W styczniu (26-30.01.2018) we Frankfurcie odbyła się najważniejsza międzynarodowa impreza targowa branży dekoracji i ozdób świątecznych. W targowych ofertach dominowały nawiązania do natury, w tym egzotycznej fauny i flory. W targach wzięło udział 45 firm z Polski.
Ogółem na „Christmasworld 2018” zaprezentowało się ponad 1100 wystawców z całego świata. Statystyki potwierdzają – na targach „Christmasworld” co roku spotyka się branżowa „śmietanka towarzyska”, która kreuje trendy świąteczne na najbliższy sezon. Nie inaczej było w tym roku. We Frankfurcie odbyły się jednocześnie 4 skojarzone ze sobą spotkania targowe: „Christmasworld”, „Paperworld”, „Creativeworld” i „Floradecora”. Łącznie skupiły ponad 3 tysiące wystawców z 69 krajów. Na samym „Christmasworld” pokazało się ponad tysiąc sto firm. A zwiedziło tę imprezę około 43,5 tysiąca osób ze 129 krajów.
Targowi goście już nie pierwszy raz zachwycali się polskimi produktami. Na arenie międzynarodowej najbardziej podobają się nasze ręcznie malowane bombki, ale też choinki i dekoracje miejskie. Branżowcy doceniają również polskie świece. Na targowych ekspozycjach w tym roku królowały dekoracje nawiązujące do przyrody. Świerk, jemioła i ostrokrzew – to powtarzające się motywy. Nie zabrakło też ozdób kontrowersyjnych. Były to dekoracje zaczerpnięte z egzotycznej fauny, np. w kształcie ośmiornic, koników morskich, czy flamingów. Ważne okazały się akcenty na folklor i rękodzieło oraz formy organiczne. Całość emanowała szacunkiem dla różnorodności i indywidualizmu.
Kolejna edycja targów odbędzie się w dniach 25-29 stycznia 2019 roku. Organizatorzy zapraszają na branżowe spotkanie do Frankfurtu.
Opr. ab