Targi spoga+gafa 2022: Powrót w wielkim stylu

Tekst: Jerzy Osika. Zdjęcia: spoga+gafa

Spoga+gafa, największe na świecie targi ogrodowego stylu życia, podczas tegorocznej edycji 19-21 czerwca, potwierdziły swoją pozycję najważniejszego miejsca spotkań branżowych. Około 25 000 gości ze 112 krajów przybyło do Kolonii, aby poznać nowe produkty i innowacje, zaprezentowane przez około 1000 wystawców z 52 krajów. Pierwsza edycja po pandemicznej przerwie i z nowym terminem, przełożonym na czerwiec, powróciła z sukcesem po trzech latach.

Mimo powściągliwego podejścia azjatyckich producentów, spoga+gafa 2022 pod względem liczby wystawców osiągnęła poziom sprzed kryzysu. Jak zwykle europejskie kluczowe rynki: Belgia, Niemcy, Francja, Włochy, Holandia i Hiszpania, były silnie reprezentowane zarówno przez dystrybutorów, jak i kupców. Doskonale widoczne na targach były również: Australia, Nowa Zelandia, Izrael, Kanada, Wielka Brytania i USA. Udział odwiedzających z zagranicy wzrósł do 67 procent (2019: 65 proc.).

         

„Jakość i międzynarodowość odwiedzających jest wyjątkowa. Stało się to jasne po naszych rozmowach z wystawcami. Ostatnie 2,5 roku wykorzystaliśmy na dalszy rozwój spoga+gafa i cieszymy się, że możemy doświadczyć pierwszych korzyści tutaj na żywo. Dzięki platformie 365, którą zainicjowaliśmy w ciągu ostatnich tygodni, spoga+gafa  będzie w przyszłości również stanowić silne wsparcie dla zielonej branży przez cały rok” – powiedział Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH.

Koncentracja na zrównoważonym rozwoju

Zgodnie z oczekiwaniami tegoroczny temat przewodni „Zrównoważone ogrody” był wszechobecny w targowych halach: we wszystkich segmentach nacisk położono na trwałe materiały wielokrotnego użytku i oszczędzające naturalne zasoby oraz na efektywne wykorzystywanie energii i wody w ogrodzie. Targi spoga+gafa tym samym po raz kolejny potwierdziły, że są ważną platformą tematyczną i wyznacznikiem trendów w zielonym przemyśle.

   

Industry Garden Association eV (IVG), sponsor branżowy spoga+gafa, również był zadowolony z wyników targów: „Cieszymy się, że targi w końcu odbywają się ponownie. Brakowało nam bezpośredniego kontaktu i dobrze było móc znowu uścisnąć ludziom ręce. Może przybyło mniej gości niż przed pandemią, ale jakość odwiedzających jest w porządku. To jest decydujące” – potwierdziła Anna Hackstein, dyrektor wykonawczy IVG.

Patrząc w przyszłość

Po targach w Kolonii, 27 czerwca na nowej platformie cyfrowej spoga+gafa rozpoczął się Aftershow – z wywiadami na żywo, nagranymi filmami oraz wydarzeniami cyfrowymi wystawców. Bezproblemowe nawiązywanie kontaktów jest również możliwe po zakończeniu targów za pośrednictwem aplikacji. 365-dniowa platforma spoga+gafa już 8 września zaprasza gości na cyfrowe zanurzenie się w temacie „BBQ”. Radosne oczekiwanie na 2023 r. już rośnie: nawiasem mówiąc, goście Global DIY Summit w Berlinie, który odbędzie się w dniach 14-16 czerwca 2023 r., mogą teraz zaplanować swoją bezpośrednią dalszą podróż do Kolonii. Bo spoga+gafa 2023 odbędzie się w dniach 18-20 czerwca 2023.

 

Cytaty wystawców:

Bestway Europe

„Po dwóch latach przerwy, powrót do spoga+gafa to wielka przyjemność. Dzięki naszej lokalnej obecności we wszystkich krajach Europy, w ostatnich latach byliśmy w stanie utrzymać bliski kontakt ze wszystkimi naszymi klientami, jednak są to pierwsze międzynarodowe targi, które odbyły się dla naszej branży od 2019 roku. Frekwencja i odpowiedź na nasze zaproszenie zostało ciepło przyjęte. Jesteśmy usatysfakcjonowani zarówno jakością, jak i terminem targów. Rzeczywiście, czerwiec to ważny miesiąc dla monitorowania wyprzedaży i wprowadzania naszych zupełnie nowych produktów na sezon letni 2023. Jesteśmy wdzięczni naszym zaufanym klientom i wszystkim nowym kontrahentom, którzy zdecydowali się nas odwiedzić i zobaczyć nasze stoisko o powierzchni 390 m2 z naszą nową kolekcją.

