Ruszył rządowy program promocji branży meblarskiej

„Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” to nazwa nowego projektu przeznaczonego dla sektora MŚP, realizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech – spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna

Udział w Branżowych Programach Promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki poza unijne, często odległe i kosztowne. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Działania realizowane przez PAIH to m.in. budowa polskich stoisk narodowych na zagranicznych imprezach targowych, organizacja misji przyjazdowych dla przedsiębiorców i dziennikarzy zagranicznych oraz działania medialne. Za działania związane z udziałem przedsiębiorców w targach odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach poddziałania 3.3.3 – „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.

W ramach promocji branży meblarskiej, PAIH zorganizuje stoiska narodowe na 6 imprezach wystawienniczych w 6 krajach. Stoiska narodowe będą mieć charakter punktów informacyjnych prezentujących potencjał branży. Na stoiskach wydzielone zostanie miejsce do spotkań b2b, znajdzie się na nim również oprawa audiowizualna oraz miejsce na materiały promocyjne dotyczące sektora. W założeniu stoiska mogą być miejscem spotkań dla przedstawicieli polskich firm i regionów. Miejscem promocji polski jako miejsca do inwestowania i pozyskiwania partnerów biznesowych. Na stoisku narodowym nie będą się wystawiali konkretni przedsiębiorcy, a promowana będzie branża jako całość. Już dziś zapraszamy polskie firmy, które planują udział w targach objętych programem, do kontaktu z Polską Agencją Inwestycji i Handlu i odwiedzenia polskiego stoiska.

Źródło: PAIH

Data publikacji: 20.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych
16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją obecność na… więcej »
Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!
Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla przedsiębiorstw, które chcą… więcej »
Aktualności:
Udany debiut Home & Garden Congress.
Branża Dom i Ogród stawia na rozwój e-commerce
13 marca 2024 w hotelu Sound Garden w Warszawie przedstawiciele firm z branży Dom i Ogród oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i usług z zakresu e-commerce spotkali się na 1.… więcej »