Nowy koncept sklepu Ikea w Blue City

23. października w centrum handlowym Blue City w Warszawie rusza zupełnie nowy koncept sklepu Ikea. Sklep ma mniejszą powierzchnię, więcej wejść i nie ma typowej dla Ikei ścieżki przejścia.

– Otwierając Ikea w Blue City, wracamy do Alei Jerozolimskich, w których 20 lat temu znajdował się nasz sklep. Tym razem jednak jest to zupełnie inny, mniejszy format, wyjątkowy na skalę światową. Jesteśmy bardzo ciekawi opinii na temat nowej aranżacji wnętrz, sposobów prezentacji naszych produktów, a także wprowadzonych innowacji. Mamy nadzieję, że dzięki wygodnej lokalizacji nasi klienci będą nas często odwiedzać, a zaproponowane rozwiązania staną się dla nich źródłem inspiracji i wpłyną pozytywnie na ich doświadczenia zakupowe. – mówi Magdalena Rozengart-Grzelczak, dyrektor sklepu Ikea w Blue City.

Ikea w Blue City, mimo mniejszej powierzchni, nadal składa się z dwóch poziomów. Cały obszar został podzielony na strefy zgodnie z aktywnościami, jakie wykonujemy w domu. Dzięki usunięciu typowej dla Ikei ścieżki przejścia przez sklep, klienci sami decydują, gdzie chcą pójść. Wszystko po to, aby ułatwić im wybór produktów, których potrzebują.

Ze względu na mniejszą powierzchnię, nie wszystkie produkty z asortymentu Ikea są dostępne na miejscu, jednak klienci mają zapewnioną możliwość zapoznania się z pełną ofertą, dzięki zastosowanymi wewnątrz sklepu nowymi rozwiązaniami prezentacji asortymentu. Wszystkie produkty, w tym meble, będzie można zamówić na miejscu z dostawą do domu. Oferta zmieniać się będzie zgodnie z sezonem i opiniami konsumentów.

– W nowym sklepie Ikea przetestujemy trzy nowatorskie rozwiązania. Pierwsze, Kiosk, to nowe doświadczenie zakupowe. Kiosk jest przykładem połączenia narzędzia online z przestrzenią offline. Dzięki niemu w trakcie wizyty w sklepie klienci mogą  m.in. samodzielne wyszukiwać produkty, tworzyć i w dowolnie wybranym miejscu edytować listy zakupowe, a także dołączyć do Ikea Family. Kolejny projekt to Kuchnia Doznań, w której w zaskakujący i angażujący sposób chcemy zainspirować do  odkrywania funkcji i benefitów naszych produktów. Trzecią innowacją jest Wyśniony Pokój, w którym wykorzystaliśmy rozwiązanie typu „Immersive mapping”. W ten sposób chcemy pobudzić zmysły naszych klientów, stworzyć niezapomniane doświadczenie i tym samym zachęcić Polki i Polaków do dobrego snu – mówi Małgorzata Bochenek, dyrektor ds. Innowacji.

Data publikacji: 23.10.2018
Przeczytaj również

Aktualności:
Poznaj 6 najlepszych sklepów wnętrzarskich na świecie
Rozstrzygnięto międzynarodowy konkurs na najlepsze koncepty handlowe w branży artykułów domowych IHA Global Innovation Awards (GIA) 2020. Organizator konkursu International… więcej »
Handel:
Podsumowanie wyników centrów i sieci handlowych
Retail Institute, RI, analizuje zjawiska zachodzące w branży centrów i sieci handlowych. Ekspertyzy RI opierają się na badaniach realizowanym w grupie ponad 140 centrów… więcej »
Handel:
Czy konsumenci ruszyli na zakupy?
Polska Rada Centrów Handlowych na podstawie danych od swoich członków przygotowała podsumowanie wizyt klientów po pierwszym tygodniu pełnego otwarcia centrów handlowych.… więcej »