Chicago – zagłębie innowacji i trendów

O najbliższej edycji International Home + Housewares Show w Chicago (2–5.03.2019) oraz o trendach w wyposażeniu wnętrz rozmawiamy z Markiem Adkisonem, wiceprezesem międzynarodowego stowarzyszenia branżowego International Housewares Association, które organizuje te targi.

Co odróżnia targi International Home + Housewares Show w Chicago od innych tego typu imprez poświęconych wyposażeniu wnętrz?

Nasze mocne strony to solidny program edukacyjny, specjalne wydarzenia i usługi, które sprawiają, że zwiedzanie targów dla kupców jest bardzo wygodne, produktywne i inspirujące. W dodatku tym, co czyni naszą imprezę szczególną, jest niezwykła ilość prezentowanych tu innowacji.

Branża artykułów kuchennych i wyposażenia wnętrz jest w USA napędzana przez innowacje i dizajn, dlatego każdego roku w Chicago pojawia się mnóstwo nowych nowatorskich produktów i idei – tysiące nowości wprowadzanych na rynek. Targi IHHS dają handlowcom z całego świata szansę na znalezienie innowacyjnych nowych marek, towarów i linii produktów niedostępnych na innych rynkach, szansę na odróżnienie swojej oferty i konceptu sprzedażowego od konkurencji i zaskoczenie klientów czymś zupełnie nowym.

Wielu zagranicznych kupców, którzy mieli w zwyczaju odwiedzanie targów co dwa lata, teraz mówi, że potrzebują być tu co roku, bowiem Chicago stało się zagłębiem innowacji. Docierają do nas pozytywne komentarze dotyczące prezentowanych tu produktów: kolorowych, modnych, zabawnych i – co ważne – praktycznych.

Wspomniał Pan o mocnym programie edukacyjnym targów. Jakie będą główne wydarzenia tego typu towarzyszące nadchodzącej edycji?

Wśród najważniejszych wydarzeń znajdą się prezentacje trendów ekspertki w dziedzinie kolorów Leatrice (Lee) Eiseman, dyrektor Pantone Color Institute i guru od zwyczajów konsumenckich Toma Mirabile, redaktora Pantone. Eiseman poprowadzi dwie sesje na temat koloru: „Kolor nowej ery” w poniedziałek 4 marca oraz „Kolor/Faktura/Wykończenie: powrót do przyszłości” we wtorek 5 marca. Mirabile zaprezentuje 4 marca swój coroczny program Top Trends poświęcony nowoczesnym zachowaniom konsumenckim, budowaniu lojalności i rewolucji w retailu. Z kolei Erika Sirimanne, szefowa Home & Garden w Euromonitor International, opowie o trendach konsumenckich i retailowych na świecie podczas seminarium „Digital Disruption” w niedzielę 3 marca.

Na co powinni głównie zwrócić uwagę goście targowi? Co by im Pan szczególnie polecał?

Zdecydowanie polecamy skorzystanie z udziału w wydarzeniach towarzyszących targom i wystawach specjalnych, dzięki którym uczestnicy zyskają pogląd na kluczowe trendy i nowe innowacyjne produkty. Ekspozycja New Exhibitor Preview, która odbędzie się tuż przed otwarciem targów w sobotę rano, zaprezentuje 90 nowych wystawców i ich produkty. Kolejnym przed-targowym wydarzeniem będzie Trending Today Preview, odbywający się równolegle z New Exhibitor Preview. Tym razem wystawa skupi się na tematyce napojów, prezentując trendy związane z napojami rzemieślniczymi, takimi jak kawa, piwo i koktajle, a także zobaczymy tu artykuły szklane i akcesoria, zestawy do koktajli i wiele innych.

Z kolei na wystawie New Product Showcases zobaczymy setki innowacyjnych, nowych produktów z każdego sektora targów – to obowiązkowy punkt w programie dla każdego kupca. Wewnątrz stref Buyers Clubs w każdej hali kupcy mogą zeskanować interesujące ich produkty i otrzymać wydruk ze szczegółowymi informacjami na ich temat. Na koniec wydarzenia otrzymają też wiadomość e-mail zawierającą link do listy wszystkich zeskanowanych produktów.

Pantone ColorWatch to natomiast specjalna ekspozycja zaprojektowana przez Pantone, koncentrująca się wokół palet kolorów, które stanowią najsilniejsze trendy na rok 2020. Będzie można poznać tu zarówno poszczególne kolory Pantone, filozofię kryjącą się za daną paletą, jak i obejrzeć produkty wystawców ilustrujące każdą z tych palet.

