W marcu, podczas tegorocznych targów The Inspired Home Show, w Chicago ogłoszono wyniki światowego konkursu Global Innovation Awards (GIA), który wyłania najlepsze koncepty handlowe w branży artykułów dla domu. Spośród finalistów konkursu GIA z ponad 50 krajów, jurorzy wyłonili pięciu zwycięzców.
A oto sklepy, które zdobyły puchary Global Innovation Awards:
- Tiendas Landmark, Argentyna
- Ambiente Living, Kolumbia
- Illums Bolighus, Norwegia
- La Iberica, Urugwaj
- Dodson’s, USA
Ponadto, wręczono nagrodę im. Martina M. Peglera za doskonałość w Visual Merchandisingu salonowi Tiendas Landmark z Argentyny, a także gia Digital Commerce Award za najlepszy koncept sprzedaży internetowej sklepowi Illums Bolighus z Norwegii.
Konkurs Global Innovation Awards został stworzony przez International Housewares Association (IHA), aby promować innowacyjność i doskonalenie praktyk handlowych w branży artykułów dla domu na całym świecie. Od 2000 roku jurorzy konkursu GIA wyłonili ponad 500 laureatów z ponad 50 krajów na sześciu kontynentach.
Konkurs ma dwupoziomową strukturę – krajową i światową. Jurorzy oceniają sklepy według następujących kategorii:
- Misja, wizja i strategia
- Design i layout sklepu
- Visual merchandising salonu, wystawy sklepowe
- Marketing
- Obsługa klienta i szkolenia pracowników
- Innowacyjność
Współsponsorami krajowych edycji konkursu GIA są media branżowe na całym świecie. W przypadku Polski jest to portal Ambiente.info.pl wydawnictwa Promedia Jerzy Osika. Zwycięzcy eliminacji krajowych są automatycznie zgłaszani do globalnego konkursu The Inspired Home Show w Chicago.
W tym roku Polskę w światowym finale GIA reprezentował salon Eurofirany zlokalizowany w warszawskiej Arkadii:
Finaliści konkursu wzięli tradycyjnie udział w uroczystej gali wręczenia nagród GIA w hotelu Radisson Blu Aqua. Ponadto zwycięskie koncepty eliminacji krajowych były prezentowane na terenie targów The Inspired Home Show.
Galerię zwycięzców zarówno krajowych, jak i światowych eliminacji GIA można obejrzeć w galerii na TheInspiredHomeShow.com/Awards/gia-Retailing.
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Zainteresowanych udziałem w kolejnej edycji prosimy o przesyłanie zgłoszeń do 23 czerwca 2023 r. na adres e-mail naszej redakcji: redakcja@promedia.biz.pl
Formularze zgłoszeniowe dla sklepów stacjonarnych i internetowych są do pobrania tutaj: >GIA 2022 2023<
W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu pod nr tel. 784 650 041
O konkursie GIA możecie też przeczytać w naszych wcześniejszych artykułach, np.:
Zgłoś się do polskiej edycji konkursu na najlepsze sklepy Global Innovation Awards (GIA)!