Znamy wyniki polskich eliminacji do edycji 2022/2023 międzynarodowego konkursu Global Innovation Awards, który wyłania najlepsze sklepy z branży artykułów domowych. Pierwsze miejsce i jednocześnie udział w światowym finale, który odbędzie się w Chicago podczas The Inspired Home Show, zdobył salon Eurofirany w warszawskiej Arkadii. Drugie miejsce zajął sklep firmowy Altom w Gnieźnie, natomiast trzecie showroom Decoratore w Bujakowie.
Zwycięzca polskich eliminacji, salon Eurofirany, zmierzy się w finale z ponad trzydziestoma sklepami z całego świata. Na uroczystej gali, która odbędzie się w marcu w Chicago, finaliści eliminacji krajowych otrzymają puchary GIA. Następnie, zostanie wyłonionych pięciu światowych zwycięzców. Oprócz tego, na gali będzie przyznana nagroda im. Martina M. Peglera za doskonałość w Visual Merchandisingu oraz gia Digital Commerce Award za najlepszy sklep internetowy.
Krajowi zwycięzcy Global Innovation Awards zostaną też nagrodzeni promocją na najbliższej edycji The Inspired Home Show (4 – 7 marca 2023 r.), wiodących międzynarodowych targach artykułów gospodarstwa domowego, w których bierze udział ponad 2 000 wystawców z całego świata. Będzie tam zorganizowana specjalna ekspozycja poświęcona salonom uczestniczącym w finale GIA. Oprócz tego, ich zdjęcia pojawią się na dużych banerach między dwiema głównymi halami wystawienniczymi. Prezentacje sklepu będą również dostępne na stronie internetowej dla prasy.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu Global Innovation Awards oraz targów The Inspired Home Show jest International Housewares Association (IHA). Pierwsza edycja konkursu miała miejsce już w styczniu 2000 r. Dziś GIA to najbardziej rozpoznawalny, prestiżowy konkurs dla handlu z branży artykułów domowych na świecie. Za eliminacje w 50 krajach na świecie odpowiadają media branżowe – w przypadku Polski i państw Europy Środkowo-Wschodniej jest to portal Ambiente.info.pl, należący do wydawnictwa Promedia Jerzy Osika.
W konkursie GIA mogą brać udział sklepy stacjonarne i internetowe z branży wyposażenia wnętrz i AGD. Jurorzy oceniają je, biorąc pod uwagę następujące kryteria:
• Misja, wizja, strategia
• Design sklepu, layout
• Visual merchandising
• Marketing
• Obsługa klienta i szkolenia personelu
• Innowacyjność
Więcej o konkursie:
gia Excellence in Home + Housewares Retail – The Inspired Home Show
Kontakt w sprawie udziału w eliminacjach w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej: