Nowy koncept sklepu Ikea w Blue City

23. października w centrum handlowym Blue City w Warszawie rusza zupełnie nowy koncept sklepu Ikea. Sklep ma mniejszą powierzchnię, więcej wejść i nie ma typowej dla Ikei ścieżki przejścia.

– Otwierając Ikea w Blue City, wracamy do Alei Jerozolimskich, w których 20 lat temu znajdował się nasz sklep. Tym razem jednak jest to zupełnie inny, mniejszy format, wyjątkowy na skalę światową. Jesteśmy bardzo ciekawi opinii na temat nowej aranżacji wnętrz, sposobów prezentacji naszych produktów, a także wprowadzonych innowacji. Mamy nadzieję, że dzięki wygodnej lokalizacji nasi klienci będą nas często odwiedzać, a zaproponowane rozwiązania staną się dla nich źródłem inspiracji i wpłyną pozytywnie na ich doświadczenia zakupowe. – mówi Magdalena Rozengart-Grzelczak, dyrektor sklepu Ikea w Blue City.

Ikea w Blue City, mimo mniejszej powierzchni, nadal składa się z dwóch poziomów. Cały obszar został podzielony na strefy zgodnie z aktywnościami, jakie wykonujemy w domu. Dzięki usunięciu typowej dla Ikei ścieżki przejścia przez sklep, klienci sami decydują, gdzie chcą pójść. Wszystko po to, aby ułatwić im wybór produktów, których potrzebują.

Ze względu na mniejszą powierzchnię, nie wszystkie produkty z asortymentu Ikea są dostępne na miejscu, jednak klienci mają zapewnioną możliwość zapoznania się z pełną ofertą, dzięki zastosowanymi wewnątrz sklepu nowymi rozwiązaniami prezentacji asortymentu. Wszystkie produkty, w tym meble, będzie można zamówić na miejscu z dostawą do domu. Oferta zmieniać się będzie zgodnie z sezonem i opiniami konsumentów.

– W nowym sklepie Ikea przetestujemy trzy nowatorskie rozwiązania. Pierwsze, Kiosk, to nowe doświadczenie zakupowe. Kiosk jest przykładem połączenia narzędzia online z przestrzenią offline. Dzięki niemu w trakcie wizyty w sklepie klienci mogą  m.in. samodzielne wyszukiwać produkty, tworzyć i w dowolnie wybranym miejscu edytować listy zakupowe, a także dołączyć do Ikea Family. Kolejny projekt to Kuchnia Doznań, w której w zaskakujący i angażujący sposób chcemy zainspirować do  odkrywania funkcji i benefitów naszych produktów. Trzecią innowacją jest Wyśniony Pokój, w którym wykorzystaliśmy rozwiązanie typu „Immersive mapping”. W ten sposób chcemy pobudzić zmysły naszych klientów, stworzyć niezapomniane doświadczenie i tym samym zachęcić Polki i Polaków do dobrego snu – mówi Małgorzata Bochenek, dyrektor ds. Innowacji.

Data publikacji: 23.10.2018
Przeczytaj również

Handel:
Jak marki i sprzedawcy mogą sprostać nowym oczekiwaniom klientów [raport]
Wyniki raportu Connected Shoppers pokazują, że w miarę jak zaciera się granica między fizycznymi a cyfrowymi punktami kontaktu, klienci oczekują od marek i sprzedawców,… więcej »
Handel:
Ranking e-sklepów z meblami i artykułami dekoracyjnymi w Europie [raport]
B+R Studio przeprowadziło badanie, które wyłoniło najczęściej odwiedzane sklepy internetowe z meblami i artykułami dekoracyjnymi w wybranych krajach UE i Wielkiej Brytanii.… więcej »
Handel:
Cushman & Wakefield: Pandemia testuje handel stacjonarny i zarazem wyposaża go w nowe narzędzia
Pandemia nie obchodziła się łaskawie z żadnym obszarem biznesowym, szczególnie jej skutki odczuł sektor handlowy, a w nim najemcy centrów, parków i ulic handlowych.… więcej »