LPP wchodzi na rynek artykułów gospodarstwa domowego. Co oferuje Reserved Home?

Spółka odzieżowa LPP wprowadziła do oferty internetowej swojej flagowej marki nową linię produktową Reserved Home. Stałym elementem portfolio artykułów do domu i wystroju wnętrz będą kolekcje powstałe we współpracy z renomowanymi polskimi producentami, jak Lubiana czy Krosno. Rozszerzenie asortymentu Reserved to element budowania kompleksowej oferty e-commerce LPP w Polsce i za granicą oraz odpowiedź spółki na rynkowy trend wzrostu popularności artykułów wnętrzarskich.

Prace nad powołaniem nowej linii asortymentowej we flagowej marce LPP rozpoczęło w II poł. 2021 r. Pierwsze projekty kolekcji Reserved Home zaczęły powstawać już na początku 2022 r. Dziś portfolio tej kategorii obejmuje blisko 700 artykułów do domu i wystroju wnętrz, a docelowo ma wzrosnąć do ok. 1300 pozycji.

Pomysł na stworzenie Reserved Home powstał jeszcze w czasie pandemii, gdy dostrzegliśmy wyraźny wzrostowy trend w segmencie wyposażenia i dekoracji wnętrz. Zauważyliśmy, że jest to  nisza, którą możemy wypełnić i w ten sposób zaproponować naszym klientom w Polsce oraz za granicą w pełni kompleksową ofertę w ramach jednej marki. Dlatego już na starcie wprowadziliśmy do sprzedaży ponad połowę z zaplanowanych docelowo towarów, z których ok.  15 proc. stanowią wyroby w standardzie Premium oraz pochodzące z bardziej zrównoważonych źródeł, powstałe na bazie naturalnych materiałów i surowców. Jednocześnie udało nam się zachować korzystny stosunek cen do jakości, co czyni asortyment linii Home dostępnym dla szerokiej grupy konsumentów – mówi Alina Raszkowska, dyrektor departamentu akcesoria w marce Reserved.

Na asortyment nowej linii w ponad 30 proc. składają się wyroby tekstylne, wykonane m.in. z  takich materiałów jak len, muślin, bawełna czy TENCEL™ pochodzący z włókien celulozy drzewnej, wytwarzanych w obiegu zamkniętym. Istotną grupą produktową jest także osobna kategoria dla najmłodszych, przygotowana zarówno z myślą o noworodkach, jak i starszych dzieciach, w której ponad jedna piąta kolekcji została wykonana w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Stałą ofertę Reserved Home tworzy również wyposażenie kuchni i  jadalni. Wśród dekoracji są lampy i wyroby ze szkła, metalu czy drewna akacjowego, a w grupie artykułów łazienkowych poza tekstyliami dostępne są akcesoria z marmuru i trawertynu. Uzupełnieniem stałej oferty są kolekcje sezonowe, które na ten moment obejmują artykuły dla zwierząt czy świece zapachowe, ale w planach jest też wprowadzenie produktów świątecznych i outdoorowych – na balkon lub piknik.

Cały asortyment Reserved Home wyróżnia spójność estetyczna utrzymana w ramach 3 linii stylistycznych. Każda z nich została zaprojektowana z myślą o preferencjach innej grupy docelowej i cechuje się własnym, oryginalnym stylem oraz charakterystyczną paletą kolorystyczną.

W bieżącym sezonie wiosna-lato proponujemy ponadczasową i elegancką kolekcję klasyczną, utrzymaną w klimacie rustykalnym kolekcję romantyczną oraz minimalistyczną, gdzie nowoczesne wzornictwo czerpie inspirację z prostoty naturalnych form. Wszystkie 3 linie pozostają komplementarne względem siebie, tak by kupujący mogli łączyć wybrane elementy zgodnie z własnymi upodobaniami – wskazuje Łukasz Smoła, head designer Reserved Home.

Elementem wyróżniającym Reserved Home są kolekcje realizowane we współpracy z renomowanymi polskimi markami. Obecnie w ofercie jest blisko 15 proc. produktów pochodzących od rodzimych marek, m.in. wyroby szklane i ceramika powstałe w ramach wspólnego projektu z Zakładami Porcelany Stołowej Lubiana oraz Krośnieńskimi Hutami Szkła Krosno. Marka zamierza poszerzać grono dostawców i przewiduje stałe miejsce na współpracę z polskimi producentami.

– Chcemy w ten sposób wspierać rodzimych przedsiębiorców i wzajemnie rozwijać swoje know-how. Wspólne projekty z renomowanymi polskimi producentami to jednocześnie okazja do upowszechniania krajowego rzemiosła oraz do promowania polskiej kultury za granicą, gdzie docieramy z ofertą Home za pośrednictwem sklepów internetowych marki Reserved – wyjaśnia Joanna Karbowy, product manager Reserved Home.

Reserved Home jest dostępny łącznie na blisko 30 rynkach online, m.in. w Niemczech, Włoszech Francji czy Hiszpanii, a sprzedaż asortymentu linii odbywa się wyłącznie w kanale internetowym. Pozwala to na szerokie dotarcie z ofertą w Polsce oraz za granicą i jednocześnie analizę potencjału sprzedażowego tej kategorii na konkretnym rynku, co może stanowić istotną informację w kontekście przyszłych planów rozwojowych.

 

Film z prezentacją przykładowego asortymentu Reserved Home z linii klasycznej: https://youtu.be/r5SGkpmMBXw

 

Data publikacji: 28.02.2023
Przeczytaj również

Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Rozwiń e-sprzedaż na rynkach zagranicznych. Ostatnie dni na bezpłatne zgłoszenia!
Już 16 maja firmy zainteresowane rozwojem e-sprzedaży na rynkach zagranicznych będą mogły skorzystać z bezpłatnych wykładów i porad ekspertów podczas konferencji… więcej »
Aktualności:
Udany debiut Home & Garden Congress.
Branża Dom i Ogród stawia na rozwój e-commerce
13 marca 2024 w hotelu Sound Garden w Warszawie przedstawiciele firm z branży Dom i Ogród oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i usług z zakresu e-commerce spotkali się na 1.… więcej »
Aktualności:
Poznaj program Home & Garden Congress i zdobądź bezpłatną wejściówkę!
Już 13 marca będzie można dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż internetową artykułów z branży dom i ogród w kraju i za granicą. Na całodniowym wydarzeniu Home… więcej »