The Inspired Home Show 2022: Innowacje, trendy i nowości w branży artykułów domowych po pandemii

Na zdjęciu: Derek Miller, prezes International Housewares Association

O tym, jak pandemia wpłynęła na sektor artykułów gospodarstwa domowego oraz jakie atrakcje czekają na uczestników targów The Inspired Home Show, które odbędą się w Chicago 5-8 marca 2022, rozmawiamy z Derekiem Millerem,  prezesem International Housewares Association.

Pandemia Covid-19 zmieniła sposób, w jaki żyjemy oraz myślimy o domu. Jak przyszłoroczna edycja targów będzie odzwierciedlała te zmiany?

Ostatnie 18 miesięcy znacznie zmieniły nasze życie. Rozmawiałem z Joem Derochowskim z The NPD Group – firmy, która zajmuje się badaniami branży handlowej. Opisał trzy fazy, które najlepiej podsumowują, w jaki sposób pandemia wpłynęła na konsumentów i naszą branżę.
Pierwsza faza, Życie w lockdownie, reprezentuje rok 2020, kiedy konsumenci zostali odcięci od pracy czy szkoły i musieli zamknąć się w domu. Choć ta faza była trudna, miała ona pozytywny wpływ na sprzedaż w USA, a kategorie artykułów gospodarstwa domowego i drobnego sprzętu kuchennego odnotowały wzrost o 23% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Druga faza, Życie ze szczepionką, reprezentuje rok 2021, kiedy konsumenci zaczęli wychodzić ze swoich domów, aby wrócić do przestrzeni biurowej i szkół. Ponieważ pracodawcy i pracownicy starają się znaleźć równowagę między pracą a domem, sprzedaż w sierpniu nadal rosła, przy czym rok 2021 wyprzedził 2020 o 13%, a 2019 o 38%.

Trzecia faza, Życie posuwa się naprzód, reprezentuje rok 2022, kiedy przechodzimy do nowej normalności, w której konsumenci będą nadal spędzać więcej czasu w domu w porównaniu z rokiem 2019. Joe Derochowski zwrócił uwagę, że „wydajemy pieniądze tam, gdzie spędzamy czas”, co jest doskonałą wiadomością dla wszystkich sprzedających artykuły gospodarstwa domowego.

W związku z większym zainteresowaniem domem, niezwykle ważne w 2022 r. będzie różnicowane przez sklepy swojej oferty, dzięki wprowadzaniu nowych kolekcji i marek, które podtrzymają zainteresowanie klientów. Dla handlu ważne będzie również znalezienie nowych partnerów i zdywersyfikowanie dostawców ze względu na obecne wyzwania logistyczne związane z zaopatrzeniem i wysyłką.

Udział w The Inspired Home Show jest dla handlu okazją do zapoznania się z najnowszymi innowacjami wprowadzanymi na rynek przez ponad 1600 wystawców. Targom będą również towarzyszyły wydarzenia i wystawy, które pomogą kupcom w wyszukiwaniu produktów. Na przykład Healthy @Home Trending Today Preview to wydarzenie poprzedzające targi, które w sobotę, 5 marca zaprezentuje produkty 60 wystawców, dedykowane zdrowiu. Znajdziemy tam m.in. artykuły do bezpiecznego przygotowywania żywności, do organizacji i sprzątania domu, produkty eliminujące szkodliwe odpady, a także takie, które łagodzą poziom stresu i wpływają na dobre samopoczucie. Świat po covid-19 będzie nadal skoncentrowany na bezpieczeństwie oraz produktach, które je zapewniają.

Podczas targów wystawa Discover Design Gallery umożliwi z kolei przegląd unikatowych produktów, które definiują dom, a Discover Design Expo obejmie wysokiej klasy, dizajnerskie projekty z całego świata.  Inventor’s Corner to natomiast pawilon z najnowszymi pomysłami 60 wynalazców, gdzie będzie można porozmawiać z autorami projektów oraz dowiedzieć się, co motywuje ich do kreatywności.

Warto będzie też zajrzeć na ekspozycję IHA Market Watch, gdzie poznamy pięć kluczowych trendów stylu życia, które będą miały największy wpływ na to, w jaki sposób, gdzie i jakie produkty wyposażenia domu konsumenci będą  kupowali w ciągu następnych 18–24 miesięcy.

Oprócz tego, w Buyers Clubach, w każdym budynku targowym będą zlokalizowane wystawy nowych produktów New Product Showcase. Koniecznie trzeba zobaczyć również prezentację projektów nagrodzonych w konkursie Global Innovation Award for Product Design, który wyłoni najlepsze, najbardziej innowacyjne nowości wystawców.

 

Od kilku edycji kluczową dla kupców częścią targów był Smart Home, czyli inteligentny dom. Co będzie oferowała ta sekcja w 2022 roku?

