Konopie mogą ocalić świat!

O atutach konopi jako surowca do produkcji artykułów domowych, a także o ekologii i pomyśle na kolekcję zgodną z zielonymi trendami opowiada Adam Kociołek, CEO firmy Practic.

Co Pana zainspirowało do stworzenia kolekcji ekologicznych produktów dla domu?
Osobiście od zawsze bardzo niepokoiło mnie rosnące zużycie plastiku, wpływ działalności człowieka na cywilizację i zachłanny konsumpcjonizm. Od kilku lat prowadziliśmy badania nad tworzywami, które zastąpiłyby plastik wykorzystując surowce naturalne. W tej kolekcji udało nam się to w 35%, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa.

Do kogo adresowana jest ta kolekcja?    
Odbiorcą są osoby, dla których ważna jest przyszłość Ziemi, którzy cenią nowoczesne wzornictwo i trendy.

Dlaczego jako tworzywo wykorzystano konopie?
Uważam, że konopie mogą ocalić nasz świat. Rosną bardzo szybko od 3,5 do 6 metrów na rok wykorzystując CO2 z atmosfery i słońca. Są najważniejszym odnawialnym zasobem naturalnym Ziemi.
To wspaniała efektywna roślina, która może zastąpić surowce kopalniane w wielu produktach. Konopie w przeszłości były największą uprawą rolną naszej planety, wytwarzano z nich tysiące produktów, tkaniny, olej opałowy, papier, leki, były źródłem białka dla ludzi i zwierząt.

Czym sugerował się Pan przy wyborze produktów do kolekcji, ich przeznaczenia, wzornictwa i kolorystyki?
Zależało nam, aby były one spójne stylistycznie. Mają to być proste produkty, których używamy na co dzień. Mają łączyć dawne czasy, gdy planeta była jeszcze zielona, porośnięta dziką roślinnością, z teraźniejszością i dawać wiarę w lepsze jutro. Dlatego kolory są optymistyczne, dające nadzieję, inspirowane naturą, zielenią, przyprawami, zachodzącym słońcem, ziemią.

Gdzie i kiedy kolekcja będzie dostępna dla konsumenta?
Kolekcja już pojawiła się w sprzedaży, można ją znaleźć w galeriach handlowych np. w Mega Punkcie, ale przez niewygórowane ceny jest też dostępna np. w sieci Merkury Market. Zależy nam, aby oprócz naszego sklepu internetowego była również w innych e-sklepach.

Zdjęcia: Practic

Data publikacji: 3.01.2020
Przeczytaj również

Rynek:
Jak zyskać klientów w czasie nowych wyzwań?
Otwarcie sklepów i centrów handlowych zmotywowało większość firm do aktualizacji prognoz nadchodzących zmian oraz kierunków dalszego rozwoju. Jak pokazuje poprzedni… więcej »
Handel:
Podsumowanie wyników centrów i sieci handlowych
Retail Institute, RI, analizuje zjawiska zachodzące w branży centrów i sieci handlowych. Ekspertyzy RI opierają się na badaniach realizowanym w grupie ponad 140 centrów… więcej »
Handel:
Zachowania konsumenckie oraz plany zakupowe po COVID-19
Co trzeci konsument planuje zrobić zakupy w ciągu tygodnia od otwarcia centrów handlowych. Ograniczenia wydatków w handlu detalicznym mogą spaść od 8,3% do nawet 23,7%, a… więcej »