– Simone Zesi, dyrektor generalny

 

CAPI Europe

„To był wyjątkowy pokaz po 2,5 roku, z dobrą atmosferą. Ilość może być mniejsza, ale nie obchodzi mnie to: chodzi o jakość, a jakość jest bardzo wysoka. Byli tutaj wszyscy najlepsi klienci na świecie, więc był to dla nas bardzo dobry program”.

– Toine van de Ven, dyrektor zarządzający

 

elho

„Byliśmy szczęśliwi mogąc ponownie zainspirować naszych klientów i spotkać się z nimi osobiście na naszym zielonym stoisku. Wspaniale jest wrócić i mieć możliwość podzielenia się naszą drogą do zrównoważonego rozwoju i zaprezentowania naszych innowacji z 2023 r. naszym klientom i potencjalnym klientom”.

– Olaf Elderenbosch, dyrektor generalny

 

Fiskars

“Jakość zwiedzających wyraźnie przewyższa ilość. Odbyliśmy bardzo konkretne rozmowy z właściwymi ludźmi. Mieliśmy niezbędną ciszę i spokój, aby prowadzić te dialogi. To były naprawdę bardzo dobre targi.”

– Andreas Fonken, dyrektor ds. sprzedaży DACH

 

Gardena

„To wspaniale, że branża mogła w końcu ponownie spotkać się w Kolonii. Udało nam się tutaj ponownie nawiązać wiele długotrwałych kontaktów osobistych, a także nawiązać nowe. Odwiedzający nasze stoisko byli bardzo międzynarodowi, co umożliwiło ciekawe rozmowy.”

– Heribert Wettels, rzecznik prasowy

 

Hörmann

W firmie Hörmann jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników spoga+gafa. Już od niedzieli cały czas mieliśmy na naszym stoisku „full house”. Udało nam się nawiązać wiele ciekawych nowych kontaktów handlowych i optymalnie zaprezentować na targach nasze produkty z segmentu wyższej klasy na tym nowym dla nas rynku.

– Sebastian Fischer, dyrektor sprzedaży, Hörmann

 

Severin

„Dla nas były to fantastyczne targi. Byliśmy tu po raz pierwszy w hali BBQ, a zatem we właściwym miejscu, aby zaprezentować nasz nowy produkt, Sevo Smart Control GTS. Zdobyliśmy wiele kontaktów i już nie możemy się doczekać kolejnych targów.”

– Joyce Gesing, dyrektor wykonawczy

 

T Ramontina

„Z przebiegu targów jesteśmy bardzo zadowoleni. Ogólnie rzecz biorąc, wyraźnie czuliśmy, że ludzie chcą ponownie spotkać się osobiście, a spoga+gafa oferuje do tego optymalną platformę. Ilość odwiedzających nas osób zarówno z kraju, jak i zza granicy, była niezmiennie wysoka i pokazała, że ​​nowa data została dobrze przyjęta. Spoga+gafa w 2022 roku po raz kolejny sprawdziła się jako platforma biznesowa.”

– Marcos Grespan, dyrektor sprzedaży

Data publikacji: 1.08.2022
Przeczytaj również

Targi:
Targi LUBDOM w Lublinie. Wszystko wokół domu i architektury
Okna, drzwi, piece, pompy ciepła, bramy, kostka brukowa, materiały budowlane, podłogi, meble czy dachy – to zaledwie kilka pozycji z szerokiej oferty Targów LUBDOM, które… więcej »
Szkolenia i konferencje:
Ogólnopolski Kongres Meblarski już w najbliższą środę!
14 września 2022, w Poznaniu odbędzie się VII Ogólnopolski Kongres Meblarski „Polskie Meble – Konkurencyjna Polska”, organizowany przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą… więcej »
Rynek:
Kryzys wymusi ponowne przedefiniowanie cen mebli
Prezentujemy wywiad z właścicielem B+R Studio, Tomaszem Wiktorskim, który będzie jednym z prelegentów VII Ogólnopolskiego Kongresu Meblarskiego – spotkania branżowego,… więcej »