Grupa Amica wchodzi w e-commerce z małym AGD i akcesoriami domowymi

Akcesoria domowe i małe AGD marki Amica są już dostępne w nowym serwisie zakupowym online polskiego producenta, na stronie amica.pl/sklep Firma deklaruje dostawę zakupionych w ten sposób produktów w ciągu 24 godzin. Uruchomieniu sprzedaży online towarzyszy odświeżony serwis amica.pl.

Uruchomienie nowego sklepu online to odpowiedź Grupy Amica na oczekiwania klientów, którzy coraz częściej podejmują decyzje zakupowe w internecie. Na początek firma udostępniła wybrane akcesoria produktowe i domowe. Wraz z rozwojem serwisu w ofercie online będą pojawiać się kolejne tego typu artykuły. Odwiedzający mogą też na kartach produktów znaleźć opinie klientów, którzy kupili już dany produkt.

– Możliwość zakupu wybranych akcesoriów bezpośrednio od producenta wyrazili jego potencjalni użytkownicy, ankietowani w ramach  przeprowadzonego przez nas ostatnio projektu badawczego Customer Journey. Klienci oczekują od nas możliwości takich zakupów w sposób bezpieczny i z gwarancją szybkiej dostawy. W naszym nowym serwisie spełniamy wszystkie te oczekiwania – zapewniamy zarówno w pełni bezpieczne formy płatności i pełną gwarancję producenta, jak również dostawę produktu w 24 godziny. Przeprowadzone przez nas badania, a także własne obserwacje i analizy, wskazały nam, jak bardzo na decyzje zakupowe wpływa klarowna procedura zwrotu. Dlatego termin, w jakim można zrezygnować z zakupu, wydłużyliśmy ze standardowych 14 do 30 dni. Zakupy w naszym sklepie są więc nie tylko bezpieczne, ale także komfortowe – zapewnia Robert Drożyński, lider projektów odpowiedzialny w Grupie Amica za budowanie oraz wdrożenia strategii e-commerce.

Budowie sklepu online towarzyszyły równolegle prace nad modernizacją serwisu amica.pl, który polski producent zaprezentował niedawno w nowej wersji. Firma zdecydowała się na odświeżenie szaty graficznej i uproszczenie nawigacji, dzięki czemu serwis spełnia najnowsze trendy w zakresie user experience. Jedną z istotnych zmian było dostosowanie multimedialnej prezentacji produktów do urządzeń mobilnych, w myśl idei „mobile first”. Dzięki temu poruszanie się po stronie z poziomu smartfonu stało się jeszcze bardziej intuicyjne.

– Według prowadzonych przez nas analiz, ponad 62 proc. klientów szuka informacji o naszej marce i produktach, wykorzystując dostęp do Internetu w urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne było zarówno przygotowanie layoutów graficznych, jak i zaprojektowanie systemu nawigacji pod kątem takich urządzeń. Serwis posiada także  intuicyjną wyszukiwarkę oraz efektywną porównywarkę produktów i akcesoriów – mówi Monika Kuźnik, strategiczny menedżer ds. digitalizacji i mediów, odpowiedzialna w Grupie Amica za wdrożenia serwisów internetowych.

W pracach nad nowym serwisem internetowym udział brały firma Exorigo Upos oraz GoldenGrid – marka pod parasolem agencji GoldenSubmarine, specjalizująca się w projektach UX/UI. To pierwszy tak kompleksowy serwis Grupy Amica z funkcją sklepu internetowego, ale spółka zapowiada podobne wdrożenia na kolejnych rynkach.


Grupa Amica to europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania).

Data publikacji: 22.05.2022
Przeczytaj również

Handel:
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Wybór odpowiedniej platformy dla sklepu internetowego podczas ekspansji zagranicznej ma znaczący wpływa na efektywność sprzedaży, obsługę klienta oraz ogólną strategię… więcej »
Aktualności:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych
16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją obecność na… więcej »
Rynek:
Grupa BSH, właściciel m.in. marek Bosch i Siemens, podsumowuje rok
BSH Hausgeräte GmbH osiągnęło obroty w wysokości 14,8 miliarda euro w 2023 r. Skorygowany o efekty kursowe obrót był więc na poziomie z poprzedniego roku. Jak jednak… więcej »