Wyprzedaże w branży wnętrz: rośnie grupa klientów-seniorów i wydawane kwoty

Letnie miesiące to gorący okres nie tylko ze względu na wysokie temperatury na termometrach, ale przede wszystkim – sezonowe wyprzedaże. Jak kształtowały się konsumenckie preferencje wśród klientów sklepów internetowych związanych z branżą home? Okres wyprzedaży podsumowuje platforma Homebook.pl.

Tegoroczne wyprzedaże, realizowane w cieniu lockdown’u niosły za sobą pewną dozę niepewności – jak będą przebiegać, czy konsumenci deklarujący ograniczenie wydatków związane ze skutkami kryzysu gospodarczego, zmienią swoje plany i preferencje zakupowe? Okazuje się, że zapowiadany spadek sprzedaży w branży e-commerce nie dotknął kategorii domu i wnętrz.

Nie tylko miłośnicy mody z niecierpliwością oczekują sezonowych obniżek cen – równie dużą popularnością letnie promocje cieszą się wśród entuzjastów pięknych wnętrz. Jak wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu przez platformę Homebook.pl, dni do tegorocznych wyprzedaży odliczała blisko połowa 42% użytkowników portalu. W czerwcu br. konsumenci nie zamierzali również ograniczać swoich wydatków na produkty sezonowe, które nabywali cyklicznie w poprzednich latach. Utrzymywanie dotychczasowych nawyków zadeklarowało 72% ankietowanych.

Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy w związku z pandemią spędzaliśmy w domach o wiele więcej czasu niż obecnie, użytkownicy Homebook.pl deklarowali, że z ofert sklepów wnętrzarskich najchętniej wybierać będą dekoracje i akcesoria (32%), meble (26%) oraz oświetlenie (23%). Część respondentów zdecydowała natomiast całkowicie zrezygnować z zakupów wnętrzarskich – tę odpowiedź wskazało 32% osób. Czy te plany znalazły odzwierciedlenie w decyzjach konsumenckich podejmowanych w czasie tegorocznych wyprzedaży?

Zakończenie okresu lockdownu i sezon wakacyjny sprawiły, że wśród topowych kategorii wybieranych przez użytkowników portalu Homebook.pl znalazły się meble i akcesoria ogrodowe, dodatki na balkon oraz taras i krzesła kuchenne.

Sezonowym zmianom nie uległy preferencje użytkowników w zakresie przeglądanych inspiracji – czas letnich miesięcy wykorzystujemy na drobne remonty i zmiany aranżacyjne w najważniejszych pomieszczeniach domu. Użytkownicy w sezonie letnich wyprzedaży najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni, salonu oraz łazienki.

Okres lockdown’u sprawił, że zainteresowanie marketplace’ami oraz sklepami internetowymi znacząco wzrosło w grupach użytkowników w przedziałach wiekowych 55-64 oraz 65+– trend ten umocnił okres letnich wyprzedaży, w którym społeczność tej grupy zwiększyła się aż o 39% w stosunku do poprzednich miesięcy.

Według statystyk platformy Homebook.pl największa aktywność konsumentów przypada na okres letnich oraz zimowych wyprzedaży. Konsekwentnie wzrasta również średnia wartość pojedynczej transakcji – w szczycie letnich wyprzedaży wyniosła 547,60 zł.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym klientów, którzy częściej decydowali się na zakupy online, w związku z pandemią koronawirusa.

Data publikacji: 31.07.2020
Przeczytaj również

Rynek:
Jak zyskać klientów w czasie nowych wyzwań?
Otwarcie sklepów i centrów handlowych zmotywowało większość firm do aktualizacji prognoz nadchodzących zmian oraz kierunków dalszego rozwoju. Jak pokazuje poprzedni… więcej »
Handel:
Podsumowanie wyników centrów i sieci handlowych
Retail Institute, RI, analizuje zjawiska zachodzące w branży centrów i sieci handlowych. Ekspertyzy RI opierają się na badaniach realizowanym w grupie ponad 140 centrów… więcej »
Handel:
Zachowania konsumenckie oraz plany zakupowe po COVID-19
Co trzeci konsument planuje zrobić zakupy w ciągu tygodnia od otwarcia centrów handlowych. Ograniczenia wydatków w handlu detalicznym mogą spaść od 8,3% do nawet 23,7%, a… więcej »