18 marca 2025 roku w Warszawie firma Promedia zorganizowała drugą edycję Home & Garden Congress – wyjątkowego wydarzenia dedykowanego firmom z sektora Dom i Ogród, które chcą skutecznie rozwijać sprzedaż internetową w Polsce i za granicą. Kongres przyciągnął około 130 osób, głównie przedstawicieli najbardziej liczących się firm z branży wyposażenia oraz artykułów dla domu i ogrodu.
W centrum uwagi znalazły się najważniejsze trendy, wyzwania i innowacje w e-commerce, które mogą zadecydować o sukcesie firm działających w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Kongres okazał się nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale też platformą wymiany doświadczeń i nawiązywania nowych, wartościowych kontaktów biznesowych.
Praktyczna wiedza i inspirujące przykłady
Uczestnicy wydarzenia mieli okazję wysłuchać specjalistycznych prelekcji, prowadzonych przez praktyków e-commerce. Wystąpienia poruszały m.in. tematy ekspansji zagranicznej, modularnych rozwiązań technologicznych, optymalizacji kart produktowych, znaczenia zdjęć w procesie zakupowym czy wykorzystania AI w ścieżce zakupowej klienta.
Dużym zainteresowaniem cieszył się wykład Renaty Gerlach z AtomStore pt. „Sklep Home&Garden gotowy na ekspansję międzynarodową”, który pokazał konkretne strategie i technologie umożliwiające wejście na rynki zagraniczne. W podobnym duchu, Sławomir Spyra z Merce zaprezentował koncepcję modułowego podejścia do budowy e-sklepu podczas prelekcji „LEGO nowej generacji dla e-commerce”.
Z kolei duet Kamil Niedziewicz (Ergonode) i Tomasz Puszczyk (Spyrosoft) szczegółowo przeanalizował elementy skutecznej karty produktu, podkreślając, jak ważna jest spójność treści, zdjęć i UX. Równie praktyczne spojrzenie przedstawił Kamil Czaja z GoPackshot, odpowiadając na pytanie: czy zdjęcia to koszt czy inwestycja?
E-commerce w meblarstwie i ogrodnictwie
Nie zabrakło również przykładów z rynku meblarskiego – jednego z filarów sektora Home & Garden. Piotr Szeliga z Tebim pokazał, jak odpowiednie wdrożenie technologii nie tylko zwiększa sprzedaż, ale realnie obniża koszty operacyjne w firmach produkujących meble. Natomiast Damian Sinior ze Strix zaprezentował kompleksowe podejście do e-commerce właśnie w tej branży.
Podczas wystąpienia Pawła Paszkowskiego (Strigoo) i Michała Kowalczyka (Emultimax, Warmtec) uczestnicy poznali kulisy budowania sprzedaży internetowej marki własnej z uwzględnieniem interesów zarówno producentów, jak i dystrybutorów – na przykładzie case study Emultimax.
Technologie, marketing i przyszłość zakupów
Eksperci z Ideo, Go2Market, Whites czy Gate-Software mówili o przyszłości marketingu, pułapkach wdrożeniowych oraz o tym, jak narzędzia oparte na AI – jak np. ChatGPT Search – rewolucjonizują decyzje zakupowe konsumentów. Podsumowaniem dnia był inspirujący wykład Rafała Sobierajskiego z Business Factory pt. „Nie musisz być wielki, żeby wygrać”, który zmotywował wielu właścicieli mniejszych firm do działania i odważniejszych inwestycji w e-commerce.
Konsultacje i networking
Oprócz prelekcji uczestnicy mogli skorzystać z indywidualnych konsultacji na stoiskach eksperckich firm, takich jak: AtomStore, Merce, Ergonode, GoPackshot, Ideo, Tebim, Strigoo, Go2Market, Gate-Software, Whites, Strix, Business Factory, Ebury i SaleSupply. To właśnie tam toczyły się często najbardziej konkretne rozmowy – o problemach wdrożeniowych, możliwościach skalowania działalności i planach na ekspansję zagraniczną.
Podsumowanie
Home & Garden Congress 2025 udowodnił, że sektor Dom i Ogród ma ogromny potencjał w świecie e-commerce, a firmy działające w tej branży są gotowe na cyfrową transformację. Wysoki poziom merytoryczny, praktyczne podejście oraz atmosfera współpracy sprawiły, że wydarzenie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem. Organizator – firma Promedia Jerzy Osika – już zapowiedział kolejną edycję w 2026 roku.
Dla tych, którzy nie zdążyli zarejestrować się na czas, to cenna lekcja: warto działać szybko – szczególnie w e-commerce.
Partnerzy Główni: AtomStore, Ergonode, Merce, Ideo, Tebim. Partnerzy Strategiczni: Strix, Business Factory, Whites, Go2Market, GoPackshot, Strigoo, Gate-Software, Ebury i SaleSupply.
Patroni Honorowi: Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Polska Izba Budownictwa, APPLiA Polska Związek producentów AGD i HVAC, Pol-Lighting Związek Producentów Sprzętu Oświetleniowego, ITRO Export Solutions, Targi Lubdom.
Patroni Medialni: BIZNES.meble.pl, Meblarstwo Komponenty i Technologie, Ambiente.info.pl, Gazeta Narzędziowa, portalnarzedzi.pl, Biznes Ogrodniczy i Dom Wprost.
