Grupa Amica wchodzi w e-commerce z małym AGD i akcesoriami domowymi

Akcesoria domowe i małe AGD marki Amica są już dostępne w nowym serwisie zakupowym online polskiego producenta, na stronie amica.pl/sklep Firma deklaruje dostawę zakupionych w ten sposób produktów w ciągu 24 godzin. Uruchomieniu sprzedaży online towarzyszy odświeżony serwis amica.pl.

Uruchomienie nowego sklepu online to odpowiedź Grupy Amica na oczekiwania klientów, którzy coraz częściej podejmują decyzje zakupowe w internecie. Na początek firma udostępniła wybrane akcesoria produktowe i domowe. Wraz z rozwojem serwisu w ofercie online będą pojawiać się kolejne tego typu artykuły. Odwiedzający mogą też na kartach produktów znaleźć opinie klientów, którzy kupili już dany produkt.

– Możliwość zakupu wybranych akcesoriów bezpośrednio od producenta wyrazili jego potencjalni użytkownicy, ankietowani w ramach  przeprowadzonego przez nas ostatnio projektu badawczego Customer Journey. Klienci oczekują od nas możliwości takich zakupów w sposób bezpieczny i z gwarancją szybkiej dostawy. W naszym nowym serwisie spełniamy wszystkie te oczekiwania – zapewniamy zarówno w pełni bezpieczne formy płatności i pełną gwarancję producenta, jak również dostawę produktu w 24 godziny. Przeprowadzone przez nas badania, a także własne obserwacje i analizy, wskazały nam, jak bardzo na decyzje zakupowe wpływa klarowna procedura zwrotu. Dlatego termin, w jakim można zrezygnować z zakupu, wydłużyliśmy ze standardowych 14 do 30 dni. Zakupy w naszym sklepie są więc nie tylko bezpieczne, ale także komfortowe – zapewnia Robert Drożyński, lider projektów odpowiedzialny w Grupie Amica za budowanie oraz wdrożenia strategii e-commerce.

Budowie sklepu online towarzyszyły równolegle prace nad modernizacją serwisu amica.pl, który polski producent zaprezentował niedawno w nowej wersji. Firma zdecydowała się na odświeżenie szaty graficznej i uproszczenie nawigacji, dzięki czemu serwis spełnia najnowsze trendy w zakresie user experience. Jedną z istotnych zmian było dostosowanie multimedialnej prezentacji produktów do urządzeń mobilnych, w myśl idei „mobile first”. Dzięki temu poruszanie się po stronie z poziomu smartfonu stało się jeszcze bardziej intuicyjne.

– Według prowadzonych przez nas analiz, ponad 62 proc. klientów szuka informacji o naszej marce i produktach, wykorzystując dostęp do Internetu w urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne było zarówno przygotowanie layoutów graficznych, jak i zaprojektowanie systemu nawigacji pod kątem takich urządzeń. Serwis posiada także  intuicyjną wyszukiwarkę oraz efektywną porównywarkę produktów i akcesoriów – mówi Monika Kuźnik, strategiczny menedżer ds. digitalizacji i mediów, odpowiedzialna w Grupie Amica za wdrożenia serwisów internetowych.

W pracach nad nowym serwisem internetowym udział brały firma Exorigo Upos oraz GoldenGrid – marka pod parasolem agencji GoldenSubmarine, specjalizująca się w projektach UX/UI. To pierwszy tak kompleksowy serwis Grupy Amica z funkcją sklepu internetowego, ale spółka zapowiada podobne wdrożenia na kolejnych rynkach.


Grupa Amica to europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania).

Data publikacji: 22.05.2022
Przeczytaj również

Aktualności:
Polscy producenci mebli apelują do rządu o umożliwienie recyklingu drewna poużytkowego
Szybujące w górę ceny surowców drzewnych i rosnące koszty produkcji zagrażają naszej branży meblarskiej, która w ogromnej mierze napędza polski eksport. Ratunkiem dla… więcej »
Aktualności:
Dofinansowane szkolenia i doradztwo dla małych i średnich firm w ramach programu Akademia Menadżera
Trwają ostatnie nabory do projektu dofinansowanych szkoleń i doradztwa Akademia Menadżera MŚP 2. Dzięki udziałowi w projekcie można uzyskać do 80% dofinansowania do usług… więcej »
Rynek:
Branża meblarska spłaciła 28,5 mln zł pandemicznego długu. Czy są szanse na poprawę sytuacji?
Polska branża meblarska załatała już pandemiczną dziurę w portfelu. W I kwartale br. sektor ma o 6 proc. mniejsze zaległości niż przed pojawieniem się koronawirusa.… więcej »