Adam Kociołek: będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój

Miniony rok to czas dużych zmian w branży wyposażenia wnętrz. O podsumowanie roku 2020 i prognozy na 2021 poprosiliśmy Adama Kociołka, CEO Practic sp. z o.o. S.K.A.

Jak ocenia Pan rok 2020 z punktu widzenia reakcji Państwa firmy na zachodzące zmiany?

Zawsze interesowałem się trendami i ich wpływem na naszą branżę. Pandemia wzmocniła nurty, które obserwowaliśmy i na które byliśmy w jakiś sposób przygotowani. Wzrosło znaczenie ekologii, zainteresowanie lokalnymi markami, wzrosła sprzedaż w e-commerce. Nieprzewidywalną dla nas zmianą był lockdown. Klienci więcej czasu spędzali w domach i wydawali większe pieniądze na wyposażenie kuchni i domu.  Staraliśmy się szybko zareagować na ten przeskok i dopasować do rosnącego popytu na nasze naturalne i ekologiczne produkty.

 Jakie są Pana prognozy dla Państwa branży na rozpoczynający się rok?

Przewidujemy, że branża wyposażenia kuchni i wnętrz będzie się mieć dobrze. Będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój środowiska i dostarczają ekologicznych rozwiązań. Liczymy na to, że Covid w końcu odpuści i klienci z utęsknieniem wrócą do tradycyjnych sklepów i -spragnieni kontaktu – zostawią ekraniki.  Wiosną, wraz ze słońcem, na pewno wróci optymizm do zakupów.

Co będzie dla Państwa firmy największym wyzwaniem w 2021 roku?

Operacyjne dopasowanie się do sytuacji po-pandemicznej. Pomimo tego, że produkujemy wszystko w Polsce, pojawiają się przerwy w dostawach niektórych komponentów, surowców i części do maszyn. Wyzwaniem dla nas jest dywersyfikacja łańcucha dostaw, będziemy chcieli jeszcze więcej kupować lokalnie.

 

Rozmawiał: Jerzy Osika, redaktor naczelny Ambiente

Data publikacji: 11.01.2021
Przeczytaj również

Handel:
E-commerce B2B: Sposób na poprawę efektywności i zwiększenie zysków
W świecie cyfryzacji i globalizacji, e-commerce B2B (Business-to-Business) staje się nieodzownym elementem strategii biznesowych firm. Czym jest e-commerce B2B, jakie przynosi… więcej »
Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Rozwiń e-sprzedaż na rynkach zagranicznych. Ostatnie dni na bezpłatne zgłoszenia!
Już 16 maja firmy zainteresowane rozwojem e-sprzedaży na rynkach zagranicznych będą mogły skorzystać z bezpłatnych wykładów i porad ekspertów podczas konferencji… więcej »
Handel:
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego podczas ekspansji zagranicznej ma znaczący wpływa na efektywność sprzedaży, obsługę klienta oraz ogólną strategię… więcej »