Targi International Home + Housewares Show oraz stowarzyszenie branży wyposażenia wnętrz International Housewares Association (IHA), organizatorzy konkursu Global Innovation Awards (gia), ogłosiły tegorocznych zwycięzców – najlepsze sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz na świecie. Laureatem jednej z nagród jest polski sklep 9design.pl.
2 marca w Chicago organizatorzy konkursu gia ogłosili zwycięzców trzech nagród. Główne nagrody za poziom konceptów handlowych, przyznano sklepom stacjonarnym:
- Jumbled z Australii
- Bahne z Danii
- S-Kultur z Niemiec
- Futako Tamagawa Tsutaya Electrics z Japonii
- Porland z Turcji
Światowe jury gia, składające się z czterech ekspertów w dziedzinie handlu detalicznego / visual merchandisingu oraz siedmiu redaktorów i wydawców magazynów wnętrzarskich z całego świata, wybrało powyższych laureatów spośród 30 finalistów etapów krajowych z 29 państw.
Osobną nagrodę za osiągnięcia w zakresie visual merchandisingu przyznał Martin M. Pegler, światowy guru VM-u, wyróżniając w ten sposób sklep La Cuisine z Holandii.
Najważniejsza dla nas okazała się nagroda za osiągnięcia w handlu internetowym gia Digital Commerce Award. Za najlepszy w e-commerce został bowiem uznany reprezentant naszego kraju, polski sklep 9design.pl.
Konkurs gia jest podzielony na dwa etapy – krajowy i globalny – i nagradza sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz. W ocenie bierze pod uwagę kilka kategorii:
- Ogólna misja, wizja i strategia;
- Projekt i układ sklepu;
- Visual merchandising, wystawy;
- Marketing, reklama i promocje;
- Obsługa klienta i szkolenie personelu;
- Innowacje.
W Polsce ogłoszenie wyników etapu krajowego ma miejsce zawsze podczas jesiennych targów Interior Design Forum w Warszawie. Sklepy, które chciałyby powalczyć o tą prestiżową nagrodę, mogą już teraz przesyłać zgłoszenia do kolejnej edycji konkursu. Formularz zgłoszeniowy i regulamin dostępne są na stronie http://www.interiordesignforum.pl/ w zakładce „Konkurs”. Ogłoszenie wyników nastąpi 5.09.2019, tradycyjnie podczas targów Interior Design Forum. Zwycięzca polskiej edycji zostanie zaproszony na koszt organizatora do wzięcia udziału w uroczystej gali w Chicago, która odbędzie się w marcu 2020 r.
Organizatorem polskiej edycji oraz edycji na Europę Środkowo-Wschodnią jest firma Promedia Jerzy Osika, m.in. wydawca magazynów branżowych „Ambiente” i „Ambiente International”.