Targi spoga+gafa 2022: Powrót w wielkim stylu

Tekst: Jerzy Osika. Zdjęcia: spoga+gafa

Spoga+gafa, największe na świecie targi ogrodowego stylu życia, podczas tegorocznej edycji 19-21 czerwca, potwierdziły swoją pozycję najważniejszego miejsca spotkań branżowych. Około 25 000 gości ze 112 krajów przybyło do Kolonii, aby poznać nowe produkty i innowacje, zaprezentowane przez około 1000 wystawców z 52 krajów. Pierwsza edycja po pandemicznej przerwie i z nowym terminem, przełożonym na czerwiec, powróciła z sukcesem po trzech latach.

Mimo powściągliwego podejścia azjatyckich producentów, spoga+gafa 2022 pod względem liczby wystawców osiągnęła poziom sprzed kryzysu. Jak zwykle europejskie kluczowe rynki: Belgia, Niemcy, Francja, Włochy, Holandia i Hiszpania, były silnie reprezentowane zarówno przez dystrybutorów, jak i kupców. Doskonale widoczne na targach były również: Australia, Nowa Zelandia, Izrael, Kanada, Wielka Brytania i USA. Udział odwiedzających z zagranicy wzrósł do 67 procent (2019: 65 proc.).

         

„Jakość i międzynarodowość odwiedzających jest wyjątkowa. Stało się to jasne po naszych rozmowach z wystawcami. Ostatnie 2,5 roku wykorzystaliśmy na dalszy rozwój spoga+gafa i cieszymy się, że możemy doświadczyć pierwszych korzyści tutaj na żywo. Dzięki platformie 365, którą zainicjowaliśmy w ciągu ostatnich tygodni, spoga+gafa  będzie w przyszłości również stanowić silne wsparcie dla zielonej branży przez cały rok” – powiedział Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH.

Koncentracja na zrównoważonym rozwoju

Zgodnie z oczekiwaniami tegoroczny temat przewodni „Zrównoważone ogrody” był wszechobecny w targowych halach: we wszystkich segmentach nacisk położono na trwałe materiały wielokrotnego użytku i oszczędzające naturalne zasoby oraz na efektywne wykorzystywanie energii i wody w ogrodzie. Targi spoga+gafa tym samym po raz kolejny potwierdziły, że są ważną platformą tematyczną i wyznacznikiem trendów w zielonym przemyśle.

   

Industry Garden Association eV (IVG), sponsor branżowy spoga+gafa, również był zadowolony z wyników targów: „Cieszymy się, że targi w końcu odbywają się ponownie. Brakowało nam bezpośredniego kontaktu i dobrze było móc znowu uścisnąć ludziom ręce. Może przybyło mniej gości niż przed pandemią, ale jakość odwiedzających jest w porządku. To jest decydujące” – potwierdziła Anna Hackstein, dyrektor wykonawczy IVG.

Patrząc w przyszłość

Po targach w Kolonii, 27 czerwca na nowej platformie cyfrowej spoga+gafa rozpoczął się Aftershow – z wywiadami na żywo, nagranymi filmami oraz wydarzeniami cyfrowymi wystawców. Bezproblemowe nawiązywanie kontaktów jest również możliwe po zakończeniu targów za pośrednictwem aplikacji. 365-dniowa platforma spoga+gafa już 8 września zaprasza gości na cyfrowe zanurzenie się w temacie „BBQ”. Radosne oczekiwanie na 2023 r. już rośnie: nawiasem mówiąc, goście Global DIY Summit w Berlinie, który odbędzie się w dniach 14-16 czerwca 2023 r., mogą teraz zaplanować swoją bezpośrednią dalszą podróż do Kolonii. Bo spoga+gafa 2023 odbędzie się w dniach 18-20 czerwca 2023.

 

Cytaty wystawców:

Bestway Europe

„Po dwóch latach przerwy, powrót do spoga+gafa to wielka przyjemność. Dzięki naszej lokalnej obecności we wszystkich krajach Europy, w ostatnich latach byliśmy w stanie utrzymać bliski kontakt ze wszystkimi naszymi klientami, jednak są to pierwsze międzynarodowe targi, które odbyły się dla naszej branży od 2019 roku. Frekwencja i odpowiedź na nasze zaproszenie zostało ciepło przyjęte. Jesteśmy usatysfakcjonowani zarówno jakością, jak i terminem targów. Rzeczywiście, czerwiec to ważny miesiąc dla monitorowania wyprzedaży i wprowadzania naszych zupełnie nowych produktów na sezon letni 2023. Jesteśmy wdzięczni naszym zaufanym klientom i wszystkim nowym kontrahentom, którzy zdecydowali się nas odwiedzić i zobaczyć nasze stoisko o powierzchni 390 m2 z naszą nową kolekcją.

