Tesco zamyka 32 sklepy w Polsce

fot. Ian Porce from Pexels

10. stycznia Tesco poinformowało pracowników o planach zamknięcia 32 nierentownych sklepów w naszym kraju. Polska jest jedynym rynkiem w Europie, na którym firma notuje spadki sprzedaży.

W ostatnim kwartale 2018 r. Tesco odnotowało kolejny wzrost wyników sprzedaży – jest to już 12. taki dobry kwartał z rzędu. Najlepsze wyniki firma osiąga na swoim głównym rynku w Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale także w regionie Europy Środkowej odnotowuje nieznaczny wzrost. Jedynym rynkiem w tym regionie, na którym firma odnotowuje spadki sprzedaży, jest Polska. Jak podają Wiadomości Handlowe, wynikom zaszkodził m.in. zakaz handlu w niedziele oraz wycofanie z oferty nierentownych artykułów przemysłowych.

W związku z powyższą sytuacją firma pozbywa się nierentownych placówek w naszym kraju. W planach jest zamknięcie 32 marketów. Jak czytamy na stronie Tesco, jest to „część planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu.”

Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska, powiedział: „Stale analizujemy nasze placówki i podejmujemy odpowiednie decyzje, gdy nie widzimy możliwości poprawy rentowności sklepów. To decyzje trudne, ale niezbędne w sytuacji, gdy straty generowane przez te sklepy wpływają negatywnie na poziom zyskowności całej firmy w Polsce”.

Naszym priorytetem jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia dla koleżanek i kolegów, których dotyczyć będzie ten proces. Gdzie tylko to możliwe, będziemy starali się zaoferować inne, alternatywne stanowiska osobom skłonnym do zmiany miejsca czy stanowiska pracy” – dodał Martin Behan.

Data publikacji: 14.01.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Rozwiń e-sprzedaż na rynkach zagranicznych. Ostatnie dni na bezpłatne zgłoszenia!
Już 16 maja firmy zainteresowane rozwojem e-sprzedaży na rynkach zagranicznych będą mogły skorzystać z bezpłatnych wykładów i porad ekspertów podczas konferencji… więcej »
Handel:
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego podczas ekspansji zagranicznej ma znaczący wpływa na efektywność sprzedaży, obsługę klienta oraz ogólną strategię… więcej »
Rynek:
Grupa BSH, właściciel m.in. marek Bosch i Siemens, podsumowuje rok
BSH Hausgeräte GmbH osiągnęło obroty w wysokości 14,8 miliarda euro w 2023 r. Skorygowany o efekty kursowe obrót był więc na poziomie z poprzedniego roku. Jak jednak… więcej »