10 marca, podczas uroczystej gali w Chicago, organizatorzy i sponsorzy konkursu IHA Global Innovation Awards (gia) – Międzynarodowe targi International Home + Housewares Show oraz International Housewares Association (IHA) – ogłosili laureatów. Ten prestiżowy konkurs już od 18 lat wyłania i nagradza najlepsze sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz na świecie.
W tym roku globalnymi laureatami gia zostały sklepy:
- Tugo z Kolumbii
- Manufactum z Niemiec
- Pollmann sinds 1890 z Holandii
- Harrods z Wielkiej Brytanii
- The Chopping Block z USA
Jury, składające się z czterech specjalistów ds. handlu detalicznego / visual merchandisingu oraz siedmiu redaktorów i wydawców mediów branżowych z całego świata, wybrało laureatów gia spośród zwycięzców wybranych wcześniej na etapach krajowych.
Oprócz głównych nagród gia, przyznano także dwie nagrody specjalne – nagrodę Martina M. Peglera za najlepszy visual merchandising, którą otrzymał Harrods z Wielkiej Brytanii, a także nagrodę gia Digital Commerce Award dla najlepszego sklepu online, którą otrzymał Paper Plane z Nowej Zelandii.