W największych na świecie targach tkanin do domu i obiektów użyteczności publicznej Heimtextil 2019 wezmą udział polscy liderzy tej branży. Wystawców z naszego kraju będzie ok. 40. Impreza odbędzie się 8–11 stycznia we Frankfurcie.
Co roku w styczniu w Niemczech spotyka się branża tekstylna, otwierając tym samym kolejny sezon dla wzornictwa i innowacji w tkaninach. Najbliższa edycja targów Heimtextil będzie stanowiła kontynuację wielu inicjatyw z poprzednich lat, ale też niejednego bywalca zaskoczy nowościami w organizacji i akcentami, których wcześniej nie było.
Tę międzynarodową imprezę doceniają polscy branżyści. Wsród wystawców w 2019 r. będzie kilkadziesiąt firm znad Wisły, m.in. Agmamito, Davis Poland, Dekoma, Fargotex, Fibero, Haft, Magam, Margo Textil, Polontex, Ridex, S.I.C., Sanwil czy Toptextil. W poprzedniej edycji Polacy uczestniczyli równie chętnie (35 wystawców).
Ogółem w 2018 r. na Heimtextil zaprezentowało się prawie 3 tys. firm, a ich ekspozycje oglądało 70 tys. gości. Heimtextil 2019 będzie edycją podkreślającą międzynarodową rangę tego branżowego wydarzenia. Katalogi wystawców, przejrzysta i intuicyjna nawigacja w targowej przestrzeni, wielkie nazwiska i liczne start-upy – wszystko to przyciągnie do Frankfurtu tysiące profesjonalistów – producentów, hurtowników, detalistów, projektantów, dekoratorów, architektów, hotelarzy i restauratorów.
Zamiast znanego targowym gościom Theme Park, tym razem organizatorzy zaproszą zwiedzających do hali 3 na Trend Space 2019/2020. Hasłem przewodnim tej przestrzeni będzie „Torward utopia”. Trendy dadzą wyraz aktualnym wyzwaniom dotyczącym zrównoważonego rozwoju, społeczeństwa, w którym jest szanowana każda osoba i jej otoczenie, oraz indywidualnej odpowiedzialności każdego z nas – opartej na pozytywnym działaniu i optymistycznym nastawieniu. Trendy bedą prezentowane w pięciu odsłonach: Pursue play (rozkoszowanie się), Seek sanctuary (schronienie przed błyskawicznym tempem życia), Off-grid (zniknięcie z wirtualnego świata i podjecie wyzwań w rzeczywistym), Escape reality (ucieczka w cyfrowy wszechświat), Embrace indulgence (nowe podejście do luksusu).