Trwa nabór do kolejnej edycji plebiscytu Must have! Zgłoszenia przesłane do 15.02.2023 r. będą rozpatrywane w ramach 13. edycji plebiscytu, realizowanej jako część programu 17. Łódź Design Festival w 2023 r.
Must have to plebiscyt organizowany przez Łódź Design Festival od 2011 roku dla rodzimych projektantów i producentów. Udział w nim jest bezpłatny i wymaga jedynie wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej www.musthave.lodzdesign.com.
Aby produkt (lub kolekcja produktów) mógł być rozpatrywany w plebiscycie, musi spełnić dwa warunki: producent lub projektant/grupa projektowa muszą pochodzić z Polski, a zgłoszone produkty być dostępne w regularnej sprzedaży. Dodatkowym atutem będzie zgłoszenie produktów (lub kolekcji produktów), które szczególnie odpowiadają na współczesne potrzeby konsumentów – są wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i nie tworzą odpadów, dbają o zdrowie lub są idealne do domowego biura.
Własnych nominacji do plebiscytu must have dokonuje także Rada Ekspertów, której głównym zadaniem jest ostateczna ocena wszystkich zgłoszeń. Na podstawie przeglądu aktualnych nowości na rodzimym rynku, typuje ona produkty, które są godne rekomendacji i przedstawienia szerszemu gronu odbiorców. Produkty te reprezentować mogą najróżniejsze kategorie, takie jak meble, wyposażenie wnętrz i ogrodu, moda (ubiór, biżuteria, akcesoria), artykuły dla dzieci, budownictwo, elektronika, sport i rekreacja, zdrowie i uroda, hobby, rozrywka, edukacja czy usługi.
W skład Rady Ekspertów wchodzą uznani architekci, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. To oni przyznają znak jakość must have, kierując się takimi kryteriami jak funkcjonalność, ergonomia, estetyka, wytrzymałość, jakość oraz jej stosunek do ceny. Szczególną uwagę poświęcają przy tym propozycjom produktów, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby współczesnych konsumentów.
Red. Łukasz Smoła