Zainteresowani artykułami kuchennymi powinni odwiedzić pawilon IHA Smart Home, którego tematem przewodnim będzie inteligentna kuchnia i związane z nią produkty zarówno od nowych, jak i doświadczonych firm z branży AGD. Zapraszamy do odwiedzenia pawilonu IHA Smart Home, aby zapoznać się z dostępnymi obecnie produktami, nowymi technologiami i trendami. Nie można przy okazji zapomnieć o scenie Smart Talks, znajdującej się w pawilonie, gdzie będzie można wysłuchać prezentacji prowadzonych przez ekspert.w z branży na temat rozwoju Inteligentnego Domu i Internetu Rzeczy.

Warto też odwiedzić pawilon Inventors Corner. To 60 stoisk, na których zobaczymy innowacyjne produkty gotowe do wprowadzenia na rynek. Inventors Corner obejmuje także Inventors Revue, w którym startupy prezentują swoje projekty panelowi ekspertów, a doświadczeni wynalazcy pokazują, jak odnieść sukces.

Wiemy, że goście targowi interesują się też, jak wygląda amerykański handel, który często pierwszy adaptuje nowe trendy w retailu. Co warto polecić branżowcom poza targami, aby mogli uzyskać lepszy ogląd w tym zakresie?

Wiemy, jak ważna dla międzynarodowych handlowców odwiedzających targi jest analiza porównawcza. Co roku otrzymujemy bardzo pozytywne opinie od międzynarodowych kupców na temat tego, jak inspirujące są sklepy w naszym kraju i jak dobrze jest zobaczyć, co nowego dzieje się w sprzedaży detalicznej w USA.

Aby to wspierać, każdego roku organizujemy wycieczkę dla handlowców, podczas której odwiedzamy wiodące sklepy artykułów gospodarstwa domowego i wyposażenia wnętrz w okolicach Chicago dzień po zakończeniu targów. Bezpłatna wycieczka rozpoczyna się od przeglądu rynku w Stanach Zjednoczonych, następnie zabieramy uczestników do różnych sklepów oferujących artykuły dla domu i reprezentujących różne kanały sprzedaży detalicznej.

Przygotowaliśmy również specjalny przewodnik Chicago Retail Guide oraz mapy z oznaczeniem sklepów z artykułami gospodarstwa domowego i wyposażenia wnętrz w centrum Chicago i zachęcamy odwiedzających targi, aby odbyli swoje własne wycieczki, zwłaszcza że wszystkie punkty są położone w bliskim dystansie od centralnie położonych oficjalnych hoteli targowych. Przewodnik i mapy można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej IHA: www.housewares.org/show/guides

Targi są zawsze najlepszym zwierciadłem tendencji w branży. Co może Pan powiedzieć o trendach na globalnym rynku artykułów gospodarstwa domowego na podstawie swoich obserwacji targowych?

Obecnie kluczowym trendem, ważnym na arenie międzynarodowej, są produkty i platformy z zakresu Internetu  Rzeczy (IoT) lub Inteligentnego Domu – przewiduje się ogromny wzrost ich ilości w ciągu najbliższych kilku lat. W ramach Inteligentnego Domu widzimy kilka ekscytujących trendów. Jeden z nich to technologia gotowania – wbudowane inteligentne czujniki kontrolują dokładny czas, temperaturę, a nawet wilgotność potrzebną do prawidłowego ugotowania posiłku w oparciu o dokładną wagę składników.

Kolejna tendencja to zdrowe odżywianie – kuchenne ogródki umożliwiają uprawianie własnych warzyw w nowy sposób, a inteligentne aplikacje dostarczają przepisów na podstawie składników, które mamy w domu.

Rozwijają się również zaawansowane urządzenia i techniki kulinarne, które trafiają do domowej kuchni, m.in. technologia sous vide (gotowanie potrawy w zamkniętej próżniowo torebce zanurzonej w wodzie lub kąpieli parowej) i kuchnia molekularna.

Można też zauważyć, że rośnie popularność gotowych kapsułek – podstawą są teraz kapsułki z kawą, ale opracowywane są ciągle nowe produkty wykorzystujące tę technikę, np. w dziedzinie napojów alkoholowych czy specjalnych mieszanek przypraw.

Data publikacji: 20.02.2019
Przeczytaj również

Targi:
4. edycja targów wnętrz Warsaw Home już wkrótce
Polska jest szóstym producentem mebli na świecie, zajmuje też trzecie miejsce w ich eksporcie. To nie przypadek, że musiały tu powstać jedne z największych w Europie… więcej »
Targi:
Nowy projekt targów wnętrzarskich w Mediolanie
13-16 września na terenach Fiera Milano (Rho) po raz pierwszy odbędą się targi wyposażenia domu i przestrzeni wokół niego Homi Outdoor Home&Dehor. Nowy projekt… więcej »
Targi:
15. Interior Design Forum już we wrześniu
5 września w Warszawie odbędzie się jubileuszowa, piętnasta edycja Interior Design Forum – jedynych targów w naszym kraju poświęconych wyłącznie tekstyliom domowym i… więcej »