Jakich mebli szukają Polacy w wyszukiwarce Google

Image by BUMIPUTRA from Pixabay

Nowych mebli szukamy najczęściej… w fotelu. Badania Google wskazują, że polski konsument na tropie wyposażenia wnętrz inspiracji szuka głównie w internecie – surfując w sieci za pomocą telefonu lub w domu z rodziną i przyjaciółmi. Interesują nas styl glamour, eleganckie toaletki, ale również wygodne fotele.

Polska jest 4. eksporterem mebli na świecie i 6. największym ich producentem. Kupuje od nas nie tylko rynek europejski ale i Stany Zjednoczone – tak wynika z badań Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. A co i przede wszystkim jak kupujemy my, Polacy? Otóż sam sposób zakupu mebli znacząco się zmienił i nie zaczyna się już w sklepie, a właśnie we własnym domu – na kanapie, w towarzystwie rodziny czy też przy stole ze znajomymi. Inspiracje dotyczące meblarskich wyborów pojawiają się obecnie w każdym momencie
i w każdym miejscu. Szukasz mebli – stajesz się klientem cyfrowym. W 2018 roku większość zapytań o home furnishing pochodziła z telefonów komórkowych i wyniosła aż 65% zapytań w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Współczesny klient jest przede wszystkim bardzo ciekawy – poszukuje inspiracji w kraju
i zagranicą, jest niecierpliwy i wymagający. Informacje z sieci pozwalają mu samodzielnie porównywać i analizować oferty, również na bazie rekomendacji influencerów wnętrzarskich. Dlatego wyszukiwarka Google jest swego rodzaju barometrem zachowań klienta – mówi Łucja Woźnica z Google Polska.

Liczy się komfort
Według raportu Google Consumer Barometer 2018 Polacy coraz częściej szukają foteli
i krzeseł, ich wyszukiwanie wzrosło o 57% (najszybszy wzrost rok do roku w lutym 2019 r.). Chętnie wyszukiwane są również stoły (wzrost o 47%). Urządzając salon, odchodzimy od popularnych skórzanych wypoczynków na rzecz wygodnych uszaków (wzrost o 104%) oraz foteli wiszących (wzrost o 35%). Wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli w ogóle jest styl “glamour”. Do polskich sypialni coraz częściej trafiają toaletki (wzrost wyszukiwań o 240%) i nowe materace (wzrost aż o 370%).

W kuchni nie musi być laboratoryjnie
Nowe trendy widać też w polskich kuchniach, o 13% spadło zainteresowanie białymi zabudowami. Wzrosło natomiast wyszukiwanie kuchni szarych (o 15%), a także połączenia czerni z drewnem (o 50%). Choć Polska jest silnym producentem mebli, wciąż jednak najchętniej kupujemy w zagranicznych sieciówkach. W lutym 2019 Ikea zanotowała 25,2% wyszukiwań, Leroy Merlin 12,8%, a Castorama 12,5%.

 
Mebli szukamy głównie jesienią – największa liczba wyszukiwań przypadła w 2018 roku
w listopadzie. To również zasługa wyprzedażowego szaleństwa związanego z Black Friday, które to już na dobre zagościło w polskich zwyczajach zakupowych.

Data publikacji: 29.08.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
Poznaj 6 najlepszych sklepów wnętrzarskich na świecie
Rozstrzygnięto międzynarodowy konkurs na najlepsze koncepty handlowe w branży artykułów domowych IHA Global Innovation Awards (GIA) 2020. Organizator konkursu International… więcej »
Handel:
Podsumowanie wyników centrów i sieci handlowych
Retail Institute, RI, analizuje zjawiska zachodzące w branży centrów i sieci handlowych. Ekspertyzy RI opierają się na badaniach realizowanym w grupie ponad 140 centrów… więcej »
Handel:
Czy konsumenci ruszyli na zakupy?
Polska Rada Centrów Handlowych na podstawie danych od swoich członków przygotowała podsumowanie wizyt klientów po pierwszym tygodniu pełnego otwarcia centrów handlowych.… więcej »