Wywiad z Derekiem Millerem, prezesem międzynarodowego stowarzyszenia branży artykułów gospodarstwa domowego International Housewares Association (IHA) i szefem targów The Inspired Home Show w Chicago.
Minęło już trochę czasu od zakończenia tegorocznych targów, przeanalizowaliście dane i zebraliście opinie. Jakie były kluczowe wnioski dla Pana i zespołu – zarówno sukcesy, jak i obszary, które chcielibyście rozwijać i ulepszyć w roku 2025?
Targi Inspired Home Show 2024 były bardzo udane. Dzięki niezliczonym rozmowom i ankietom przeprowadzonym po targach wiemy, że poziom zadowolenia był bardzo wysoki. Kiedy wystawcy i kupujący są zadowoleni, wiadomo, że targi odniosły sukces.
Przeniesienie Expo Wired + Well do North Hall, w sąsiedztwo Clean + Contain Expo, stworzyło bardziej efektywne doświadczenie dla kupujących, którzy mogli łatwo przemieszczać się między North Hall a South Hall, gdzie znajduje się Dine + Décor Expo. W 2025 roku będziemy kontynuować ten układ.
Przyszły rok to rocznicowy rok dla targów, 125. edycja. Jak planujecie uczcić tę okazję?
125. edycja targów to niesamowite osiągnięcie, ponieważ znaczenie organizacji utrzymuje się od lat 30. XX wieku. Stowarzyszenie rozpoczęło działalność w 1938 roku jako House Furnishings Manufacturers Association of America (HFMAA), a pierwsze targi odbyły się w 1939 roku w hotelu Palmer House w Chicago. W następnym roku HFMAA połączyło się z National House Furnishing Manufacturers Association, tworząc Housewares Manufacturers Association (HMA). Targi odbywały się co dwa lata przez wiele lat, aż do około 1990 roku. Od tego czasu, zgodnie z potrzebami branży, odbywa się tylko jedna edycja targów rocznie.
Na edycję w 2025 roku przygotowujemy wystawy, które podkreślą 125. edycję targów – graficzną reprezentację naszej bogatej historii, która wizualnie ukaże, co udało nam się osiągnąć. Będzie to zarówno interesujące, jak i zabawne, zwłaszcza patrzenie wstecz na te wczesne lata i obserwowanie, jak bardzo nasza impreza i wystawcy się rozwijali.
Dodatkowo, HomePage News pracuje nad serią wywiadów i artykułów, które mają na celu ukazanie historii targów poprzez firmy, marki i produkty, które miały wpływ na branżę i ostatecznie na konsumentów.
Każdego roku na targach pojawiają się setki nowych wystawców, którzy wykorzystują tę okazję do wprowadzenia swoich marek i produktów na rynek. Musimy obserwować te firmy, ponieważ niektóre z tych, które po raz pierwszy pojawiły się na targach w tym roku, mogą stać się ikonami jutra!
Te targi mają bogatą historię. Były znane pod wieloma różnymi nazwami, miały wiele miejsc, ale zawsze ewoluowały wraz ze zmieniającymi się czasami. Jak Pan i Pana zespół kontynuujecie tę tradycję postępu?
IHA prowadzi trzy Rady Doradcze ds. Handlu Detalicznego – jedną dla kluczowych detalistów, drugą dla detalistów specjalistycznych i trzecią dla kupców międzynarodowych – które pomagają nam utrzymać bezpośredni kontakt z szeroko rozumianą społecznością handlową. Spotykamy się z każdą grupą, aby uzyskać bezpośrednią opinię, nie tylko na temat tego, co im się podoba na targach, ale co ważniejsze, co należy zmienić, aby ich doświadczenie było bardziej produktywne i znaczące. Te dane przekazujemy na majowe spotkanie zarządu IHA, które jest poświęcone planowaniu strategicznemu, aby można było wprowadzić zmiany na targach zarówno w krótkim, jak i długim okresie.
Co jest wspólnym wątkiem, który od ponad stu lat pozostaje w centrum tych targów? Z czego są najbardziej znane i co robią lepiej/inaczej niż inne wydarzenia?
