W tym roku poznańskie targi branży meblowej i wyposażenia wnętrz odbędą się w formule online. Organizatorzy Mebli Polska postawili na bogaty program, w ramach którego branża będzie mogła zdobyć wiele cennych informacji i pogłębić wiedzę w ważnych dla siebie obszarach. Poniżej prezentujemy plan wykładów, w których będzie można uczestniczyć wirtualnie. Prelekcje zostały podzielone na bloki tematyczne.
Poniedziałek: 24.05.2021
Jak Twój sklep meblowy sprosta wyzwaniom nowej rzeczywistości?
godzina | temat | wykładowca
|
11:00 – 11.45 | – Jak dopasować ofertę sprzedażową i działania marketingowe sklepu meblowego do nowych oczekiwań klientów?
Jak nowa rzeczywistość wpłynęła na zmiany w stylu życia konsumentów i ich potrzeby związane z zakupem mebli i innych artykułów wyposażenia wnętrz? Jak dopasować ofertę Twojego sklepu do nowych oczekiwań klientów? Z jakich działań marketingowych warto skorzystać, by pozyskać klientów? Udział w wykładzie pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na te pytania. |
Jerzy Osika
PROMEDIA |
12.00-12.45 | – W jaki sposób narzędzia visual merchandisingu i nowe technologie pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w salonie meblowym?
Wraz ze zmianami zachowań zakupowych klientów, zmienia się visual merchandising w sklepach meblowych i rośnie jego znaczenie. Coraz bardziej powszechne staje się wykorzystanie, w sklepach z meblami, nowych technologii, które sprzyjają bezpiecznym zakupom i wspierają sprzedaż. Jeśli uważasz, że jednym ze sposobów na przetrwanie jest rozwój, to jest to wykład dla Ciebie |
Jerzy Osika
PROMEDIA |
13:00 – 13:45 | – Jak, dzięki skutecznym technikom sprzedaży, zyskasz i utrzymasz klientów Twojego salonu meblowego?
Według badania SAS Institute, aż 54 proc. konsumentów deklaruje, że zapłaci więcej za wyższy poziom obsługi w czasie pandemii, a 37proc. klientów jest skłonna zrezygnować z oferty dostawcy już po pierwszym złym doświadczeniu. Jak sprostasz wyższym wymaganiom klientów? W jaki sposób dostosujesz techniki sprzedaży do ich nowych oczekiwań? Co zrobisz, by klienci częściej wracali do Ciebie na zakupy? O tym porozmawiamy podczas tego wykładu. |
Jerzy Osika
PROMEDIA |
Wtorek: 25.05.2021
Polska branża meblarska po roku od wybuchu pandemii SARS-COV-2
10:00 – 10:45 | Polska branża meblarska – komentarz rynkowy Santander Bank w odniesieniu do rynków zagranicznych i perspektywy na rok 2021 | Kamil Mikołajczyk
Santander Bank Polska |
11:00 – 11:45 | Polska branża meblarska – wnioski po roku trwania pandemii SARS – COV -2 na podstawie raportu Polskie Meble Outlook (spotkanie w języku angielskim) | Tomasz Wiktorski
B+R STUDIO |
12:00 – 13:00 | E-commerce w formule B2B – prezentacja wniosków z raportu Santander Bank.
Podczas tego spotkania postaramy się odpowiedzieć między innymi na pytania: Ile jest wart rynek e-commerce B2B w Polsce? Jakie są zalety tego modelu sprzedaży? Jakie są największe firmy sprzedające w modelu e-commerce B2B? Na jakich rynkach upowszechnił się ten model, gdzie jest jeszcze potencjał? Jakie są bariery w rozwoju e-commerce B2B w Polsce? |
Maciej Nałęcz
Santander Bank Polska |
13:15 – 14:00 | Zmiany cen detalicznych mebli na ryku meblarskim – wnioski z nowego badania B+R STUDIO. | Tomasz Wiktorski
B+R STUDIO |
Środa: 26.05.2021
Instrumenty wsparcia eksportu sposobem na rozwój sprzedaży mebli na rynkach eksportowych.
10:00 – 10:50 | Nowy system wsparcia eksportu dostępny w ramach grupy KUKE | Piotr Maciaszek
KUKE Piotr Paczyński KUKE FINACE |
11:00 – 11:50 | Santander Trade Portal – jako narzędzie wsparcia handlu zagranicznego dla firm, czyli jak wspólnie z bankiem można zmienić łańcuch dostaw, znaleźć wiarygodnego partnera handlowego i zabezpieczyć transakcję. | Anna Wierzbicka
Santander Bank Polska |
12:00 – 12:50 | Narzędzia wsparcia eksportu – oferta produktowa PAIH | Adam Małecki
PAIH |
13:00 – 13:45 | Faktoring międzynarodowy FCI w Santander Bank
Zwiększenie bezpieczeństwa transakcji handlowych z odbiorcą to jeden z elementów na który szczególnie uwagę zwracają eksporterzy. Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. Faktoring eksportowy w systemie dwóch faktorów (bez regresu), w którym ryzyko niewypłacalności Odbiorcy zagranicznego przejmuje na siebie Partner Importowy (faktor zagraniczny działający w kraju Odbiorcy). Ten rodzaj faktoringu gwarantuje płynne finansowanie bieżącej działalności nawet w przypadku braku zapłaty ze strony Odbiorcy. Podczas tego spotkania postaramy się odpowiedzieć między innymi na pytania: – Jak znaleźć i zweryfikować kontrahentów zagranicznych? – Jak zabezpieczyć płatności od odbiorców? – Jak sfinansować sprzedaż? – Jak sprawdzić wiarygodność firmy, z którą chcesz współpracować? |
Dorota Szcześniak
Santander Bank Polska |
Perspektywiczne rynki eksportowe – poznaj je razem z PAIH.
Czwartek: 27.05.2021
10:00 – 10:45 | ABC Eksportu – czyli pierwsze kroki w eksporcie. | Wojciech Nowicki (COP) |
10:45-12:15 | Bogactwo sektora meblowego na rynkach arabskich” – rynek GCC (Gulf Cooperation Council), różne segmenty, oblicza i podejścia do biznesu w podziale na kraje: Arabia Saudyjska, Kuwejt i ZEA.
Dyskusja panelowa z udziałem ekspertów PAIH i zewnętrznych ekspertów branżowych z rynku GCC (w tym potencjalnych partnerów biznesowych) + Q&A dla audytorium – w całości w języku angielskim.
|
Jacek Grad
PAIH Radosław Kyc (ZBH Rijad) Jarosław Al-Abbas (ZBH Kuwejt) Adil Abdelwahab (ZBH Dubaj) |
12:15-13:50 | Europa – panel dyskusyjny na którym wezmą udział biura m.in. z UK, Czech, Niemiec, Austrii. | Justyna Lipczyńska PAIH
ZBH Frankfurt ZBH Wiedeń ZBH Praga ZBH Londyn |
14:00-14:30 | Specyfika wejścia na rynek amerykański | ZBH Waszyngton
Aleksandra Soroczyńska (CE) |
14:30-15:00 | Rynek kanadyjski w kontekście CETA | ZBH Waszyngton
Aleksandra Soroczyńska (CE) |
15:00 – 15:30 | Sektor meblowy w Kolumbii. Jak skutecznie wejść na rynek.
Celem wystąpienia jest przedstawienie panoramy sektora meblowego w Kolumbii. Charakterystykę lokalnego rynku i potencjał dla polskich mebli oraz wskazówki jak sobie skutecznie rozpocząć eksport. |
Dorota Siry ZBH Bogota
Maciej Gałaj (CE) |