Trendy na lato: psychodeliczny futuryzm

Kolaż: Fashion Snoops

To mieszanka futurystycznych wizji z lat 60. z elementami zaczerpniętymi z lat 80. doprawiona psychodeliczną kolorystyką. Przypominamy sobie, jakie panowały wówczas  wyobrażenia o tym, jak może wyglądać przyszłość. W wizjach tego typu przodowały lata 60. – dekada zmian kulturowych, ostrych kontrastów i fascynacji estetyką z innego świata oraz osiągnięciami technicznymi. Śmiały design i innowacje idą tu w parze z zabawnym, surrealistycznym stylem. Opalizująca, utrzymana w dosyć podobnej tonacji, kolorystyka wyraża odwieczne marzenie o podróżach w czasie.

Słowa klucze: amorficzne kształty, nasycenie technologiami, hiperrealizm, terapia kolorem, tonalne pastele, zmysłowe przeładowanie, psychodeliczne inspiracje, gradient.

 Materiały: szkło, moher, akryl, gnieciony aksamit, satyna, powlekany metal, kolorowy plastik.

 Kluczowe elementy: fałdy, oszronione powierzchnie, eteryczne efekty ombre, opalizujące powierzchnie, perłowe efekty, odblaskowe powierzchnie.

 Tekstylia domowe: dywany w geometryczne blokowanie kolorów, zasłony i pościel z efektem ombre, gręplowany moher, przezroczyste pastelowe zasłony, pastelowe poszewki z jedwabiu, dekoracyjne poduszki z aksamitu, wielokolorowe dywany z wypukłościami przypominające komórki, wełniane narzuty w gradienty kolorystyczne, dywaniki z iluzją optyczną, pościel o zafarbowanych nierówno brzegach, kołdry o kontrastowych brzegach, dywany w marmurkowe wzory, ręcznie tworzone reliefowe powierzchnie.

Artykuły dekoracyjne i stołowe: gradientowe szkło we wzory, akryl z efektem ombre, zestawienia matowego i przezroczystego szkła, łączenie powierzchni o różnym stopniu przezroczystości/ matowości, kolorowe szkło ze złotą obwódką, obiekty o perłowej powierzchni, zdekonstruowane i surrealistyczne dzieła sztuki, totemiczne rzeźby, szklane naczynia o organicznych kształtach, gradienty nasyconych kolorów, tęczowe powierzchnie odbijające światło, symbol tzw. złego  oka lub oka proroka, wazony w klatkach, podwójne naczynia szklane, rzeźby o organicznych kształtach i subtelnym połysku.

 Meble: surrealistyczne pluszowe sofy o żebrowanej fakturze, półki o amorficznych formach, uzupełniające się łączone stoliki, siedzenia o opływowych kształtach, zaokrąglone formy o matowej powierzchni, rzeźbiarskie stoliki z żywicy, szafy o zmieniającym się kolorze, półprzezroczyste stoliki z żywicy, półki w gradienty kolorystyczne, futurystyczne siedzenia o jednolitej formie, cylindryczne podstawy stołowe, meble stołowe pomalowane holograficzną farbą, faliste ławki, krzesła z efektem ombre i ze zredukowanym oparciem, stoły o płynnej formie.

 Oświetlenie: wiszące lampy o stopniowanej przezroczystości, lampki z obrotowym dyskiem, kolorowe żyrandole ze szkła, lustra z neonową nakładką, lampy podłogowe o niekonwencjonalnych proporcjach, neonowe lampki, ceramiczne bazy lamp inspirowane rozlaną ropą, lampki z przezroczystą nóżką, kinkiety z lustrzanymi elementami, podwieszane platformy o amorficznym kształcie, warstwowe kinkiety z żywicy, neonowe kolumny.

 Opakowania: opalizujące etykiety, holograficzne naklejki, grafiki ze sreberka, wysuwane pudełka, faktury inspirowane płynną rtęcią, pudełka o stopniowanych powierzchniach, przezroczyste wzory, oszronione szkło z efektem ombre, przezroczyste kolorowe opakowania, opalizujący papier.

 Wzory: optyczne złudzenia ruchu, psychodeliczne efekty, stroboskopowe oświetlenie, gradienty, wzory zwierzęce, świecące kraty, cieniowanie.

Opracowanie: Ewa Fijałkowska
Źródło: Fashion Snoops

Data publikacji: 22.04.2020
Przeczytaj również

Trendy:
Trendy: Classicon, czyli powrót do korzeni
  Classicon łączy inspiracje starożytnymi cywilizacjami z nowoczesnym minimalizmem. Wracamy do korzeni – do czystych linii, organicznych form i surowych… więcej »
Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com
 W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia się w jaki sposób mogą zaadaptować strategię biznesową i marketingową do tak… więcej »
Trendy:
Vista – chwytaj dzień!
Prezentujemy pierwszą z tendencji na wiosnę–lato 2020, które wyłowiła międzynarodowa agencja trendów Fashion Snoops. Śledźcie nas na bieżąco, by poznać pozostałe… więcej »