Sprzedaj wizję!

W przypadku produktów, w których nasz wzrok odgrywa znaczącą rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowej, istotne jest pokazanie go w naturalnym otoczeniu.

W szczególności w przypadku mebli, produktów wyposażenia wnętrz, czy wszelkich dodatków do mieszkania, ważne jest ukazanie minimum jednej fotografii zastosowania produktu w pomieszczeniu. To w znaczący sposób zmniejsza ilość pytań, które klient może sobie postawić racjonalizując decyzję o kupnie, co w konsekwencji zmniejsza barierę zakupu i skraca czas decyzji.

Nawet tak wydawałoby się “prosty” w sprzedaży produkt jak obrus, związany jest z emocjami klientek. Witryna krainaobrusów.pl doskonale wpisuje się w te emocje, tworząc galerię inspiracji, w której ukazane są kompozycje stworzone przez firmę pokazujące konkretne modele obrusów w aranżacjach.

Przykład: krainaobrusow.pl

Tam gdzie wygląd produktów ma kluczowe znaczenie dla wzbudzenia chęci zakupowej, inspiracje świetnie sprawdzają się do up-sellingu. Dobrym przykładem wykorzystania potencjału inspiracji do zwiększania wartości zamówienia jest  sklep.mebleflexa.pl, gdzie poprzez zastosowanie pinezek przy produktach na zdjęciu aranżacji pokoju dziecięcego, klient może z łatwością skomponować cały zestaw mebli i upewnić się, że to co wybrał będzie do siebie pasować.

źródło: sklep.mebleflexa.pl

Zastosowane rozwiązanie mimo, że technologicznie zaawansowane, od strony panelu serwisu jest niezwykle proste w obsłudze i intuicyjne, co umożliwia administratorowi sklepu tworzenie szybko wielu inspiracji.

Podsumowanie

Poprzez inspiracje możesz edukować swoich klientów jak zestawiać Twoje produkty ze sobą i poprzez to wpływać na ich emocje, czyli chęć do zakupu. Więcej o emocjach w sprzedaży online przeczytasz tutaj http://zerk.am/emocje

Igor Czajkowski,

General Manager 2ClickShop

Data publikacji: 13.11.2017
Przeczytaj również

Handel:
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego podczas ekspansji zagranicznej ma znaczący wpływa na efektywność sprzedaży, obsługę klienta oraz ogólną strategię… więcej »
Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych
16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją obecność na… więcej »
Handel:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]
Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia z domu stanowią dopiero… więcej »