Adam Kociołek: będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój

Miniony rok to czas dużych zmian w branży wyposażenia wnętrz. O podsumowanie roku 2020 i prognozy na 2021 poprosiliśmy Adama Kociołka, CEO Practic sp. z o.o. S.K.A.

Jak ocenia Pan rok 2020 z punktu widzenia reakcji Państwa firmy na zachodzące zmiany?

Zawsze interesowałem się trendami i ich wpływem na naszą branżę. Pandemia wzmocniła nurty, które obserwowaliśmy i na które byliśmy w jakiś sposób przygotowani. Wzrosło znaczenie ekologii, zainteresowanie lokalnymi markami, wzrosła sprzedaż w e-commerce. Nieprzewidywalną dla nas zmianą był lockdown. Klienci więcej czasu spędzali w domach i wydawali większe pieniądze na wyposażenie kuchni i domu.  Staraliśmy się szybko zareagować na ten przeskok i dopasować do rosnącego popytu na nasze naturalne i ekologiczne produkty.

 Jakie są Pana prognozy dla Państwa branży na rozpoczynający się rok?

Przewidujemy, że branża wyposażenia kuchni i wnętrz będzie się mieć dobrze. Będzie rósł popyt na marki, które dbają o zrównoważony rozwój środowiska i dostarczają ekologicznych rozwiązań. Liczymy na to, że Covid w końcu odpuści i klienci z utęsknieniem wrócą do tradycyjnych sklepów i -spragnieni kontaktu – zostawią ekraniki.  Wiosną, wraz ze słońcem, na pewno wróci optymizm do zakupów.

Co będzie dla Państwa firmy największym wyzwaniem w 2021 roku?

Operacyjne dopasowanie się do sytuacji po-pandemicznej. Pomimo tego, że produkujemy wszystko w Polsce, pojawiają się przerwy w dostawach niektórych komponentów, surowców i części do maszyn. Wyzwaniem dla nas jest dywersyfikacja łańcucha dostaw, będziemy chcieli jeszcze więcej kupować lokalnie.

 

Rozmawiał: Jerzy Osika, redaktor naczelny Ambiente

Data publikacji: 11.01.2021
Przeczytaj również

Rynek:
Kryzys nie dotknął dóbr luksusowych - branża z ponad 15 proc. wzrostem przychodów w 2022 r.
Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak wynika z ósmej edycji raportu… więcej »
Rynek:
Odbicie na rynku hotelowym w CEE i dobre perspektywy dla polskich operatorów
Wyniki notowane przez hotele w miastach Europy Środkowo-Wschodniej są wyższe niż przed pandemią, dzięki czemu, jak wynika z raportu międzynarodowej agencji doradczej… więcej »
Rynek:
Reserved współpracuje z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC”
Flagowa marka LPP rozwija współpracę z polskimi producentami, wprowadzając w linii home limitowaną kolekcję przygotowaną w kooperacji z Zakładami Ceramicznymi… więcej »