany o efekty kursowe obrót był więc na poziomie z poprzedniego roku. Jak jednak… więcej »