Niedawno zakończone targi International Home + Housewares Show w Chicago mogą pochwalić się kolejnym sukcesem. Na targach zaprezentowało się aż 2025 wystawców z 43 krajów. Tegoroczna edycja skupiała się głównie wokół inteligentnych produktów, bloggerów/ influencerów i sektora napojów. Było to przy okazji ostatnie wydarzenie pod nazwą „International Home + Housewares Show”, ponieważ od 2020 roku targi zmieniają nazwę na „The Inspired Home Show, IHA’s Global Home + Housewares Market.”
Show rozpoczął się wcześnie w piątek, 1 marca, od inauguracyjnej konferencji „The Inspired Home Influencer Conference”, która zgromadziła 145 wpływowych influencerów i bloggerów w McCormick Place na sesjach edukacyjnych i spotkaniach z ponad setką wystawców. Później, w czasie wszystkich dni targowych, także nie brakowało ciekawych wykładów towarzyszących – jednym z cieszących się większym zainteresowaniem był m.in. wykład Leatrice (Lee) Eiseman, na temat kolorów przewodnich na kolejny sezon.
Zauważalnie wzrosło zainteresowanie inteligentnymi produktami wraz z rozszerzeniem pawilonu IHA Smart Home Pavilion. Trwające trzy dni sesje edukacyjne na scenie Smart Talks, na których poruszano m.in. kwestię wprowadzania nowych technologii do handlu detalicznego, były nagrywane i będą opublikowane na stronie internetowej IHA: Housewares.org/education/video.
Sporo działo się też w obszarze napojów. W strefie „A Celebration of Coffee” znalazły się stoiska wystawców z produktami i akcesoriami do kawy, a także pokazy i sesje edukacyjne Counter Culture i stowarzyszenia Coffee Speciality Association.
„Wchodzimy w okres skupienia się na konsumentach w handlu detalicznym” – powiedział Tom Mirabile, ekspert ds. trendów konsumenckich IHA, podczas swojego wystąpienia na temat najważniejszych trendów na rok 2019. „Na końcu zawsze liczy się to, czego chce konsument, jak my go widzimy i w jaki sposób możemy tworzyć rozwiązania dla niego.”
Wśród interesujących tematów, obecnych na tegorocznych targach, pojawiły się m.in.:
- Produkty, które pozwalają konsumentom wyrazić swoją osobowość i gusta – m.in. produkty inteligentnego domu, które można dostosować do osobistych potrzeb, przedmioty pomagające w produkcji specjalnych napojów i zestawy „zrób to sam” do wszystkiego, od bourbona po wegański ser;
- Produkty, które podnoszą łazienkę do rangi spa. Wprowadzenie inteligentnej mikrofibry do szlafroków i ręczników;
- Łazienka jako kolejne pomieszczenie, które może zawierać rozwiązania inteligentnego domu.
Inne, zauważalne trendy podczas targów to m.in.:
- Produkty poprawiające jakość powietrza w domu (oczyszczacze powietrza, nawilżacze);
- Wielofunkcyjne blaty kuchenne;
- Przyjazne dla środowiska słomki w różnych kolorach i z różnych materiałów. Wiele z nich z dodatkowymi elementami, takimi jak futerały i szczotki czyszczące.
W przyszłym roku targi The Inspired Home Show, IHA’s Global Home + Housewares Market, odbędą się w dniach 14-17 marca w McCormick Place w Chicago. Rejestracja uczestników i dodatkowe informacje o Show są już dostępne zarówno na stronie TheInspiredHomeShow.com, jak i na Housewares.org.