Global Innovation Awards: Świat w twoim domu, czyli Few and Far Australia

fot. Few and Far Australia (laureat Global Innovation Awards)

Prezentujemy jednego z laureatów światowego finału konkursu na najbardziej innowacyjne sklepy wyposażenia wnętrz – salon dwojga grafików Danniego i Sary Solberg, których do stworzenia własnego butiku zainspirowały niezwykłe przedmioty napotykane podczas wspólnych podróży.

Para skupiła się na wyszukiwaniu pięknych i cennych przedmiotów, których struktura i kompozycja opowiada jakąś historię, wnosząc tym samym do wnętrz niepowtarzalny urok. Pomysł na założenie sklepu pojawił się podczas licznych podróży, które odbywali pracując w branży surfingowej. Dwa razy w roku odwiedzali różne miejsca, poszukując nowych produktów i trendów. Za każdym razem Tara, przy okazji, ciągnęła Danniego do sklepów wnętrzarskich i kolekcjonerskich, ponieważ jej pasją od zawsze była dekoracja wnętrz.

– Pewnego razu trafiliśmy do Melrose w Kalifornii, gdzie odkryliśmy niesamowity sklep – magazyn, pełen antyków i znalezisk z całego świata: Azji, Maroka, Afryki, Indii, Tajlandii i Indonezji, a także z USA i wielu innych miejsc – opowiada z poekscytowaniem w głosie Tara – Właściciel siedział za biurkiem w głębi sklepu, pracując na laptopie. Danny powiedział wtedy do mnie „chciałbym nim być”. Wtedy zaczęliśmy marzyć o sklepie Few & Far i rozpoczęliśmy opracowywanie jego koncepcji.

Hasło Few & Far „Bringing the World Home” jest tak pełne znaczenia i ciepła, jak nazwa sklepu, doskonale odzwierciedlając przyjazną, przytulną i bogatą atmosferę, współtworzoną przez wiele różnych kultur z całego świata. – Nasze hasło oddaje to, co robimy – tłumaczy Tara. – Podróżujemy po świecie w poszukiwaniu inspirujących rzeczy, opowiadających historie różnych kultur, które możemy łączyć z nowoczesnymi produktami, aby stworzyć ponadczasowe wnętrza. Uwielbiamy również poznawać różne kultury i tradycje. Szukamy oryginalnych przedmiotów z duszą, które opowiadają historię lub rodzą pytania.

 

Tara i Danny przyznają, że poszukiwanie idealnej przestrzeni dla Few & Far było nie lada wyzwaniem. – Oczywiście, nie jesteśmy sklepem w stylu centrum handlowego – wyjaśnia Tara. – Chcieliśmy i potrzebowaliśmy patyny, budynku ze starymi betonowymi płytami lub starymi deskami podłogowymi, drewnianymi belkami i w stylu vintage. Te rzeczy nie mogły być replikami. Mieliśmy szczęście – znaleźliśmy stary budynek, w którym kiedyś były cztery sklepy. Dzięki usunięciu ścianek działowych, odsłoniliśmy dużą przestrzeń, która miała fantastyczne naturalne światło i stała się dla nas idealnym miejscem.

Całą renowację budynku Few & Far i wyposażenie sklepu przeprowadził ojciec Tary, który od lat prowadził firmę budowlaną. – Tata miał duży wpływ na moją miłość do wnętrz, architektury i surowców – mówi Tara. – Wie dokładnie, jakie lubię wykończenia i dba o ich  wysoki standard. Mogę pokazać mu zdjęcie lub przykład efektu, który chcę osiągnąć, a on to wprowadzi w życie, nawet jeśli oznacza to przeszukanie pobliskich farm, upadających szop lub wyburzonych starych domów w celu pozyskania drewna.

Danny i Tara są bardzo sentymentalni, dzięki czemu to, co robią zyskuje osobisty charakter, a także pomaga w procesie zakupu. – Za każdym razem, gdy rozpakowujemy paczkę z meblami, natychmiast wracamy wspomnieniami do magazynów w Indiach lub Chinach, gdzie wybieraliśmy te elementy – mówi Tara.  – A kiedy znajdujemy niesamowite produkty, od razu wyobrażam sobie wnętrze, w którym mogłyby zamieszkać. Zaczynam wyobrażać sobie przestrzeń, która oddałaby ich piękno – wtedy doznaję olśnienia „muszę to kupić”! ”

Zdobycie tytułu GIA Global Honoree podniosło Tarę i Danniego na duchu, zwłaszcza że odczuli wpływ Covid-19.  Docenienie w międzynarodowym konkursie pozwala im patrzeć w przyszłość z większym optymizmem.

Tekst: Michelle Hespe

GIA (IHA Global Innovation Awards) to światowy konkurs nagradzający najlepsze koncepty, innowacje biznesowe i kreatywny merchandising w sprzedaży detalicznej artykułów domowych. Jest on sponsorowany i organizowany przez The Inspired Home Show i International Housewares Association (IHA). Aby uzyskać więcej informacji na temat konkursu, współsponsorów lub udziału w GIA, skontaktuj się z polskim przedstawicielstwem: redakcja@promedia.biz.pl . Dodatkowe informacje na temat gia są również dostępne online na stronie TheInspiredHomeShow.com/Explore/Awards/gia-Excellence-in-Retailing.

 

Data publikacji: 12.08.2020
Przeczytaj również

Handel:
Sklepy pop-up wyciągają klientów z powrotem na zakupy
Element zaskoczenia, urozmaicenie oferty handlowej oraz szansa na przyciągnięcie nowej grupy klientów – to główne korzyści płynące z otwarcia sklepów typu pop-up,… więcej »
Handel:
Sytuacja w handlu w Europie Środkowo-Wschodniej [RAPORT]
Eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield podsumowali trzeci kwartał 2020 roku na rynku nieruchomości handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Sektor… więcej »
Handel:
Zakupy świąteczne - w internecie czy stacjonarnie [RAPORT]
W tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1318 zł, czyli o 29 proc. mniej niż wydaliśmy rok temu. Tegoroczne… więcej »