Ranking e-sklepów z meblami i artykułami dekoracyjnymi w Europie [raport]

B+R Studio przeprowadziło badanie, które wyłoniło najczęściej odwiedzane sklepy internetowe z meblami i artykułami dekoracyjnymi w wybranych krajach UE i Wielkiej Brytanii. Przygotowany na tej podstawie raport pt. „Ranking e-sklepów meblowych w Europie” analizuje stopień zaangażowania internautów na najpopularniejszych platformach oraz podaje informacje o e-commerce w poszczególnych państwach Starego Kontynentu. Raport powstał na zlecenie Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.

 
Analizą objęto 15 największych pod względem zaludnienia krajów UE: Niemcy, Wielką Brytanię, Francję, Włochy, Hiszpanię, Polskę, Rumunię, Holandię, Belgię, Czechy, Grecję, Portugalię, Szwecję, Węgry i Austrię. Z każdego kraju badacze wyłonili do 10 stron internetowych, dla których za pomocą narzędzi internetowych określono: ilość wejść miesięcznie, średni czas i średnią ilość odwiedzonych podstron podczas wizyty oraz współczynnik odrzuceń w okresie 1-30 czerwca 2021.

– Głównym celem raportu jest dostarczenie informacji na temat najczęściej odwiedzanych stron sprzedających meble oraz artykuły dekoracyjne w poszczególnych krajach Europy z wyłączeniem portali aukcyjnych. Z raportu można się również dowiedzieć, które strony internetowe angażują klientów na dłużej, które są szybko porzucane. Na tej podstawie można dokonać selekcji potencjalnych partnerów i nawiązać nowe relacje handlowe dywersyfikując kanały sprzedaży we wciąż niepewnych czasach – wyjaśnia Tomasz Wiktorski, właściciel B+R Studio.

Według raportu B+R Studio, w skali światowego e-commerce, najpopularniejszą witryną internetową oferującą sprzedaż mebli jest IKEA.com – łączna liczba wejść na stronę sklepu w czerwcu 2021 r. wyniosła 200 mln. Tuż za nią plasuje się serwis z meblami Wayfair.com wraz ze swoimi domenami krajowymi z liczbą wejść 174 mln.

W Europie wysoką popularność notują sklepy remontowo-budowlane oraz department stores, które oferują meble jako jedną z wielu kategorii produktów. Tu na szczycie Top 20 znalazły się: leroy-merlin.fr (30 mln), manomano.fr (18,9 mln), darty.com (14,6 mln) i castorama.fr (11,6 mln). Przy czym globalnie e-sklep Leroy-Merlin wygenerował ponad 100 mln wejść w ciągu miesiąca.

Spośród witryn, w których meble stanowią najważniejszą grupę towarów (poza IKEA i Wayfair), najwyższy wynik odnotowały: Jysk (globalnie 22 mln wejść), therange.co.uk (11,5 mln), conforama.fr (7,1 mln) i but.fr (6,7 mln).

– Ikea, Wayfair, a później długo, długo nic, aż wreszcie pojawia się Jysk i duża grupa sklepów należących do mniejszych graczy. Wśród sklepów remontowo-budowlanych natomiast wyróżnia się Leroy-Merlin. Obraz rynku e-commerce od 2016 roku, kiedy pierwszy raz podjęliśmy się analizy tego kanału, zmienił się w sposób niezwykły. To już nie jest eksperymentalna sprzedaż realizowana przez niezależne firmy, ale pełnoprawny kanał dystrybucji dużych sieciówek – komentuje wyniki badania Tomasz Wiktorski. – Niebagatelny wpływ na popularność zakupów online miała w ostatnim czasie pandemia Covid-19. W wielu krajach na świecie życie przeniosło się do sieci. W wielu momentach sprzedaż e-commerce była rozwiązaniem na funkcjonowanie placówek stacjonarnych, które na moment lockdownu działały jako punkty wydawania zamówionego on-line towaru.

W rankingu TOP 20 stron sprzedających meble w Europie znalazło się najwięcej e-sklepów z Francji – 6, Niemiec – 5 i Wielkiej Brytanii – 3. Na podstawie analizy stwierdzono, że więcej niż w dwóch krajach wystąpiły takie strony jak: Jysk, Ikea, Beliani, Favi, Home24, Moebelix, Moemax, Mirjan24, Leroy-Merlin, Conforama i Wayfair.
Jak wygląda e-commerce meblarski w Polsce? W czołówce sklepów meblowych z największą liczbą unikalnych użytkowników w naszym kraju uplasowały się: Jysk (2 mln wejść), Agata (1,6 mln wejść), BRW (1 mln wejść) i meble.pl (600 tys. wejść).

– Zakupy w internecie stały się znacznie powszechniejsze przez co maleje liczba osób, które obawiają się, że stracą swoje pieniądze lub udostępnią swoje dane osobom niepożądanym. Dzięki przyjaznym politykom zwrotów klienci decydują się na zakup, mimo że nie mogą dotknąć produktu, a zdjęcie znajdujące się na stronie internetowej może odbiegać od rzeczywistego wyglądu towaru. Zakupy przez internet pozwalają zdecydowanie poszerzyć obszar wyboru osobom mieszkającym poza głównymi ośrodkami handlowymi, a niszowym producentom dotrzeć z wyselekcjonowaną ofertą do milionów potencjalnych odbiorców w różnych krajach – tłumaczy właściciel B+R Studio.

Pełen raport jest dystrybuowany przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli.

Więcej informacji na temat zakupu pełnej wersji raportu: Joanna Gruszczyńska, Menedżer ds. Kluczowych Klientów, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, joanna.gruszczynska@oigpm.org.pl, tel. 22 245 19 20

Data publikacji: 17.11.2021
Przeczytaj również

Handel:
Jak polskie firmy meblarskie radzą sobie z sprzedażą internetową B2B [raport]
Z raportu „E-commerce B2B – biznes w sieci. Perspektywa branży meblarskiej”, który opracował Santander Bank pod patronatem Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów… więcej »
Handel:
Jak marki i sprzedawcy mogą sprostać nowym oczekiwaniom klientów [raport]
Wyniki raportu Connected Shoppers pokazują, że w miarę jak zaciera się granica między fizycznymi a cyfrowymi punktami kontaktu, klienci oczekują od marek i sprzedawców,… więcej »
Handel:
Cushman & Wakefield: Pandemia testuje handel stacjonarny i zarazem wyposaża go w nowe narzędzia
Pandemia nie obchodziła się łaskawie z żadnym obszarem biznesowym, szczególnie jej skutki odczuł sektor handlowy, a w nim najemcy centrów, parków i ulic handlowych.… więcej »