Z uwagi na to, że Internet Rzeczy jest coraz ważniejszy dla konsumentów, The Inspired Home Show po raz kolejny zadedykuje specjalną strefę dla firm z branży Smart Home. Uczestnicy targów będą mogli zapoznać się z markami, produktami i najnowocześniejszymi innowacjami, które czynią tę kategorię tak interesującą.  Tuż za rogiem, w Innovation Theater odbędzie się dodatkowo szereg sesji edukacyjnych na temat przenikania przełomowych technologii do świata artykułów gospodarstwa domowego.

Jakie jeszcze atrakcje edukacyjne zaplanowali Państwo w programie towarzyszącym targom w 2022 roku?

Targi The Inspired Home Show zaoferują bogaty program edukacyjny. Na ekspozycji Pantone ColorWatch będzie można zapoznać się trendami w kolorystyce na 2023 rok. Poszczególne tendencje będą ilustrowane przez produkty, które wykorzystują nowe palety barw, co pomoże projektantom i kupcom zwizualizować sobie pojawiające się trendy.

Strefa Smart Retail Experience zaprezentuje przestrzeń handlową przyszłości. W dzisiejszych czasach sklepy są jak place zabaw dla dorosłych – wypełnione rozrywką, wydarzeniami, interaktywnymi ekranami, strefami relaksu, VR i AR oraz wszystkim innym, co może wymyślić handel, aby utrzymać zaangażowanie i ostatecznie lojalność swoich klientów. Smart Retail Experience będzie oferować retailerom interaktywne doświadczanie dostępnych możliwości.

Cooking Theater, pokazy kulinarne prowadzone przez celebrytów i uznanych szefów kuchni, będą miejscem demonstracji najnowszych i najbardziej progresywnych produktów z oferty wystawców.

Z kolei podczas prezentacji w ramach Show’s Keynote uczestnicy targów będą mieli okazję poszerzyć wiedzę o trendach wpływających na zachowania zakupowe konsumentów i rozwój produktów oraz na temat innowacji w handlu.

W ramach Innovation Theater przygotowujemy natomiast cztery dni wypełnione poradami ekspertów, jak prowadzić biznes w branży artykułów wyposażenia domu. Tematyka wykładów obejmie: ochronę własności intelektualnej, budowanie marki, śledzenie ścieżki zakupowej, trendy w dizjanie i w stylu życia.

The Inspired Home Show to ogromne wydarzenie masowe. Czy jest coś, co chciałby Pan powiedzieć uczestnikom, którzy mogą niepokoić się o swoje zdrowie?

Właściciele McCormick Place, gdzie będą się odbywać targi, już zainstalowali najnowszą technologię filtrowania powietrza i wdrożyli standardy sanitarne klasy szpitalnej. Obiekt otrzymał najwyższy certyfikat GBAC Star za warunki sanitarne związane z zapobieganiem chorobom. Dodatkowo nasza organizacja zleciła badanie terenów targowych firmie doradczej Epistemix, która specjalizuje się w ocenie środków bezpieczeństwa.

Odkąd się zaczęła pandemia praktycznie zrezygnowano z podróży międzynarodowych. Jakie są Pańskie oczekiwania dotyczące międzynarodowej frekwencji na targach?

Granice się otwierają i wznawiane są podróże. Stany Zjednoczone ogłosiły 15 października, że zagraniczni goście mogą ponownie nas odwiedzać, pod warunkiem przedstawienia dowodu szczepienia. To doskonała wiadomość dla całej naszej branży, ponieważ pozwala naszej globalnej społeczności ponownie spotkać się i nadrobić to, czego brakowało w naszym życiu i biznesie w ciągu ostatnich dwóch lat. International Housewares Association i The Inspired Home Show naprawdę nie mogą się doczekać marca przyszłego roku, kiedy będą mogły Was gościć w Chicago!

Więcej informacji na temat targów The Inspired Home Show na: www.theinspiredhomeshow.com

Rozmawiał Jerzy Osika

Data publikacji: 16.12.2021
Przeczytaj również

Targi:
Targi LUBDOM w Lublinie oraz Wschodni Kongres Naukowy Designu i Architektury już w kwietniu
Renomowani producenci, znane marki, eksperci budowlani i przedstawiciele branży architektonicznej! Odwiedź największe targi budowlane w regionie! Targi LUBDOM już 13-14… więcej »
Targi:
Targi firmy Eurofirany: nowości, autorskie kolekcje, wspaniała atmosfera
Za nami kolejna edycja targów wewnętrznych firmy Eurofirany, skierowanych do klientów i partnerów biznesowych marki. Była to niepowtarzalna okazja do tego, aby zobaczyć w… więcej »
Targi:
Najbardziej międzynarodowe targi mebli w Polsce już za chwilę. Poznaj program towarzyszący
Kupcy z ponad 70 krajów zapowiedzieli swój udział w największych w Europie Środkowo-Wschodniej międzynarodowych kontraktacjach meblowych MEBLE POLSKA. Kolejna edycja tych… więcej »