Adam Kociołek: będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój

Miniony rok to czas dużych zmian w branży wyposażenia wnętrz. O podsumowanie roku 2020 i prognozy na 2021 poprosiliśmy Adama Kociołka, CEO Practic sp. z o.o. S.K.A.

Jak ocenia Pan rok 2020 z punktu widzenia reakcji Państwa firmy na zachodzące zmiany?

Zawsze interesowałem się trendami i ich wpływem na naszą branżę. Pandemia wzmocniła nurty, które obserwowaliśmy i na które byliśmy w jakiś sposób przygotowani. Wzrosło znaczenie ekologii, zainteresowanie lokalnymi markami, wzrosła sprzedaż w e-commerce. Nieprzewidywalną dla nas zmianą był lockdown. Klienci więcej czasu spędzali w domach i wydawali większe pieniądze na wyposażenie kuchni i domu.  Staraliśmy się szybko zareagować na ten przeskok i dopasować do rosnącego popytu na nasze naturalne i ekologiczne produkty.

 Jakie są Pana prognozy dla Państwa branży na rozpoczynający się rok?

Przewidujemy, że branża wyposażenia kuchni i wnętrz będzie się mieć dobrze. Będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój środowiska i dostarczają ekologicznych rozwiązań. Liczymy na to, że Covid w końcu odpuści i klienci z utęsknieniem wrócą do tradycyjnych sklepów i -spragnieni kontaktu – zostawią ekraniki.  Wiosną, wraz ze słońcem, na pewno wróci optymizm do zakupów.

Co będzie dla Państwa firmy największym wyzwaniem w 2021 roku?

Operacyjne dopasowanie się do sytuacji po-pandemicznej. Pomimo tego, że produkujemy wszystko w Polsce, pojawiają się przerwy w dostawach niektórych komponentów, surowców i części do maszyn. Wyzwaniem dla nas jest dywersyfikacja łańcucha dostaw, będziemy chcieli jeszcze więcej kupować lokalnie.

 

Rozmawiał: Jerzy Osika, redaktor naczelny Ambiente

Data publikacji: 11.01.2021
Przeczytaj również

Rynek:
Rekordowa liczba prezesów na świecie uważa, że nastąpi odbicie w gospodarce
53% prezesów firm w Polsce, którzy wzięli udział w 24. badaniu PwC CEO Survey, jest przekonanych, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy będziemy świadkami wzrostu… więcej »
Rynek:
Zadłużenie branży HoReCa wzrosło o jedną trzecią
W 2020 r. zadłużenie hoteli, restauracji i firm cateringowych wzrosło o jedną trzecią w porównaniu do poprzedniego roku i wyniosło niemal 280 mln zł, wynika z danych… więcej »
Rynek:
Klucz do sukcesu na rynkach zagranicznych dla branży wnętrzarskiej
O tym, w jaki sposób najlepiej prowadzić sprzedaż swoich produktów zagranicą, rozmawiamy z Sebastianem Sadowskim-Romanovem, CEO spółki ITRO. Pod wywiadem publikujemy raport… więcej »