Reserved współpracuje z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC”

Flagowa marka LPP rozwija współpracę z polskimi producentami, wprowadzając w linii home limitowaną kolekcję przygotowaną w kooperacji z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC”. Reserved chce w ten sposób wspierać rodzimych przedsiębiorców i upowszechniać krajowe rzemiosło również za granicą. W ramach współpracy powstały unikatowe produkty wyposażenia wnętrz oraz odzież dla kobiet i dziewczynek, łączące wielopokoleniowe dziedzictwo, funkcjonalność i nowoczesny design. Kolekcja jest dostępna online, a ubrania dodatkowo w wybranych salonach stacjonarnych marki w Polsce.  

Nowa limitowana kolekcja przygotowana przez Reserved Home razem z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC” to kolejna po Zakładach Porcelany Stołowej „Lubiana” oraz Krośnieńskich Hutach Szkła „Krosno” współpraca z polską marką. Wzbogacając asortyment wyposażenia wnętrz, spółka LPP wspiera tym samym rodzimych przedsiębiorców i rozwija swoje know-how. Wspólne projekty z renomowanymi polskimi producentami to także okazja
do upowszechniania krajowego rzemiosła i kultury – Reserved Home jest dostępny łącznie
na blisko 30 rynkach online, co pozwala na szerokie dotarcie z ofertą w Polsce oraz za granicą.

Prace nad nową kolekcją rozpoczęły się na początku listopada ub. roku. W procesie uczestniczyły gdańskie i warszawskie zespoły projektowe oraz graficy Reserved, którzy na co dzień zajmują się przygotowaniem autorskich projektów marki. Tym razem stworzyli wzory, które opierają się na klasycznych motywach w nowoczesnej interpretacji, łącząc współczesną modę z tradycją.

Projekt rozpoczęliśmy od wizyty w Zakładach Ceramicznych „BOLESŁAWIEC”, by poznać unikatowy sposób tworzenia ceramiki według oryginalnych technik – od precyzyjnego malowania pędzelkiem po stemple. Ceramika bolesławiecka wypalana jest metodą tradycyjną, a wszystkie produkty zdobione są ręcznie, dlatego każdy z nich jest wyjątkowy – tak samo, jak produkty będące efektem naszej współpracy. Cieszymy się, że możemy tworzyć w Polsce niezwykłe produkty wraz z najlepszymi markami, za którymi stoi wieloletnie doświadczenie – mówi Joanna Karbowy, product manager Reserved Home.

Wyroby ceramiczne, w tym zastawa stołowa oraz domowe tekstylia, takie jak zdobione poszewki dekoracyjne na poduszki oraz tkany koc żakardowy, mimo nowoczesnej i swobodnej odsłony pozostają wierne bolesławieckim wzorcom. Uzupełnieniem kolekcji jest linia odzieżowa dla kobiet i dziewczynek oparta na najbardziej rozpoznawalnych motywach z Bolesławca, takich jak pawie oko, bratki czy jaskółki. W asortymencie znalazły się także apaszki wyprodukowane
w słynnym przedsiębiorstwie Jedwab Polski Milanówek, projektującym wyroby z naturalnego jedwabiu o najwyższej jakości. Nad procesem realizacji kolekcji czuwał zespół technologiczny LPP, kontrolujący jakość i zminimalizowanie zużycia materiału.

Podobnie jak w przypadku ceramiki, klasyczne i dobrze znane motywy bolesławieckie posłużyły nam do stworzenia nowych kompozycji graficznych w odcieniach nasyconego kobaltu, błękitu
i złamanej bieli. Bardzo zależało nam na tym, aby połączyć tradycję z nowoczesnym spojrzeniem na modę. Kolekcja trafia na rynek w sezonie letnim, a więc ważna była dla nas forma i materiały gwarantujące pełną swobodę, naturalność i komfort. Współpraca z Bolesławcem to nasz hołd dla polskiego rzemiosła i ukłon w kierunku dziedzictwa, które inspiruje od pokoleń
– komentuje Anna Sołtys, dyrektor biura produktowego Reserved w LPP.

Linia produktowa Reserved Home została wprowadzona w lutym br., by zapewnić klientom wysokiej jakości kompleksową ofertę w ramach jednej marki. Produkty tworzone są
w standardzie premium oraz powstają na bazie naturalnych i bardziej zrównoważonych materiałów i surowców. Premiera nowej kolekcji ZC „BOLESŁAWIEC” x Reserved odbyła się
7 lipca w sklepie online. Dodatkowo odzież i akcesoria dostępne są w wybranych salonach Reserved w Warszawie (Złote Tarasy, Arkadia) oraz w Gdańsku (Forum).

Data publikacji: 27.07.2023
Przeczytaj również

Rynek:
Kryzys nie dotknął dóbr luksusowych - branża z ponad 15 proc. wzrostem przychodów w 2022 r.
Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak wynika z ósmej edycji raportu… więcej »
Rynek:
Odbicie na rynku hotelowym w CEE i dobre perspektywy dla polskich operatorów
Wyniki notowane przez hotele w miastach Europy Środkowo-Wschodniej są wyższe niż przed pandemią, dzięki czemu, jak wynika z raportu międzynarodowej agencji doradczej… więcej »
Aktualności:
OIGPM: „Za nami trudny rok, ale jednocząc siły damy radę”
28 czerwca 2023 r. odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Sprawozdawcze Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Rada Izby podsumowała prace na rzecz branży w… więcej »