Rozstrzygnięto międzynarodowy konkurs na najlepsze koncepty handlowe w branży artykułów domowych IHA Global Innovation Awards (GIA) 2020. Organizator konkursu International Housewares Association (IHA) ogłosił wyniki pod koniec kwietnia podczas finału on-line.
W tym roku jury wybrało sześciu zwycięzców spośród 32 finalistów z 31 krajów. Na podium znalazły się sklepy:
- Reina Batata Bazar Boutique z Argentyny
- Few and Far z Australii
- Isetan Shinjuku z Japonii
- Central Department Store z Tajlandii
- PROMENU by MIRS Corporation z Ukrainy
- Tavola z Emiratów Arabskich
Dodatkowo przyznano nagrodę Excellence in Visual Merchandising Martina M. Peglera salonowi Sibler AG ze Szwajcarii oraz wyróżnienie za najlepszy e-commerce sklepowi internetowemu In&Out Cooking z Portugalii.
Globalne jury konkursu GIA, składające się z czterech ekspertów ds. sprzedaży detalicznej i visual merchandisingu oraz siedmiu redaktorów z wydawnictw branżowych, wybrało światowych laureatów GIA spośród zwycięzców wyłonionych wcześniej w krajowych eliminacjach przez lokalnych sponsorów konkursu. Polskę reprezentował salon Miloo Home wytypowany przez reprezentanta GIA w naszym kraju – Ambiente.info.pl. W tym roku wyłoniono 32 krajowych zwycięzców GIA. Z powodu odwołania tegorocznej gali finałowej ze względu na Covid-19, zwycięzcy krajowi 2019-2020 oraz globalni laureaci zostaną uhonorowani na targach The Inspired Home Show 2021 w przyszłym roku.
Galerię krajowych zwycięzców GIA, jak i globalnych laureatów można znaleźć pod linkiem: TheInspiredHomeShow.com/Explore/Awards/gia-Excellence-in-Retailing.
Konkurs GIA został stworzony przez IHA (International Housewares Association) i The Inspired Home Show (wcześniej International Home + Housewares Show) w celu wspierania innowacji i najlepszych praktyk w handlu detalicznym artykułami wyposażenia wnętrz i artykułami gospodarstwa domowego na całym świecie. Od czasu premiery GIA w 2000 r. w konkursie nagrodzono ponad 460 sklepów z 48 krajów na sześciu kontynentach.
Konkurs ma charakter dwuetapowy – krajowy i globalny. Jurorzy oceniają detalistów w następujących kategoriach:
- misja, wizja i strategia
- design i layout sklepu
- visual merchandising, aranżacja salonu i witryn sklepowych
- marketing, reklama i promocje
- obsługa klienta i szkolenie personelu
- innowacyjność
Współorganizatorami eliminacji w poszczególnych krajach są lokalne wnętrzarskie media branżowe. Zwycięzcy krajowi są automatycznie zgłaszani do globalnego finału konkursu. W Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej eliminacje do konkursu IHA Global Innovation Awards prowadzi portal Ambiente.info.pl (kontakt: redakcja@promedia.biz.pl).
Dodatkowe informacje na temat programu GIA są również dostępne online na stronie TheInspiredHomeShow.com/Explore/Awards/gia-Excellence-in-Retailing.
Aby uzyskać więcej informacji o programie IHA Global Innovation Awards (GIA) lub uczestnictwie w latach 2020-2021, skontaktuj się z: redakcja@promedia.biz.pl (polska edycja) lub piritta.torro@inspiredconnection.fi