Ambiente we Frankfurcie to wiodące międzynarodowe targi artykułów gospodarstwa domowego, dekoracji, wyposażenia wnętrz i upominków. W nadchodzącej edycji, która będzie trwała od 11 do 15 lutego 2022, swój udział potwierdziło ponad 2400 wystawców z 74 krajów. Na ponad 272 000 mkw. oprócz oferty nowych produktów, odwiedzający będą mogli uczestniczyć w kompleksowym programie edukacyjnym, co ma posłużyć jako źródło inspiracji i impuls do ponownego uruchomienia globalnego sektora handlu detalicznego. Według informacji Messe Frankfurt, klienci zorientowani na eksport – zarówno wystawcy, jak i goście – mają ponadprzeciętny statystycznie wskaźnik szczepień, zgodny z wymogami UE. Chcą i mogą przyjechać do Frankfurtu na Ambiente.
„Przed rozpoczęciem Ambiente jedno jest jasne: Ambiente są i pozostają najważniejszymi i najbardziej międzynarodowymi targami dóbr konsumpcyjnych na świecie”- oświadcza Philipp Ferger, wiceprezes targów. „Ponad 2400 wystawców z 74 krajów potwierdziło już swój udział i nie mogą się doczekać zgiełku na terenach targowych. Przy 272 000 mkw. brutto teren będzie obłożony w 87 procentach w porównaniu z ostatnim wydarzeniem w 2020 r.” Będzie 19 hal prezentujących najnowsze produkty i trendy, bogaty program towarzyszący oraz możliwość nawiązania kontaktów twarzą w twarz. „Szczególnie teraz, gdy targowy biznes i osobisty kontakt z branżą są znów możliwe, bardzo doceniamy to, że wystawcy są z nami i chcą aktywnie wykorzystywać Ambiente we Frankfurcie jako platformę dla swoich kontaktów biznesowych i prezentacji produktów” – mówi Ferger. Połowa spadku liczby wystawców wynika z ograniczeń podróży nałożonych przez Chińską Republikę Ludową.
„Międzynarodowe wskaźniki szczepień i oceny z najważniejszych krajów wystawców i zwiedzających sprawiają, że jesteśmy bardzo pewni siebie. Nawet gdyby miał być nałożony obowiązek posiadania certyfikatu szczepienia lub przechorowania Covid 19, silny udział międzynarodowy będzie realistyczny i możliwy do osiągnięcia, ponieważ wskaźnik szczepień wśród naszych międzynarodowych wystawców i zwiedzających, którzy chcą przyjechać do Frankfurtu, jest powyżej średniej, według informacji naszej sieci filii i partnerów handlowych” – dodaje Ferger.
Fakt, że aktywni na arenie międzynarodowej klienci Messe Frankfurt mają ponadprzeciętny wskaźnik szczepień, wynoszący do 99 procent, został potwierdzony dzięki ankiecie przeprowadzonej wśród wystawców i odwiedzających Ambiente, Christmasworld, Creativeworld i Paperworld. Większość uczestników z krajów o największej liczbie odwiedzających jest już w pełni zaszczepiona. „Bardzo się cieszymy, że kontakty naszych lokalnych przedstawicieli na całym świecie potwierdzają, że możemy zakładać stabilny, wysoki wskaźnik wyszczepień wśród naszych klientów. Oznacza to, że mogą oni spełnić przepisy dotyczące lotów i wiz. Jesteśmy przekonani, że bezpieczne i udane targi są nie tylko możliwe w danych okolicznościach, ale również niezwykle ważne, aby handel na całym świecie ponownie się ożywił” – podsumowuje Ferger.
Bezpieczeństwo sanitarne na targach
Koncepcja ochrony osobistej i higieny na targach Messe Frankfurt została opracowana we współpracy z władzami kraju związkowego Hesja oraz zgodnie z zaleceniami Instytutu Roberta Kocha i jest regularnie dostosowywana do aktualnych warunków. Priorytetem organizatorów jest bezpieczeństwo wszystkich wystawców, zwiedzających, partnerów i pracowników. Zasady BHP obejmują 100-procentowy dopływ świeżego powietrza w halach wystawowych, obszerny projekt zagospodarowania hal i wejść w celu zachowania bezpiecznych odległości, odpowiednie środki czystości, catering serwowany zgodnie z pandemicznymi zasadami higieny oraz noszenie maseczek zasłaniających usta i nos.
Zainteresowani szczegółowymi informacjami na temat przepisów sanitarnych oraz podróży i wstępu na targi mogą znaleźć je pod linkiem:
https://ambiente.messefrankfurt.com/frankfurt/en/exhibitor-services/hygiene.html
Bilety wstępu na targi tylko w internecie i na konkretny dzień
Ważną zmianą w stosunku do lat ubiegłych jest to, że bilety na targi można kupić tylko online. W 2022 r. nie będzie kas na miejscu ze względu na obowiązujące środki bezpieczeństwa. Ponadto wszystkie bilety są nie tylko spersonalizowane, ale również ważne tylko na konkretny, indywidualny dzień wizyty. Datę wizyty można wybrać przy zakupie biletów. Gwarantuje to, że na terenach targowych nie będzie jednocześnie zbyt wiele osób.
Oprócz biletu wstępu, w każdym przypadku wjazdu na teren targów należy okazać jeden z następujących dokumentów: zaświadczenie o szczepieniu przeciwko Covid -19 lub przechorowaniu koronawirusa, bądź ważny wynik testu. Ponadto, pod kątem zgodności danych, zostanie sprawdzony nasz dokument tożsamości ze zdjęciem.
Bilety dostępne są pod linkiem:
ambiente.messefrankfurt.com/tickets