Główne trendy w designie artykułów wyposażenia wnętrz podpatrzone na targach Homi w Mediolanie

Mojito Design

Na tegorocznej wiosennej edycji mediolańskich targów Homi można było wychwycić kilka dominujących tendencji. Sprawdźcie, na co stawiają producenci artykułów dla domu w nadchodzących sezonach.

Podczas imprezy swoje kolekcje pokazało 352 marki. 40 procent wystawców pochodziło spoza Włoch. Zagraniczni uczestnicy przybyli z 27 krajów. Jeśli chodzi o dominujące trendy, w centrum zainteresowania firm znalazły się rzemiosło i spokojna kolorystyka: od jasnych, radosnych tonów przywodzących na myśl letni klimat, po odcienie inspirowane naturą. Przykładami wpisującymi się w tę tendencję były kolekcje naczyń kuchennych zaprojektowane przez Raffaello Galiotto dla marki Blimplus, naczynia kuchenne w pastelowych kolorach Cookut, łączące stal i drewno, akcesoria na biurko Toscana Carte Pregiate oraz najnowsze tekstylia do domu w neutralnych kolorach zaprezentowane przez Chez -Moi.

Blimplus

Chez -Moi

Kolejnym popularnym tematem była kolorowa ceramika. Stanowił on punkt wspólny łączący kolekcje włoskiej firmy Rebith, produkty portugalskich rzemieślników z Casafiny, czy rękodzielnicze wyroby MV% Ceramics Design.

 

Casafina by Costa Nova

MV% Ceramics Design

Design i funkcjonalność były motywem przewodnim takich marek, jak niemiecka Remember, która zaprezentowała wielokolorowe krzesła, czy Mojito Design z ofertą naczyń stołowych w neonowych kolorach, wykonanych z całkowicie ekologicznych materiałów.

Remember

Mojito Design

Nacisk na zrównoważony rozwój był wyraźniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy coraz chętniej szukają możliwości zastosowania materiałów pochodzących z recyklingu i angażują się w projekty społeczne. Coraz więcej producentów stawia na jakość i wykorzystanie zrównoważonych materiałów, od garnków i patelni ze stopu stali, które gwarantują oszczędność energii, po lampy w pełni biodegradowalne.

Ze względu na rosnącą świadomość wagi zrównoważonego rozwoju targi Homi wraz z Kiki Lab wystartowały podczas marcowej edycji z konkursem Ki-Life Sustainable Award 2022. Konkurs spotkał się z olbrzymim odzewem zarówno pod względem liczby otrzymanych zgłoszeń, jak i jakości projektów. Firmy, które opracowały produkty lub projekty z myślą o zrównoważonym rozwoju, poszanowaniu środowiska i odpowiedzialności społecznej, zaprezentowały je wewnątrz pawilonu 9. Wśród zwycięzców konkursu znalazły się: Jute&Co, Elena Scarlata, Frolla i Grestel – Costa Nova.

Następna odsłona targów Homi zaplanowana jest na 16-19 września 2022. Odbędzie się w Mediolanie na terenie Fiera Milano.

Data publikacji: 26.04.2022
Przeczytaj również

Handel:
Euroshop Retail Design Award: Poznajcie 5 najlepszych nowych konceptów handlowych na świecie
EHI Retail Institute oraz Messe Duesseldorf ogłosiły tegorocznych laureatów prestiżowego konkursu na najlepsze nowe koncepty handlowe EuroShop Retail Design Award (ERDA). O… więcej »
Trendy:
Wielofunkcyjność, minimalizm i ekologia. Trendy w aranżacji salonu
Wprawdzie tendencje w wyposażeniu wnętrz nie zmieniają się tak dynamicznie jak w modzie, ale tu również możemy zaobserwować kierunki, w których ewoluują nasze gusty i… więcej »
Trendy:
Jak w odpowiedni sposób dobrać dekoracje okien do wiodących trendów w aranżacji wnętrz
Architekci wnętrz są zgodni: dekoracja okien to bardzo ważny element wykończenia wnętrza. Odpowiednio dobrane firanki, zasłony czy rolety, to wisienka na torcie całego… więcej »