Spoga+gafa 2023: Więcej powierzchni, więcej wystawców, więcej trendów. Targi branż „wokół ogrodu” kwitną

Na trzy miesiące przed startem wiodące światowe targi w sektorze ogrodniczym Spoga+gafa są w pełni zarezerwowane, poza kilkoma niewielkimi wyjątkami. W trakcie najbliższej edycji, która odbędzie się 18-20 czerwca w Kolonii, dostawcy ze wszystkich kontynentów spotkają się z kupcami z całego świata. Spoga+gafa rozpoczyna się dwa dni po Global DIY Summit, który odbędzie się w Berlinie.

Spoga+gafa już w ubiegłym roku gościła ponad 1000 wystawców z 52 krajów. Prawdopodobnie liczba ta powiększy się w tym roku, po otwarciu czterech dodatkowych hal, co da w sumie 14 pawilonów.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z obecnego rozwoju. Nowa data targów w czerwcu, która została już wprowadzona w zeszłym roku, spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem w branży. Znajduje to odzwierciedlenie w ogromnym odzewie ze strony wystawców, co przekłada się na jeszcze większe i bardziej międzynarodowe targi Spoga+gafa 2023” — cieszy się Stefan Lohrberg, dyrektor spoga+gafa.

Powracający wystawcy i rozbudowa powierzchni

Targi zawdzięczają rozwój kilku czynnikom. Z jednej strony, wystawcy międzykontynentalni, tj. z Ameryki Północnej i Azji, ponownie szukają tu kontaktów z przedstawicielami światowego handlu. Dodatkowo, znacznie wzrosła też liczba uczestników z regionu DACH, krajów Beneluksu i Europy.

Targi Spoga+gafa po raz kolejny rozszerzyły ofertę czterech segmentów produktowych „wyjątkowy ogród”, „tworzenie i pielęgnacja ogrodu”, „barbecue w ogrodzie” i „życie w ogrodzie”. Rozwój spoga+gafa przekłada się na wzrost liczby wystawców i związany z tym przyrost powierzchni wystawienniczej.

„Patrząc na poszczególne segmenty, możemy z dumą powiedzieć, że na zwiedzających czeka największa na świecie oferta dekoracji outdoorowych, artykułów do zabaw w ogrodzie, mebli i parasoli ogrodowych oraz grilli. Ekspozycja rozwija się nie tylko pod względem wielkości. Nasi goście mogą również spodziewać się jeszcze bardziej intensywnych wrażeń targowych. Na przykład, w halach grillowych zostanie zwiększona liczba ekskluzywnych stref grillowania i stanowisk do gotowania na żywo” – zapowiada Stefan Lohrberg, dyrektor spoga+gafa .

Organizatorzy oczekują też pozytywnych efektów synergii, dzięki bliskości kongresu światowej branży DIY, który odbywa się w tym roku w Berlinie w dniach 14-16 czerwca, a więc na kilka dni przed Spoga+gafa.

Wartości dodane i zróżnicowany program

Temat przewodni tegorocznej edycji „Ogrody społeczne – miejsca spotkań” odgrywa ważną rolę w designie terenów targowych. Przydomowy ogród, balkon czy taras nabierają coraz większego znaczenia i znów stają się miejscem spotkań rodziny, przyjaciół i sąsiadów. Producenci i handel wspierają tę społeczną funkcję ogrodu nowymi produktami i rozwiązaniami. Koncentrując się na „Ogrodach społecznych – miejscach spotkań”, spoga+gafa 2023 podkreśla znaczenie ogrodu i podkreśla społeczne znaczenie prywatnych terenów zielonych.

Wykłady i rozmowy z międzynarodowymi ekspertami z „zielonej” branży przybliżą ten kluczowy temat oraz inne wyzwania branżowe, czy to na targowej scenie w hali nr 6, czy na odbywającym się równolegle z targami BHB Garden Summit (20 czerwca).

Tegoroczna koncepcja POS Green Solution Islands jest również pełna nowych treści i wartości dodanych. Pokazuje nie tylko rozwiązania poprawiające obrót z metra kwadratowego w sklepie, ale także przygląda się innym branżom i przyszłości handlu. Program towarzyszący targom uzupełniają atrakcyjne strefy specjalne, takie jak: Bulwar Pomysłów, Pokaz Trendów w Meblach Oudoorowych, Dekoracje i Grille oraz urozmaicone, tematyczne wycieczki po terenach targowych.

Platforma matchmakingowa

Oprócz spotkań na targach w Kolonii, Spoga+gafa oferuje branży również wirtualną platformę Spoga+gafa 365 łączącą dostawców i kupców przez cały rok. Kontrolowany przez sztuczną inteligencję matchmaking, dający możliwość przygotowania się do targów i śledzenia ich efektów, rozszerza ofertę targów o świat cyfrowy. „Jesteśmy ekspertami w kojarzeniu B2B dla międzynarodowej branży ogrodowego stylu życia i łączymy ze sobą kupców i dostawców. Nasza innowacyjna platforma matchmakingowa Spoga+gafa 365 umożliwia nam oferowanie wartości dodanej, poza naszymi wiodącymi światowymi targami, przez cały rok, na całym świecie i cyfrowo” – wyjaśnia Stefan Lohrberg, dyrektor Spoga+gafa.

 

Jerzy Osika

Data publikacji: 7.04.2023
Przeczytaj również

Targi:
Targi LUBDOM w Lublinie oraz Wschodni Kongres Naukowy Designu i Architektury już w kwietniu
Renomowani producenci, znane marki, eksperci budowlani i przedstawiciele branży architektonicznej! Odwiedź największe targi budowlane w regionie! Targi LUBDOM już 13-14… więcej »
Targi:
Targi firmy Eurofirany: nowości, autorskie kolekcje, wspaniała atmosfera
Za nami kolejna edycja targów wewnętrznych firmy Eurofirany, skierowanych do klientów i partnerów biznesowych marki. Była to niepowtarzalna okazja do tego, aby zobaczyć w… więcej »
Targi:
Najbardziej międzynarodowe targi mebli w Polsce już za chwilę. Poznaj program towarzyszący
Kupcy z ponad 70 krajów zapowiedzieli swój udział w największych w Europie Środkowo-Wschodniej międzynarodowych kontraktacjach meblowych MEBLE POLSKA. Kolejna edycja tych… więcej »