Rośnie sprzedaż detaliczna w Polsce

Jak wynika z badań GUS, w lipcu tego roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż przed rokiem o 7,1%. Wzrost sprzedaży nastąpił także w porównaniu z czerwcem 2018, o 0,2%.

Według GUS najwyższy wzrost zaobserwowano w przedsiębiorstwach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 16,7% wobec wzrostu o 10,0% przed rokiem), w jednostkach zaklasyfikowanych do grupy „pozostałe” (o 12,6%) oraz w firmach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 8,1%).

W przypadku podmiotów z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” wzrost także był wyższy niż przeciętny – o 16,3%. Niżej, ale wciąż na dobrej pozycji uklasyfikowały się „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (wzrost o 11,7%). Spadek sprzedaży zanotowały natomiast przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż detaliczną żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 0,6%).

Data publikacji: 23.08.2018
Przeczytaj również

Handel:
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego podczas ekspansji zagranicznej ma znaczący wpływa na efektywność sprzedaży, obsługę klienta oraz ogólną strategię… więcej »
Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych
16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją obecność na… więcej »
Rynek:
Grupa BSH, właściciel m.in. marek Bosch i Siemens, podsumowuje rok
BSH Hausgeräte GmbH osiągnęło obroty w wysokości 14,8 miliarda euro w 2023 r. Skorygowany o efekty kursowe obrót był więc na poziomie z poprzedniego roku. Jak jednak… więcej »