Rośnie sprzedaż detaliczna w Polsce

Jak wynika z badań GUS, w lipcu tego roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż przed rokiem o 7,1%. Wzrost sprzedaży nastąpił także w porównaniu z czerwcem 2018, o 0,2%.

Według GUS najwyższy wzrost zaobserwowano w przedsiębiorstwach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 16,7% wobec wzrostu o 10,0% przed rokiem), w jednostkach zaklasyfikowanych do grupy „pozostałe” (o 12,6%) oraz w firmach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 8,1%).

W przypadku podmiotów z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” wzrost także był wyższy niż przeciętny – o 16,3%. Niżej, ale wciąż na dobrej pozycji uklasyfikowały się „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (wzrost o 11,7%). Spadek sprzedaży zanotowały natomiast przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż detaliczną żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 0,6%).

Data publikacji: 23.08.2018
Przeczytaj również

Rynek:
Podsumowanie rynku powierzchni handlowych w Polsce w 2018 roku
Całkowita wielkość powierzchni handlowej oddanej do użytku w 2018 roku wyniosła około 420 000 m kw. Zasoby powierzchni handlowej powiększyły się o 3%… więcej »
Rynek:
Sieć Tedi planuje rozwój w Polsce
Niemiecka sieć dyskontowa Tedi, która ma już 13 sklepów w Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku i Krakowie, planuje otwarcie kolejnych placówek, przede wszystkim w dużych… więcej »
Rynek:
Tesco zamyka 32 sklepy w Polsce
10. stycznia Tesco poinformowało pracowników o planach zamknięcia 32 nierentownych sklepów w naszym kraju. Polska jest jedynym rynkiem w Europie, na którym firma notuje… więcej »