Trzy kluczowe trendy w wyposażeniu wnętrz wg targów Ambiente

Fot. Messe Frankfurt

Specjaliści z targów Ambiente oraz studia Stilbüro bora.herke.palmisano wybrali trzy trendy w wyposażeniu wnętrz, które będą kluczowe w sezonie 2021/22. Opracowując je przeanalizowali zmiany społeczno-kulturowe oraz wpływ pandemii na zachowania konsumenckie. Dzięki temu, przedstawiciele branży wyposażenia wnętrz, którzy spotykali się tradycyjnie na Ambiente we Frankfurcie by czerpać tam inspiracje, mogą zapoznać się z najważniejszymi trendami, mimo odwołania tegorocznych targów.

Emocje. Miłość do domu

Pragniemy celebrować spokojne chwile w intymnym otoczeniu, dlatego dom staje się dla nas coraz ważniejszy. Zwłaszcza w obecnych, niepewnych czasach mieszkanie stanowi centrum życia, zarówno spełniając niezbędne funkcje, jak i zaspakajając nasze potrzeby emocjonalne. Trend ten koncentruje się na naszych „czterech ścianach” i poczuciu bezpieczeństwa, jakie nam daje domowe zacisze. Miłość do domu daje nam radość i możliwość kierowania się osobistymi upodobaniami. Usuwamy wszystko co wydaje nam się zbyteczne lub zbyt zimne. Otaczamy się przyjemnymi kolorami i starannie wyselekcjonowanymi przedmiotami, które zapewniają nam dobre samopoczucie, tworząc intymne i wymarzone wnętrze, gdzie możemy szczęśliwie spędzać czas.

Kolory

Wyblakłe ciepłe barwy żółtego nektaru, brzoskwini, różu, cielistego i błękitu kreują kojącą, przyjazną atmosferę we wnętrzu, w którym możemy się schronić i oddawać różnorakim zajęciom – od pracy online, praktykę jogi po romantyczną kolację.

Materiały

Materiały również mają zapewniać dobre samopoczucie i wygodę. Kwiatowe i romantyczne motywy wzornicze zapraszają do snucia marzeń. Wszystko powinno być przytulne i przyjemne, ale niezbyt luksusowe – po prostu pasujące do otoczenia. Proste, ale wyrafinowane, np. poduszki i narzuty z marszczonymi wykończeniami, szklane wazony z opalizującymi powierzchniami.

Związek z naturą

Chcemy żyć z większą uważnością i świadomością, bliżej natury. Chcemy doświadczać związków z przyrodą także we wnętrzu mieszkalnym. Tworzymy dom, którego rytm bije wolniej, w przemyślany sposób dobierając przedmioty, które z nami zamieszkają. Przywiązujemy uwagę do małych rzeczy i cieszymy się nimi. Wybieramy autentyczność zamiast blichtru i wysokiego połysku. Kolorystyka i alternatywne materiały, dyktowane przez ten trend, pozwalają na stworzenie niemal naturalnego środowiska we wnętrzu. Równocześnie chęć doświadczania świata przyrody oznacza, że ​​nasze życie koncentruje się teraz na zewnątrz. Taras, balkon i ogród, a także parki, łąki i lasy zyskują na znaczeniu i są postrzegane jako dodatkowe przestrzenie mieszkalne.

Kolory:

W palecie pojawiają się: zieleń wegetującej roślinności, odcień mchu, brązowe i szare barwy ziemi, granat i fiolet.

Materiały

Poszukujemy produktów z alternatywnych materiałów, dzięki którym dom wydaje się bliższy naturze. Zgrzebne tkaniny, malowane wzory i celowo nieperfekcyjne powierzchnie wyglądają na surowe, ale jednocześnie są doskonale wykonane.  Sięgamy też po bardziej surowe i pozbawione ozdób surowce, takie jak gładkie drewno. Innowacyjne materiały biologiczne wpisują się w nurt zrównoważonego rozwoju. Nie zawierają toksycznych substancji i w razie potrzeby można je łatwo wykorzystać ponownie.

Odnowa. Pomysły na przerabianie

To trend na przeprojektowywanie, unowocześnianie i testowanie nowych idei, coś dla miłośników domu kipiącego energią. Zachęca do angażowania się w powstawanie przedmiotów, zgodnie z duchem  DIY, a także do odkrywania nowych perspektyw dzięki wykorzystywaniu znanych materiałów w zupełnie inny, niż dotychczas sposób. Projektanci wyposażenia wnętrz inspirują konsumentów do kreatywności, improwizacji oraz do sięgnięcia po odważne kolory i nowe ciekawe materiały. Szczególnie ważną rolę w tej heterogenicznej mieszance odgrywają zaskoczenie i humor.

Pojawia się tu też motyw mobilności. Chcemy być w ruchu, odkrywać otaczający nas świat. W związku z tym, takie przedmioty jak rowery, plecaki i kaski stały się praktycznie częścią wyposażenia naszego domu – funkcjonalne i atrakcyjne, często wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Kolory

Paleta – obejmująca odcienie ciemnego szkarłatu, żywej czerwieni, fioletu nieba, różu, pomarańczy, świeżej zieleni alg, szarości chmur i błękitu oceanu – zachęca do pozytywnych zmian.

Materiały

Materiały wynoszą upcykling i zrównoważony rozwój na nowy poziom. Odpady z drewna i plastiku, kolorowe szkło i tekstylia zmieniają się w ekscytujące kolaże. Niedoskonałość jest dozwolona i wymagana. Trend ten przedstawia wykorzystanie znanych materiałów w sposób, z jakim się nigdy wcześniej nie spotkaliśmy.

Źródło: Targi Ambiente Frankfurt

Opracowanie: Ewa Fijałkowska

 

Data publikacji: 25.03.2021
Przeczytaj również

Trendy:
Czym jest biophilic design? Jak stworzyć biofiliczne wnętrza
Biophilic design, czyli projektowanie zgodne z naturą, to odpowiedź na pragnienie odnalezienia równowagi między nowoczesnością a naturą. To więcej niż tylko trend — to… więcej »
Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!
Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla przedsiębiorstw, które chcą… więcej »
Handel:
Global Innovation Awards 2024: Poznaj najlepsze sklepy z artykułami domowymi na świecie
Jak co roku, w marcu międzynarodowa organizacja branżowa International Housewares Association (IHA) ogłosiła w Chicago wyniki światowego konkursu Global Innovation Awards… więcej »