Jak stworzyć nowoczesny sklep w branży home&garden?

Zmieniające się nawyki klientów sprawiły, że sklepy internetowe z meblami oraz wyposażeniem ogrodu coraz częściej łączą działalność offline z online. Sprzedaż internetowa stała się naturalnym krokiem w rozwoju marek, ale również wiele nowych sprzedawców od początku decyduje się na działalność w Sieci.

Rozkwit e-commerce w dziedzinie home&garden przynosi nowe możliwości oraz wyzwania dla sklepów. Sprawdź, w jaki sposób i konsumenci odkrywają, wybierają i kupują produkty związane z branżą home&garden oraz jakie strategie i narzędzia są niezbędne, aby odnieść sukces w tym dynamicznym środowisku. 

Klienci kupują oczami – kilka słów o tym, jak prezentować produkty

Nowoczesny sklep w branży home&garden powinien być przede wszystkim intuicyjny i wizualny. Ważna jest zatem odpowiednia prezentacja produktu, aby zainteresować klienta i zadziałać na jego wyobraźnię – mówi Agnieszka Lipka, New Business Manager w AtomStore. 

Odpowiednia prezentacja asortymentu to pierwszy krok do przekonania klienta do zakupu. Wysokiej jakości zdjęcia pozwalają przyciągnąć jego uwagę, a ponadto dostarczają ważnych informacji o produktach. To szczególnie ważne przy artykułach dla domu i ogrodu. Klienci online chcą podobnych doświadczeń wizualnych, jak w tradycyjnym sklepie, aby łatwiej podjąć decyzję o transakcji i uniknąć nietrafionych zakupów.

Pamiętaj, że konsumenci lubią mieć wybór. Pokaż im dostępne warianty oraz rozmiary już na liście kategorii produktów. Dodatkowo umieść zdjęcia innych wzorów na samej karcie produktu, aby pokazać dostępne opcje. Zadbaj również o rozbudowane opisy produktów, dzięki którym użytkownicy sklepu internetowego otrzymają wszelkie niezbędne informacje. Wyeksponuj najważniejsze cechy artykułów i wykorzystaj etykiety pozwalające na automatyczne wyróżnienie towarów w formie bestsellerów czy promocji. 

Zwróć także uwagę na rekomendacje na stronie. Mogą to być ostatnio oglądane artykuły, podobne produkty czy towary objęte promocją. Nie tylko pomagają one klientom w robieniu zakupów, ale także zwiększają wartość koszyka. 

Dodatkowo oferuj zestawy produktów, które pozwalają na łączenie wielu towarów jedną ofertę. Daj użytkownikom sklepu możliwość wyboru rodzaju i ilości produktów z puli dostępnych wariantów. W ten sposób zyskasz lojalnych klientów i zwiększysz sprzedaż.

Rozwiązania szyte na miarę 

Rozwinięcie sprzedaży stacjonarnej o obszar online lub wystartowanie z zupełnie nowym sklepem internetowym w branży home&garden może być wyzwaniem. Wypracowanie odpowiednich rozwiązań, które pomogą zastąpić doświadczenie fizycznego kontaktu z produktem i sprzedawcą, przy jednoczesnej wygodzie zakupów online, nie jest jednak niemożliwie. Co więcej, to właśnie tutaj rodzi się szansa na sukces i zyskanie przewagi nad konkurencją. 

Odpowiedzią są dedykowane funkcje sklepowe dopasowane do branży oraz asortymentu. W AtomStore wdrażamy rozwiązania e-commerce szyte na miarę, tak jak w przypadku jednego z naszych klientów z branży ogrodniczej. Dla sklepu Ogrodniczy.com start na platformie był pierwszym podejściem do tworzenia własnego kanału sprzedaży online. Jakie funkcje sprawdziły się w jego przypadku?

Jednym z dedykowanych rozwiązań dla sklepu było stworzenie przejrzystej nawigacji w sklepie z wieloma kategoriami produktów opartej na menu obrazkowym. Dzięki niej ogrodnik lub rolnik robiący zakupy może łatwo wyszukać produkty, zaznaczając rodzaj uprawy i rodzaj szkodników, na które poszukuje preparatu. W ten sposób klient szybko odnajduje odpowiedź na swoje potrzeby, co znacznie skraca ścieżkę zakupową.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem było stworzenie konfiguratora pozwalającego na sugerowanie zamienników na karcie produktu. To nie tylko dobry sposób na pokazanie dostępnych opcji wyboru, ale także zaproponowanie innego artykułu, kiedy ten szukany przez klienta został wyprzedany.