Targi są znane z nowości i innowacji. Na zeszłorocznych targach zaprezentowano ponad 10 000 nowych produktów, a spodziewamy się, że ta liczba wzrośnie w przyszłym roku. Nowe produkty są siłą napędową branży, a targi są miejscem, gdzie detaliści znajdują nowe produkty i innowacje, które wyróżniają ich na tle konkurencji.
The Inspired Home Show jest również znane jako miejsce spotkań na najwyższym szczeblu. Jest to niezwykle ważne i cenne dla branży, aby osoby decyzyjne z obu stron – detalistów i dostawców produktów – spotykali się na strategiczne spotkania. Targi cieszą się silnym wsparciem wiceprezesów ds. retailu, głównych menedżerów ds. merchandisingu oraz menedżerów ds. merchandisingu wraz z ich zespołami zakupowymi, którzy są gotowi do współpracy z właścicielami i prezesami firm wystawiających się na targach.
Wracając do przyszłości, jakie nowości planujecie na 2025 rok?
Po majowym spotkaniu zarządu zdecydowaliśmy o dodaniu w przyszłym roku nowego działu – Travel Gear + Luggage – które będzie miało miejsce w South Hall obok Dine + Décor. Kluczowi kupcy powiedzieli nam, że poszukują większych, bardziej produktywnych wydarzeń, które obejmują kategorie sąsiadujące z tymi, które już są oferowane. Ten krok uczyni targi bardziej znaczącymi dla wyższego kierownictwa branży retail, które odpowiada zarówno za artykuły gospodarstwa domowego, jak i bagaż. Przyjęcie na targi dostawców artykułów związanych z podróżami znacznie pomoże tym firmom dotrzeć do szerszej grupy detalistów, jednocześnie wzmacniając nasze targi.
Związane z tym są również mniejsze projekty, takie jak pawilony świec i produktów dla zwierząt, które mają na celu dostarczenie detalistom dodatkowych celów i powodów do udziału. Oba te projekty są koordynowane we współpracy z dwoma niezależnymi stowarzyszeniami branżowymi, które widzą nasze targi jako drogę do pomocy swoim członkom w lepszym dostępie do rynku. Tego rodzaju działania są prawdziwą sytuacją „win-win” dla branży – detaliści mogą znaleźć nowe marki i produkty, wystawcy zyskują dostęp do tych detalistów, a targi jako całość są wzmocnione.
W tym roku wróciło wiele czołowych marek i znanych gospodarstw domowych, niektóre po krótkiej przerwie. Czy ten trend będzie kontynuowany w 2025 roku?
Trend ten z pewnością będzie kontynuowany – w zeszłym roku mieliśmy ponad 100 znanych marek, które wróciły po nieobecności. Należą do nich firmy takie jak Cuisinart, Midea, Tramontina, Scanpan, Fissler, Brod & Taylor, OPINEL i Jean Dubost.
W przyszłym roku zobaczycie dodatkowe firmy, które wrócą, takie jak iDesign, Bormioli Luigi, Bodum, Azzure Home, US Merchants, Arovo, Regal Ware i wiele innych!
Targi mają charakter globalny, ale jak równoważycie międzynarodową atrakcyjność z podkreślaniem znaczenia amerykańskich firm, rynku USA i Chicago, które od ponad wieku mają ogromne znaczenie dla branży?
W kraju tak dużym jak Stany Zjednoczone oczywiście znajdą się firmy amerykańskie, które koncentrują się na swoim rodzimym rynku – są to ugruntowane marki, które są dobrze znane konsumentom.
Jednak detaliści zawsze poszukują nowych marek i produktów, które mogą zaintrygować i zainteresować klientów. To stwarza możliwość i otwiera drzwi dla startupów, które debiutują z nowym pomysłem, a także dla bardziej ugruntowanych firm międzynarodowych, które chciałyby zaoferować amerykańskiemu konsumentowi alternatywę i często świeże spojrzenie na design i innowacje. Amerykański konsument zawsze był bardzo otwarty na trendy designu pochodzące z zagranicy.
Wiemy, że zawartość programowa jest popularnym tematem, więc jak zmienia się to, co oferujecie w tej kwestii odwiedzającym?
