6 września, podczas targów tekstyliów domowych i obiektowych Interior Desing Forum w Warszawie, poznaliśmy wyniki polskiej edycji Global Innovation Awards (gia) – konkursu, który wyłania najciekawsze sklepy wnętrzarskie z całego świata.
Nagrodę główną i tym samym udział w międzynarodowych eliminacjach zdobył w tym roku salon 9design, a dyplom z rąk Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia i redaktora naczelnego magazynu „Ambiente”, organizującego polską edycję konkursu, odebrała Anna Dobrzycka, założycielka sklepu. Drugie miejsce przyznano salonowi Marina Maison. Dyplom odebrała Anna Proniakin, właścicielka marki. Trzeci na podium znalazł się sklep internetowy Make Home, który reprezentowała Kinga Świątek-Wolna, customer service manager. Oprócz dyplomów, wszyscy laureaci otrzymali nagrody z rąk Wojciecha Grendzińskiego, Wiceprezesa Zarządu firmy IMS S.A., która ufundowała vouchery reklamowe o wartości 5 tys. zł dla każdego finalisty.
Konkurs gia wyłania najbardziej innowacyjne koncepcje sklepów wnętrzarskich z całego świata, doceniając m.in. ich misję i strategię, design, visual merchandising, marketing, jakość obsługi klienta i innowacyjność. Konkurencja odbywa się w dwóch etapach – krajowym i globalnym. Zwycięzca polskiej edycji zmierzy się z reprezentantami innych krajów w międzynarodowych eliminacjach i zostanie zaproszony na koszt organizatora do wzięcia udziału w uroczystej gali w Chicago, która odbędzie się w marcu 2019 r., podczas międzynarodowych targów wnętrzarskich International Home + Housewares Show.