IKEA uruchomiła nową formę dostawy

IKEA Retail wprowadziła nową usługę “Dostawa do Paczkomatów®”. Klienci kupujący produkty na stronie IKEA.pl mogą wybrać jeden z ponad 9 tysięcy Paczkomatów® InPost w całej Polsce, do których trafi zamówienie. Współpraca z InPost to kolejny krok w celu zwiększenia dostępności produktów IKEA.

Do Paczkomatów® InPost klienci mogą zamawiać produkty, które mieszczą się w paczkach o maksymalnych wymiarach do 56/36/38cm i o wadze do 24kg. Podczas zakupów na stronie IKEA.pl lub przez Aplikację IKEA system sam oceni, czy wybrane produkty mogą zostać dostarczone do Paczkomatu® InPost. Nowa metoda dostawy będzie dostępna dla około 4000 artykułów z oferty dostępnej na IKEA.pl. Koszt usługi jest stały i wynosi 12 złotych, a czas realizacji takiego zamówienia to 1-2 dni robocze.

– Dzięki podjęciu współpracy z InPost nasi klienci otrzymują wygodny sposób dostawy produktów. Mogą odbierać je z Paczkomatów® w dowolnym momencie, przez całą dobę, z zachowaniem sanitarnych rygorów, co jest szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa – mówi Andrzej Sadecki, Country Customer Experience Manager w IKEA. – Przygotowując się do uruchomienia usługi jeszcze dokładniej dopasowaliśmy rozmiary opakowań do wielkości zamówienia. W ten sposób minimalizujemy zużycie papieru i optymalnie wykorzystujemy przestrzeń w transporcie przesyłek. Ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko jest dla nas niezwykle istotne, dlatego też zależy nam, aby wprowadzane usługi przyczyniły się do osiągnięcia przez nas celów założonych w Strategii People and Planet Positive i neutralności klimatycznej do 2030 roku – dodaje.

Klienci IKEA coraz częściej dokonują zakupów na stronie IKEA.pl. Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży w roku finansowym 2020 wzrósł dwukrotnie z 10 do 20 procent. Liczba odwiedzin na stronie IKEA.pl wzrosła w tym roku o 30% do rekordowego poziomu 154 milionów. Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA na świecie.

– Jestem przekonany, że klienci IKEA bardzo szybko polubią korzystanie z nowej opcji dostawy do Paczkomatów® InPost. Sieć 9000 lokalizacji sprawia, że teraz oferta IKEA będzie łatwo dostępna dla znacznie szerszej grupy konsumentów – bez konieczności wychodzenia z domu. Warto zwrócić uwagę, że cena przesyłki – której waga może sięgać aż 24 kg – jest bardzo atrakcyjna. Według raportu Gemius Paczkomaty® InPost są już najbardziej popularną formą dostawy zamówień ze sklepów internetowych, wybieraną częściej niż przesyłka kurierska. Co więcej – opcja dostawy do Paczkomatów® motywuje prawie 70% klientów do zakupów w danym sklepie internetowym. Dziś taka forma dostawy to must have dla każdego większego sklepu internetowego – oprócz dostępności w trybie 24/7, daje możliwość bezdotykowego otwierania skrytek za pomocą aplikacji mobilnej – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

„Dostawa do Paczkomatów®” to kolejna obok Punktów Odbioru Zamówień usługa wprowadzona przez IKEA z myślą o zwiększeniu dostępności produktów na obszarze całej Polski. Dzięki nim klienci w całym kraju mogą kupować w przystępnych cenach elementy wyposażenia wnętrz i odbierać internetowe zamówienia w dogodnym dla siebie czasie i miejscu.

IKEA kontynuuje rozwój w kierunku wielokanałowości odpowiadając na potrzeby i oczekiwania swoich Klientów. Wprowadzenie nowej metody dostawy to część naszej transformacji w kierunku wielokanałowej sprzedaży, rozwijania nowych usług i poszerzania dostępności w Polsce.

W roku finansowym 2020 IKEA otworzyła 17 nowych punktów umożliwiających klientom osobisty odbiór produktów zamówionych online. Już teraz klienci mogą zamawiać produkty z asortymentu firmy do 37 Punktów Odbioru Zamówień. W kolejnym roku finansowym firma planuje uruchomienie kolejnych 30 takich miejsc spotkań z klientami. Testowane są przy tym również nowe rozwiązania, takie jak Mobile Punkty Odbioru Zamówień, czy też usługa “Zamów i Odbierz w Skrytce IKEA”. To rozwiązanie umożliwi Klientom odebranie zamówień w skrytce zlokalizowanej przy sklepie IKEA, przez całą dobę.

Data publikacji: 27.11.2020
Przeczytaj również

Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych
16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją obecność na… więcej »
Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!
Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla przedsiębiorstw, które chcą… więcej »
Aktualności:
Udany debiut Home & Garden Congress.
Branża Dom i Ogród stawia na rozwój e-commerce
13 marca 2024 w hotelu Sound Garden w Warszawie przedstawiciele firm z branży Dom i Ogród oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i usług z zakresu e-commerce spotkali się na 1.… więcej »