Nasz program edukacyjny jest zróżnicowany, jeśli chodzi o tematykę, i oferujemy zarówno edukację „czysto branżową”, jak i bardziej lifestyle’ową. Używam cudzysłowu, ponieważ zarówno wystawcy, jak i detaliści szukają możliwości rozwoju swoich umiejętności i pozostawania na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami w branży. Kiedy myślisz o stylu życia, jest on bardziej związany z tym, jak można ułatwić życie konsumentom.
Na przykład w 2024 roku przygotowaliśmy dedykowane sesje w ramach programu edukacyjnego dla wystawców, aby pomóc im zwiększyć sprzedaż. Prezentacje koncentrowały się na rozwoju biznesu. W tym samym czasie mieliśmy wykłady, które mówiły o zrównoważonym rozwoju, różnorodności, równouprawnieniu i inkluzowości oraz oczywiście najnowszych trendach, które wystawcy powinni uwzględnić w swoich planach marketingowych i sprzedażowych.
Rzeczywistość jest taka, że zapracowani profesjonaliści z branży nie mogą inwestować czasu i pieniędzy na odwiedzanie każdych targów. Dlaczego nie mogą sobie pozwolić na ominięcie The Inspired Home Show?
The Inspired Home Show to najważniejsze wydarzenie handlowe roku dla branży domowej i artykułów gospodarstwa domowego na półkuli zachodniej. Z perspektywy kupców, targi te przyciągają wystawców, którzy po prostu nie uczestniczą w innych targach, a jeśli już, to często prezentują tylko małą część swojego pełnego asortymentu. Z perspektywy wystawców, The Inspired Home Show przyciąga kupców, którzy nie biorą udziału w innych targach. Na przykład, na podstawie naszej ankiety przeprowadzonej po targach na początku tego roku, 70% amerykańskich kupujących, którzy uczestniczą w The Inspired Home Show, nie bierze udziału w Ambiente, 86% nie uczestniczy w Maison & Objet, a 94% nie bierze udziału w IFA w Berlinie.
Program nagród gia Retail powróci na swoje 25. jubileuszowe wydanie w 2025 roku. Jak ten program ewoluował na przestrzeni lat?
Nagrody gia Global Innovation Awards zostały zainicjowane podczas targów w 2000 roku na spotkaniu kilku członków personelu IHA i międzynarodowych mediów branżowych, koncentrując się na pytaniu: „co by było, gdybyśmy stworzyli wydarzenie, które wyróżniałoby i honorowało najlepszych w globalnym handlu detalicznym?”. Odpowiedź była jednoznaczna: „tak”, i tak narodziło się gia.
Kryteria zostały szybko opracowane, a IHA i nasi partnerzy rozpoczęli pracę nad wyborem pierwszych zwycięzców krajowych. Na targach w 2001 roku uhonorowano 17 zwycięzców z 13 krajów, a pięciu otrzymało wyróżnienia Global Honoree, co jest praktyką kontynuowaną do dziś. W miarę jak wieść się rozniosła, coraz więcej partnerów z branży wydawniczej i stowarzyszeń dołączało do programu, a obecnie mamy 28 partnerów działających w ponad 50 krajach. Od momentu uruchomienia gia, wyróżniono ponad 550 laureatów nagród gia z 55 krajów na sześciu kontynentach.
Mieliśmy również szczęście współpracować z grupą wysoko wykwalifikowanych ekspertów, którzy poświęcali swój czas, talenty i zasoby, aby konkurs gia cieszył się autorytetem i był poparty ekspercką wiedzą. Od początku mieliśmy wsparcie Martina M. Peglera (aż do jego śmierci w 2020 roku), uznawanego za największego światowego eksperta w dziedzinie visual merchandisingu. Stworzył on zespół, w skład którego weszli Wolfgang Gruschwitz, Scott Kohno, Henrik Peter Reisby Nielsen i Anne Kong, którzy nadal rozwijają konkurs gia.
W 2011 roku program gia rozwinął się. Doszedł do niego konkurs na najlepsze projekty produktów, który obecnie honoruje 70 finalistów w 14 różnych kategoriach. W 2023 roku parasolem gia zostały objęte Student Design Awards IHA, aby dodatkowo wzmocnić markę i zasięg programu.
