Trend „Leniwe gotowanie”. Jak go wykorzystać w branży artykułów gospodarstwa domowego?

Bycie leniwym zwykle ma złą reputację. Ale rosnąca popularność haseł #lazycooking i #lazygirldinners mówi nam coś innego…. Intensywny tryb życia po pandemii sprawia, że konsumenci skłaniają się ku szybkim i łatwym sposobom przyrządzania posiłków. Jak mogą odpowiedzieć na te potrzeby dostawcy artykułów gospodarstwa domowego?

„Leniwy” w kontekście tego trendu nie oznacza jedzenia ravioli prosto z puszki, lecz wprowadzanie inteligentnych rozwiązań, które sprawiają, że przygotowanie posiłku jest szybsze i łatwiejsze. Pomyśl o tym jako o pandemii gotowania 2.0 – smacznych i zdrowych posiłków w łatwy, wygodny sposób. Chodzi o dania, które można przyrządzić w jednym naczyniu – szybkowarze, na blasze w piekarniku czy w zwykłym garnku. Zazwyczaj potrzebują one mniejszej ilości przygotowań i zawężonej liczby składników. Za to, podczas ich przygotowywania, możemy korzystać z dowolnej liczby rozwiązań, które pomagają szybciej i łatwiej tworzyć posiłki.

Dlaczego “leniwe”

Tak wielu z nas podczas pandemii pokochało nowe czaso- i pracochłonne przepisy oraz techniki, (np. pieczenie chleba na zakwasie). Ale w dzisiejszych czasach nie każdy ma już czas i energię by nadal je praktykować. Co więcej, większość z nas na nowo docenia znaczenie dbania o siebie. Nie zawsze mamy ochotę na gotowanie dużej, bardzo skomplikowanej kolacji pod koniec każdego pracowitego dnia.

O co chodzi w trendzie leniwego gotowania?

Z pewnością leniwe gotowanie nie jest trendem zarezerwowanym dla osób, które nie lubią gotować. Kiedy GWI Zeitgeist przeprowadziło badanie wśród konsumentów, którzy śledzą w internecie influencerów i marki z branży kulinarnej oraz szefów kuchni, okazało się, że wyszukują oni w pierwszej kolejności hasło: „proste przepisy z niewielką liczbą składników lub kroków”.

Ważne jest też, aby pamiętać, że chociaż wymagania dotyczące naszego czasu zmieniły się od czasów pandemicznych kwarantann, nie zmieniło się wszystko to, czego nauczyliśmy się o dobrym smaku i różnych kuchniach. „(Leniwe gotowanie) nie oznacza, że ​​jest ono mało inspirujące lub nieciekawe” – podkreśla Leigh Ann Schwarzkopf, dyrektor Project Partners Network. „Musi po prostu obejmować proste kroki i świetne sposoby na przygotowanie dobrego jedzenia”.

Ważnym czynnikiem w trendzie wygodnego gotowania jest również zdrowie. Wielu internetowych influencerów i szefów kuchni przywiązuje dużą wagę do zdrowych składników i sposobów przyrządzania posiłków, a także do ograniczania soli i tłuszczu.

Rola artykułów gospodarstwa domowego

Widoczny w mediach społecznościowych (gdzie jest obecnie mnóstwo porad i przepisów na leniwe gotowanie), trend ten jest dobrą okazją do zwrócenia uwagi na artykuły gospodarstwa domowego, które mogą pomóc odciążyć domowych kucharzy.

Istnieje niezliczona ilość opcji, ale oczywistą kategorią są drobne urządzenia elektryczne, takie jak wolnowary, szybkowary, frytkownice i grille nablatowe. Przykładem może tu być wielofunkcyjny Crunch Air Fryer Oven firmy Zavor, który łączy w sobie funkcje aż siedmiu urządzeń elektrycznych: frytkownicy, grilla, rożna, suszarki do żywności, tostera, opiekacza i piekarnika konwekcyjnego.

Podręczne gadżety kuchenne mogą również znacznie skrócić czas i energię w kuchni. Świetnym przykładem może tu być FinaMill, pierwszy na świecie elektryczny młynek do przypraw, który mieli całe przyprawy we wszystkich kształtach i rozmiarach.

fot. FinaMill

W przyrządzaniu pysznych „leniwych” posiłków nie musi być nawet nic zaawansowanego technologicznie … czasem wystarczy klasyczne naczynie. Weźmy dla przykładu rzemieślniczy żeliwny kociołek firmy Gibson Homewares, który równie dobrze możemy wykorzystywać używając kuchenek gazowych, elektrycznych, ceramicznych i indukcyjnych, jak i wstawiać do piekarników o temperaturze do 500 stopni.

Oceniając wygodę produktów, respondenci ankiety 2022 IHA Market Watch survey z 2022 r. stwierdzili, że najważniejszym atrybutem jest łatwość użytkowania. 92% odpowiedziało, że bardzo lub trochę ważna jest łatwość obsługi, a następnie szybkość (83%), większa precyzja (80%), większa kontrola (78%) i automatyzacja (47%).

Tekst: Rachel Crippin Clark dla International Housewares Association

Więcej o wymienionych produktach i markach oraz wystawcach targów artykułów gospodarstwa domowego The Inspired Home Show 2023 w Chicago dowiesz się na https://app.TheInspiredHomeShow.com/Connect365

Dowiedz się więcej o targach The Inspired Home Show i zarejestruj się na najbliższą edycję na stronie TheInspiredHomeShow.com

 Przedstawicielem targów The Inspired Home Show w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej jest firma Promedia (wydawca portalu Ambiente.info.pl) – www.promedia.biz.pl

 

 

Data publikacji: 22.02.2023
Przeczytaj również

Trendy:
Czym jest biophilic design? Jak stworzyć biofiliczne wnętrza
Biophilic design, czyli projektowanie zgodne z naturą, to odpowiedź na pragnienie odnalezienia równowagi między nowoczesnością a naturą. To więcej niż tylko trend — to… więcej »
Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!
Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla przedsiębiorstw, które chcą… więcej »
Handel:
Global Innovation Awards 2024: Poznaj najlepsze sklepy z artykułami domowymi na świecie
Jak co roku, w marcu międzynarodowa organizacja branżowa International Housewares Association (IHA) ogłosiła w Chicago wyniki światowego konkursu Global Innovation Awards… więcej »