Targi International Home + Housewares Show oraz organizacja International Housewares Association (IHA), organizatorzy konkursu IHA Global Innovation Awards (gia), ogłosiły właśnie krajowych zwycięzców edycji 2017-2018. Jest to 27 wybitnych sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz z 26 krajów na całym świecie.
Program gia został stworzony przez IHA i International Home + Housewares Show, aby wspierać innowacje w handlu detalicznym artykułów wyposażenia wnętrz na całym świecie. Od premiery konkursu w 2000 roku wyróżnionych zostało ponad 400 laureatów z 47 krajów na sześciu kontynentach.
Krajowymi zwycięzcami edycji 2017-2018 zostali:
- Argentyna: BdQ, www.bazardelaesquina.com
- Australia: Opus Design, www.opusdesign.com.au
- Austria: Tavola, www.tavola.at
- Kanada: Pots & Paraphernalia, www.potsandparaphernalia.ca
- Chiny: Cuccina, www.cuccina.com.cn
- Kolumbia: Tugo, www.tugo.co
- Dania: Kalejdoskop, www.kalejdoskopshop.dk
- Francja: Bensimon Concept Store, www.bensimon.com
- Niemcy: Manufactum, www.manufactum.de
- Islandia: Kokka, www.kokka.is
- Irlandia: The Kitchen Whisk, www.thekitchenwhisk.ie
- Włochy: Fontana
- Japonia: Tokyu Hands, www.tokyu-hands.co.jp
- Bliski Wschód (Arabia Saudyjska): Marina Home Interiors, www.marinahomeinteriors.com
- Holandia: Pollmann sinds 1890,www.servies.nl
- Nowa Zelandia: Paper Plane, www.paperplanestore.com
- Polska: Szklanydom, www.szklanydom.pl
- Portugalia: Habitare, www.habitare.pt
- Rosja: Dom Farfora, www.domfarfora.ru
- Południowo-wschodnia Azja (Singapur): Maissone, www.maissone.com
- Hiszpania: Casa Viva, www.casaviva.es
- Szwecja: RoyalDesign Helsingborg, www.royaldesign.se
- Turcja: TAÇ, www.tacev.com.tr
- Wielka Brytania: Harrods, www.harrods.com
- Urugwaj: Deco Hogar, www.decohogar.com.uy
- USA: The Chopping Block, www.thechoppingblock.com
- USA – Internet/Katalog: DaSalla’s, www.dasallas.com
Konkurs gia jest podzielony na dwa etapy – krajowy i globalny – i nagradza niezależne i sieciowe sklepy detaliczne z artykułami wyposażenia wnętrz w kilku kategoriach:
- Ogólna misja, wizja i strategia
- Projekt i układ sklepu
- Visual merchandising, wystawy
- Marketing, reklama i promocje
- Obsługa klienta i szkolenie personelu
- Innowacje
Każdy krajowy zwycięzca gia jest zaproszony na targi International Home + Housewares Show w Chicago, gdzie międzynarodowe jury, składające się z czterech ekspertów reprezentujących Azję, Europę i obie Ameryki, oraz zmieniająca się grupa redaktorów wydawnictw branżowych z całego świata wybiera do pięciu światowych laureatów nagrody gia, zwycięzców nagrody Martina M. Peglera za najlepszy visual merchandising i gia Digital Commerce Award dla najlepszych sklepów internetowych.
Podczas tegorocznej edycji International Home + Housewares Show w dniach 10-13 marca w McCormick Place w Chicago, krajowi zwycięzcy zostaną uhonorowani na uroczystej gali w sobotę, 10 marca, kiedy to zostaną ogłoszone wyniki wszystkich konkursów.
Zwycięzcy krajowi będą również zaprezentowani w sali Hall of Global Innovation w Lakeside Center Lobby, gdzie pokazane zostaną wizualizacje designu i pomysłów biznesowych ich marek, ich świetny visual merchandising i innowacyjne wystawy.
Konkurs gia to coś więcej niż same nagrody. To część większej inicjatywy edukacyjnej, obejmującej seminaria prowadzone przez ekspertów w dziedzinie handlu detalicznego, publikacje międzynarodowych wydawnictw z branży artykułów wyposażenia wnętrz i sesje edukacyjne podczas wydarzeń w macierzystych krajach sponsorów konkursu. W ramach oferty edukacyjnej gia, w poniedziałek, 12 marca, czterech jurorów konkursu, Wolfgang Gruschwitz, Scott Kohno, Henrik Peter Reisby Nielsen i Anne Kong przedstawią specjalną sesję w Teatrze Innowacji pt. „Top International Retail Trends”.