Kiedy dotrzesz do ściany – rozwój sklepu

Rozwój sklepu internetowego w branży home&garden może być utrudniony, jeżeli platforma sprzedażowa nie pozwala na obsługę dużego ruchu czy wdrożenie nieszablonowych funkcji, dopasowanych do profilu działalności. Jako platforma AtomStore rozwiązujemy problemy sklepów, które w momencie dynamicznego rozwoju zaczynają napotykać problemy w korzystaniu z dotychczasowych rozwiązań

Tak było w przypadku sklepu Ogrodosfera. Rosnąca liczba klientów oraz zamówień sprawiła, że właściciele sklepu zaczęli poszukiwać platformy dopasowanej do potrzeb średnich i dużych e-commerców. Możliwość skalowania systemu oraz tworzenia dedykowanych funkcji przesądziły o wyborze AtomStore. 

Jakie funkcje dla sklepu okazały się kluczowe w tworzeniu nowoczesnego sklepu z branży home&garden w przypadku naszego klienta? Przede wszystkim nowoczesne narzędzia marketing automation wbudowane w system, moduł rekomendacji dostosowany do specyfiki branży, personalizacja treści czy produkty komplementarne. Dodatkowo migracja pozwoliła na zautomatyzowanie większości procesów z zakresu sprzedaży i marketingu.

Sklep Ogrodosfera skupia się również na budowaniu zaufania klientów poprzez zachęcanie do dzielenia się swoimi opiniami na stronie sklepu. To niezwykle ważne, co podkreślają badania Spiegel Research Centre, według których już 5 recenzji artykułu zwiększa prawdopodobieństwo zakupu aż o 270%! Rekomendacje od konsumentów – w postaci nie tylko ocen, ale i zdjęć – umieszczane są na karcie produktu, co wpływa na zwiększenie wiarygodności w oczach odbiorców. Dodatkowo pozwalają na lepsze zbadanie potrzeb klientów i dostosowanie oferty do ich oczekiwań. 

Łatwe zarządzanie sprzedażą w sklepie home&garden

Dla dużych centrów ogrodniczych czy sklepów meblowych niezwykle ważne jest łatwe zarządzanie cenami, stanami magazynowymi czy dostawami za pomocą wbudowanych narzędzi lub integracji z systemami ERP. Ze względu na specyfikę asortymentu szczególną wagę należy przyłożyć również do skonfigurowania odpowiednich form dostawy, co pozwoli wykluczyć np. automaty paczkowe lub nawet kuriera dla niektórych towarów, pozostawiając opcję palety. 

Dostawa w sklepach wnętrzarskich lub ogrodniczych potrafi być nie lada wyzwaniem – ciężkie meble, delikatne dekoracje czy rośliny wymagają szczególnej uwagi w transporcie. Funkcja elastycznego zarządzania dostawami pozwala przypisać konkretne rodzaje dostaw do wybranych produktów lub kategorii towarów, co znacznie ułatwia proces logistyczny.

Platforma sklepowa dopasowana do potrzeb branży home&garden

E-commerce w branży home&garden to nie tylko nowa rzeczywistość, ale i nieskończona przestrzeń możliwości. Aby odnieść sukces w tej branży, niezbędne jest dostarczanie atrakcyjnej oferty oraz budowanie zaufania i wyjątkowego doświadczenia zakupowego poprzez innowacyjne podejście do sprzedaży.

Sklepy z produktami dla domu i ogrodu mają swoje specyficzne potrzeby, dlatego poza standardowymi funkcjami, szukają dedykowanych rozwiązań. Jako AtomStore posiadamy gotowe rozwiązania dla sklepów w branży home&garden, które wspierają sprzedaż. Oferujemy również indywidualne wdrożenia, które pozwalają sprzedawcom rozwijać sklep bez ograniczeń.

Magdalena Wilk, Content Specialist w AtomStore

Data publikacji: 21.03.2024
Przeczytaj również

Aktualności:
Malezyjska sieć MR.DIY otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce
Popularny malezyjski dyskont z artykułami dla domu i do majsterkowania zainaugurował działalność na polskim rynku. Jako pierwsi z asortymentem MR.DIY mogą zapoznać się… więcej »
Handel:
Jak usprawnić sprzedaż w B2B oraz dostosować ją do oczekiwań nowego pokolenia klientów?
Rynek B2B przechodzi rewolucję napędzaną nowymi technologiami i zmieniającymi się nawykami zakupowymi. Współczesny klient biznesowy, coraz częściej osadzony w… więcej »
Handel:
Jak wybrać odpowiednią platformę B2B? Najważniejsze funkcje
Rozwój e-commerce zmienia nie tylko sposób, w jaki kupują konsumenci indywidualni, ale także jak funkcjonują relacje handlowe między firmami. Coraz większe znaczenie… więcej »