12 września na warszawskim stadionie PGE Narodowym odbyła się 11. edycja targów tekstyliów domowych Interior Design Forum. Jesienna odsłona imprezy pokazała, że wpisała się ona już na stałe w kalendarz branżystów.
Na targach można było obejrzeć nowości w ofercie około 50 firm i marek z branży tekstyliów wnętrzarskich: od dekoracji okiennych (firany, rolety, karnisze), poprzez wykładziny i tapety, aż po tkaniny obiciowe, nakrycia stołowe i itp. Pomimo nie najlepszej pogody Interior Design Forum przyciągnęło sporo gości z całego kraju, a nawet z zagranicy. Licznie przybyli przedstawiciele sklepów z wyposażeniem wnętrz, studia dekoracji okien, a także sieci detaliczne i dekoratorzy wnętrz.
Oprócz stoisk wystawców dużym zainteresowaniem cieszyły się prezentacje odbywające się w ramach wydarzeń towarzyszących. Można było posłuchać wykładów o trendach w wyposażeniu wnętrz na wiosnę i lato 2018, tendencjach na rynku surowców włókienniczych, ciekawych kierunkach targowych, a także o modnym ostatnio zjawisku – pop-up store’ach, czyli sklepach tymczasowych. Oprócz tego, cały blok tematyczny poświęcono sprzedaży internetowej i mediom społecznościowym w branży wyposażenia wnętrz. Wśród prelegentów Interior Design Forum znalazły się takie osoby, jak: Jerzy Osika, właściciel firmy Promedia, Andrzej Drożdż, ekspert i arbiter Izby Bawełny w Gdyni, Piotr Łukaszewicz, przedstawiciel Targów Frankfurt, Anna Rak, country manager Trusted Shops, Marcin Rutkowski, PR & marketing manager w i-systems, Igor Czajkowski, general manager 2ClickShop oraz Agnieszka Chabrzyk, country director w Business Factory & ROI Hunter.
Podczas targów Interior Design Forum ogłoszono zwycięzcę polskiej edycji międzynarodowego konkursu Global Innovation Awards, który nagradza najlepsze koncepcje sklepów w branży wyposażenia wnętrz. Jurorzy oceniają m.in. misję i strategię, design sklepu, visual merchandising, marketing, szkolenie pracowników, jakość obsługi klienta i innowacyjność. Konkurs odbywa się w dwóch etapach: krajowym i międzynarodowym. W tym roku polski etap wygrał sklep internetowy Szklanydom.pl. Będzie on reprezentował Polskę podczas finału, który odbędzie się w marcu 2018 r. na uroczystej gali w Chicago, podczas targów International Home + Housewares Show. Sponsorem polskiej edycji konkursu jest magazyn Ambiente, wydawany przez Promedia, natomiast organizatorem globalnym stowarzyszenie branżowe IHA (International Housewares Association).