Przemysł drzewno-meblarski na Warmii i Mazurach

W poniedziałek, 29 października br. w Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie przedstawiciele firm związanych z produkcją i przetwórstwem drewna, a przede wszystkim meblarstwa, spotkali się na konferencji pt.: „Przemysł drzewno-meblarski na Warmii i Mazurach – perspektywy inteligentnej specjalizacji”.

Organizatorem wydarzenia był Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Partnerem konferencji była Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli. Wydarzenie objęła patronatem honorowym Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Oficjalnego otwarcia dokonali Gustaw Marek Brzezin – Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz Jan Szynaka – prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli i właściciel Grupy Szynaka. Gośćmi specjalnymi byli: Tomasz Wiktorski, manager programu Polskie Meble w Polskim Funduszu Rozwoju oraz Michał Chwieduk z Agencji Rozwoju Przemysłu. Przedmiotem ich prelekcji była akceleracja branży meblarskiej oraz granty na transfer technologii. Najnowsze trendy w marketingu wystawienniczym zaprezentował ekspert w tej dziedzinie – Jerzy Osika, prezes firmy Promedia.

Podczas wydarzenia poruszone zostały także tematy związanie z automatyzacją produkcji meblarskiej i prawami własności intelektualnej. Ponadto Dyrektor Regionu Warmińsko Mazurskiego BGK Banku Gospodarstwa Krajowego przedstawił możliwości finansowego  wsparcia eksportu i ekspansji zagranicznej. Natomiast przedstawiciel Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie przedstawił uczestnikom spotkania zasady  korzystania z Pożyczki Inwestycyjnej z Premią,

Spotkanie, było dobrą okazją do pokazania dynamicznego rozwoju polskiego meblarstwa, które  wg danych za dwa pierwsze kwartały 2018 r. jest już drugim producentem mebli w Europie (po Niemczech). Przegoniliśmy już Włochów, którzy przez wiele lat stanowili dla Polski konkurencję nie do pokonania. Warto również podkreślić, że na Warmii i Mazurach jest największa koncentracja producentów mebli w Europie. Wydarzenie było też doskonałą okazją do networkingu dla przedsiębiorców, reprezentantów organizacji branżowych, firm eksperckich oraz doradczych.

Data publikacji: 31.10.2018
Przeczytaj również

Rynek:
Jak zyskać klientów w czasie nowych wyzwań?
Otwarcie sklepów i centrów handlowych zmotywowało większość firm do aktualizacji prognoz nadchodzących zmian oraz kierunków dalszego rozwoju. Jak pokazuje poprzedni… więcej »
Szkolenia i konferencje:
Jak zdobywać klientów dzięki sklepom tymczasowym. Sprawdź!
17 czerwca 2020 odbędzie się 5.edycja Pop-Up Forum, jedynego cyklicznego szkolenia w Polsce poświęconego nowoczesnym formatom sklepów tymczasowych, tzw. pop-up stores.… więcej »
Szkolenia i konferencje:
Wykłady o trendach na jesień i zimę 2020/21
16 maja, podczas II Lubelskiego Kongresu Designu I Architektury na targach Lubdom w Lublinie,  będzie można wziąć udział w wykładach dla branży wyposażenia wnętrz,… więcej »