Jak zwiększyć sprzedaż, pozbyć się zapasów i obniżyć koszty, mimo pandemii?

Najlepszym sposobem na nowe wyzwania są nowe rozwiązania. W czasie dynamicznych zmian najlepiej radzą sobie Ci, którzy postawili na elastyczność, innowacyjność, dywersyfikację i wielokanałowość sprzedaży. W wielu przypadkach wzrost e-commerce nie powetował strat w retailu, dlatego coraz więcej firm sprzedaje również w „pop-up stores”. Jak Ty możesz na tym skorzystać? Dowiesz się tego już 22 kwietnia na szkoleniu on-line pt. „Jak zyskać klientów dzięki pop-up stores”.

Jakie czynniki zakupowe odnotowały największy wzrost podczas pandemii?  

Według badań KPMG, najwięcej, bo aż o 58 proc., wzrosło dla konsumentów znaczenie bezpieczeństwa. Na drugim miejscu w rankingu (wzrost o 41 proc.) znalazła się łatwość zakupu. Nic więc dziwnego, że częściej niż dotychczas, klienci zaczęli robić zakupy w internecie i zamiast wyjeżdżać do dalej położonych i bardziej zatłoczonych miejsc handlowych, chętniej zaczęli korzystać z bliżej zlokalizowanych, mniejszych i otwartych, również podczas lockdownów, sklepów. Skorzystały na tym także sklepy tymczasowe (pop-up stores), które znalazły się szybko tu i teraz, gdzie oczekiwali tego klienci.

Zmalało też poczucie finansowego bezpieczeństwa, przez co konsumenci stali się bardziej ostrożni w wydawaniu pieniędzy. Badania GfK wskazują, że w czasie pandemii aż 70 proc. konsumentów powstrzyma się od zakupów, które nie są niezbędne, 50 proc. będzie bardziej wyczulonych na promocje, 40 proc. będzie szukać podobnych produktów, ale tańszych, a 20 proc. zacznie kupować produkty z drugiej ręki. Ze względu na niższe, w porównaniu do tradycyjnych sklepów, koszty funkcjonowanie pop-up’ów, możemy łatwiej dostosować się do większej wrażliwości cenowej konsumentów.

Na ile ubiegłoroczny wzrost tymczasowego handlu ma szansę na kontynuację również w tym roku?

Na pewno troska o własne bezpieczeństwo, jak i ostrożne podejście do zakupów będzie towarzyszyć konsumentom jeszcze w tym roku. Rosnąć może oczekiwanie większej radości z zakupów, co także sprzyja pop-upom, które często mają także charakter wydarzenia.

Wzrośnie zainteresowanie pop-upami także ze strony handlowców, którzy będą chcieli się pozbyć zapasów, czy zwiększyć sprzedaż, obniżając koszty i ryzyko handlowe. Niektórzy z tych, których sklepy były w ubiegłym roku zamknięte z powodu lockdownów, już wówczas skorzystali z pomysłu na sklep tymczasowy, by móc handlować i dać pracę sprzedawcom. Teraz mogą chcieć to powtórzyć, by zdywersyfikować kanały sprzedaży i obniżyć ryzyko handlowe.

Wzrost pustostanów w centrach handlowych zachęci ich zarządców do większego otwarcia na tymczasowych najemców. Tym, którzy otwierają pop-upy w biurowcach, hotelach, czy miejscach tranzytowych (jak np. dworce kolejowe, lotniska itp.) też raczej łatwiej będzie się rozmawiać z wynajmującymi. Skoro pop-upowy biznes wszystkim sprzyja, to ma uzasadnione szanse na dalszy rozwój.

Gdzie zyskać potrzebną wiedzę, by skorzystać na pop-up stores?

Już 22 kwietnia, podczas szkolenia online „Jak zyskać klientów dzięki pop-up stores” dowiesz się, jak dzięki pomysłowi na sklep tymczasowy zwiększysz sprzedaż, pozbędziesz się zapasów i obniżysz koszty mimo pandemii. Serdecznie zapraszamy. Zapisz się już teraz na stronie: https://jerzyosika.com/szkolenia/pop-up-forum/

Patroni Honorowi: Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Piot Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Polska Rada Centrów Handlowych, Polska Izba Przemysłu Skórzanego, Antare, Krakowskie Szkoły Artystyczne.

Patroni Medialni: Fashionbusiness.pl, Ambiente.info.pl, Galeriehandlowe.pl

 

 

 

Data publikacji: 22.02.2021
Przeczytaj również

Handel:
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego podczas ekspansji zagranicznej ma znaczący wpływa na efektywność sprzedaży, obsługę klienta oraz ogólną strategię… więcej »
Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych
16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją obecność na… więcej »
Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!
Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla przedsiębiorstw, które chcą… więcej »