Jakie macie plany dotyczące tych konkursów na rok 2025 i kolejne lata?
Na targach w marcu, program gia ponownie zostanie wyeksponowany przed North Hall w holu Grand Concourse ze specjalnymi wystawami poświęconymi konkursom gia Retail, Product Design i Student Design Excellence. Zwycięzcy krajowi, finaliści oraz laureaci nagród studenckich zostaną zaproszeni na galę gia w niedzielny wieczór, gdzie zostaną uhonorowani za swoje osiągnięcia, a wybrani zostaną dodatkowo wyróżnieni jako najlepsi z najlepszych podczas uroczystości przypominającej stylową ceremonię wręczenia Oscarów.
Słowo „inspiracja” jest kluczowe w nazwie The Inspired Home Show. Jak manifestuje się to na samych targach?
Kiedy w marcu 2023 roku zaprezentowano nową nazwę targów, przeszliśmy na temat „inspiracyjny” z tego, co wcześniej było raczej „funkcjonalne”. Nasze marki i produkty muszą inspirować konsumenta, więc dlaczego targi nie miałyby również ukazywać tego samego poziomu inspiracji?
Ekspozycje rozmieszczone w całych targach prezentują to, co nowe i modne, od pokazów produktów nagrodzonych w gia Global Innovation Awards, przez New Products Showcases, po Pantone ColorWatch Display, a nawet Debut, która prezentuje nowe, debiutujące firmy, wystawiające się po raz pierwszy.
Ten rok to kamień milowy dla Pana osobiście. To Pańskie 25-lecie pracy w stowarzyszeniu i jego wydarzeniach. Jakie były najważniejsze momenty w trakcie Pana kariery?
Patrząc wstecz na moją karierę w branży artykułów gospodarstwa domowego, trudno uwierzyć, jak szybko mija 25 lat. Zacząłem pracę w IHA na początku 2000 roku i byłem odpowiedzialny za rozwój międzynarodowego charakteru targów. Zaczęliśmy promować targi na całym świecie, dodaliśmy międzynarodowe biura i przedstawicieli, i oczywiście rozpoczęliśmy i rozwijaliśmy gia Global Innovation Awards. Dziś, z publicznością pochodzącą z ponad 125 krajów, targi są naprawdę wydarzeniem o zasięgu globalnym.
Z drugiej strony, wraz z moim zespołem prowadziliśmy konferencje i misje handlowe, aby pomóc naszym członkom nawiązywać kontakty z kupcami na całym świecie, organizując wydarzenia w Kanadzie, Meksyku, Portoryko, Kostaryce, Panamie, Dominikanie, Kolumbii, Brazylii, Argentynie, Korei, Japonii, Wietnamie, Indiach, Australii, Nowej Zelandii, RPA, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Indonezji, Filipinach, Polsce i Czechach. Te działania są kontynuowane do dziś, z wydarzeniami handlowymi odbywającymi się w 2024 roku w Wietnamie i Meksyku oraz planowaną dodatkową misją w Wielkiej Brytanii w listopadzie.
Lata pandemii Covid były niesamowicie wymagające, i jestem dumny z decyzji, które podjęliśmy, oraz z wykonanej pracy w tym trudnym czasie. Nie mogąc spotykać się osobiście, stowarzyszenie musiało stworzyć wydarzenia online, aby utrzymać branżę w kontakcie, jednocześnie bardzo dokładnie zarządzając budżetem, aby zapewnić, że organizacja pozostanie silnym obrońcą naszej branży. Mimo trudności, wyszliśmy z tego silniejsi i z solidną podstawą do przyszłego rozwoju.
Dziś najbliżej współpracuję z zarządem IHA oraz szeroką gamą interesariuszy branżowych, aby pomóc w planowaniu strategicznego kierunku dla stowarzyszenia i targów. To niesamowicie satysfakcjonujące, gdyż to, co robimy, ma bezpośredni, bardzo pozytywny wpływ na naszych członków i całą branżę.
Na co najbardziej czeka Pan osobiście?
Czekam na silniejszą, niż w ostatnich latach, gospodarkę i na związany z tym rozwój naszej branży.