– Simone Zesi, dyrektor generalny

 

CAPI Europe

„To był wyjątkowy pokaz po 2,5 roku, z dobrą atmosferą. Ilość może być mniejsza, ale nie obchodzi mnie to: chodzi o jakość, a jakość jest bardzo wysoka. Byli tutaj wszyscy najlepsi klienci na świecie, więc był to dla nas bardzo dobry program”.

– Toine van de Ven, dyrektor zarządzający

 

elho

„Byliśmy szczęśliwi mogąc ponownie zainspirować naszych klientów i spotkać się z nimi osobiście na naszym zielonym stoisku. Wspaniale jest wrócić i mieć możliwość podzielenia się naszą drogą do zrównoważonego rozwoju i zaprezentowania naszych innowacji z 2023 r. naszym klientom i potencjalnym klientom”.

– Olaf Elderenbosch, dyrektor generalny

 

Fiskars

“Jakość zwiedzających wyraźnie przewyższa ilość. Odbyliśmy bardzo konkretne rozmowy z właściwymi ludźmi. Mieliśmy niezbędną ciszę i spokój, aby prowadzić te dialogi. To były naprawdę bardzo dobre targi.”

– Andreas Fonken, dyrektor ds. sprzedaży DACH

 

Gardena

„To wspaniale, że branża mogła w końcu ponownie spotkać się w Kolonii. Udało nam się tutaj ponownie nawiązać wiele długotrwałych kontaktów osobistych, a także nawiązać nowe. Odwiedzający nasze stoisko byli bardzo międzynarodowi, co umożliwiło ciekawe rozmowy.”

– Heribert Wettels, rzecznik prasowy

 

Hörmann

W firmie Hörmann jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników spoga+gafa. Już od niedzieli cały czas mieliśmy na naszym stoisku „full house”. Udało nam się nawiązać wiele ciekawych nowych kontaktów handlowych i optymalnie zaprezentować na targach nasze produkty z segmentu wyższej klasy na tym nowym dla nas rynku.

– Sebastian Fischer, dyrektor sprzedaży, Hörmann

 

Severin

„Dla nas były to fantastyczne targi. Byliśmy tu po raz pierwszy w hali BBQ, a zatem we właściwym miejscu, aby zaprezentować nasz nowy produkt, Sevo Smart Control GTS. Zdobyliśmy wiele kontaktów i już nie możemy się doczekać kolejnych targów.”

– Joyce Gesing, dyrektor wykonawczy

 

T Ramontina

„Z przebiegu targów jesteśmy bardzo zadowoleni. Ogólnie rzecz biorąc, wyraźnie czuliśmy, że ludzie chcą ponownie spotkać się osobiście, a spoga+gafa oferuje do tego optymalną platformę. Ilość odwiedzających nas osób zarówno z kraju, jak i zza granicy, była niezmiennie wysoka i pokazała, że ​​nowa data została dobrze przyjęta. Spoga+gafa w 2022 roku po raz kolejny sprawdziła się jako platforma biznesowa.”

– Marcos Grespan, dyrektor sprzedaży

Data publikacji: 1.08.2022
Przeczytaj również

Aktualności:
Od rynków międzynarodowych po design. Ostatni moment na zapisy na Kongres Meblarski!
Jeszcze tylko do 8 września można nadsyłać zgłoszenia do udziału w VIII Ogólnopolskim Kongresie Meblarskim „Polskie Meble – Konkurencyjna Polska”, który odbędzie… więcej »
Aktualności:
Dołącz do spotkania kobiet biznesu wnętrzarskiego! Zgłoszenia do 8.09!
Już 14 września w Poznaniu kobiety biznesu związane z branżą meblarską i wnętrzarską wezmą udział w spotkaniu pt. „Jak odnosić sukcesy w świecie nowych wyzwań”. … więcej »
Aktualności:
Zbliża się VIII edycja Ogólnopolskiego Kongresu Meblarskiego. Można już nadsyłać zgłoszenia!
13 września 2023 roku, podczas targów DREMA, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich będzie miało miejsce najważniejsze spotkanie branży meblarskiej –… więcej »