Euroshop Retail Design Award: Poznajcie 5 najlepszych nowych konceptów handlowych na świecie

EHI Retail Institute oraz Messe Duesseldorf ogłosiły tegorocznych laureatów prestiżowego konkursu na najlepsze nowe koncepty handlowe EuroShop Retail Design Award (ERDA). O zwycięstwo rywalizowało 87 sklepów z 28 krajów.

Jurorzy oceniali zgłoszenia kierując się następującymi kryteriami: architektura, kolorystyka, materiały, oświetlenie, visual merchandising oraz komunikacja marketingowa. Wśród ekspertów konkursu, którzy nominują do nagrody sklepy ze swoich krajów, od kilku lat zasiada również Polak – Jerzy Osika, ekspert ds. retailu i visual merchandisingu.

W tym roku ogłoszono zwycięzców w pięciu kategoriach:

Kategoria HoReCa

Bridge, Zurych (projekt: Interstore | Schweitzer)

Bridge to prawdziwy most łączący targ świeżej żywności, kreatywną kuchnię z lokalnymi produktami i różnorodną gamę wydarzeń. Zgodnie z mottem „Poznaj jedzenie, poznaj targ, poznaj ludzi”, ma stać się nowym miejscem spotkań kultury kulinarnej w sercu Zurychu. Znajdujący się w pobliżu głównego dworca kolejowego rynek zachęca do eksperymentowania i jest zorientowany na przyjezdnych i lokalnych smakoszy, którzy chcą spróbować nowych rzeczy. Na parterze znajduje się dział świeżej żywności oraz niezależne punkty gastronomiczne, w tym grill, bistro i Bridge Bar. Na piętrze zlokalizowano Food Lab — przestrzeń z elastycznymi, modułowymi stanowiskami do gotowania, które można wykorzystać na imprezy prywatne lub biznesowe.

fot. Bridge/Love Weber

 

Kategoria Fashion & Lifestyle

Apple Marina Bay Sands, Singapur  (projekt: Foster + Partners)

Sklep giganta technologicznego Apple w Singapurze znajduje się na powierzchni wody w Marina Bay i wygląda jak migocząca, unosząca się kula. Zapewnia on 360-stopniowy widok na panoramę miasta, dzięki szklanej kopule, wykonanej ze 114 elementów. Okrągły otwór na górze umożliwia wędrówkę światła w ciągu dnia wewnątrz sklepu. Przed nadmiernym nasłonecznieniem chroni natomiast osłona ze specjalnego metalu. W centrum kopuły znajduje się ściana wideo, która służy jako scena do występów artystów.

fot. Apple/Finbarr Fallon

 

Kategoria Żywność

Edeka Hundrieser, Essen (projekt: Kinzel Architecture)
Supermarket w Essen nawiązuje materiałami i kolorystyką do to tradycji górniczej regionu. W sklepie zastosowano cegłę, stal i żelazo oraz ciemne kolory skontrastowane z jasnym odcieniem szarej podłogi, a także miedziane akcenty. Duże lampy w barwie matowej czerni, rury i wyciągi wentylacyjne podkreślają industrialne odniesienia.

fot. EDEKA/Guido Leifhelm

 

Kategoria Digital

FC Bayern World, Munich (projekt: umdasch The Store Makers)

To sklep dla fanów Bayernu-Monachium. Parter dedykowany jest zespołowi. Wydrukowane w 3D naturalnej wielkości repliki piłkarzy prezentują aktualne koszulki mistrzów. Ponad 20 zintegrowanych cyfrowych punktów w sklepie obejmuje lustrzane ekrany w przymierzalniach, a także stanowiska do selfie i przezroczyste ekrany do prezentacji trofeów. Na niższym poziomie fani znajdą całą gamę produktów. Koszulki, piłki i buty można personalizować w „warsztacie”. Odwiedzający mogą również sprawdzić, czy ich umiejętności dorównują gwiazdom w różnych scenariuszach gier w „klatce testowej”. Multipleks FC Bayern World zajmuje siedem pięter i oprócz flagowego sklepu oferuje również dwie restauracje, butikowy hotel oraz miejsce na imprezy.

fot. FC Bayern/Jens Pfisterer

Kategoria Zrównoważony Rozwój

Green B, Florencja (projekt: Benetton Group)

Efektywność energetyczna, materiały z recyklingu i coraz bardziej zrównoważona kolekcja – United Colors of Benetton tworzy nowy „zielony” koncept sklepu, wykorzystując naturalne materiały w innowacyjny sposób. Podłoga w Green B jest wykonana z włoskich skał rzecznych i odzyskanego drewna. Do aranżacji wnętrz użyto przetworzonych odpadów z przemysłu tekstylnego, takich jak zużyte guziki i wełna z recyklingu. Z materiałów z recyklingu wykonane są także półki, bazy ekspozycyjne i manekiny. Czujniki i sztuczna inteligencja kontrolują efektywność energetyczną sklepu, automatycznie dostosowując temperaturę do liczby osób w wewnątrz.

fot. United Colors of Benetton

Udział w konkursie jest bezpłatny. Chętnych do uczestnictwa zapraszamy do kontaktu z ekspertem z Polski: office@jerzyosika.com

Więcej informacji na www.euroshop-award.com

Data publikacji: 11.05.2022
Przeczytaj również

Aktualności:
GIA Top Window Award: Wystartuj w konkursie na najlepsze wystawy sklepów z branży home!
Chcesz się pochwalić swoją wystawą sklepową? Zgłoś się do konkursu  GIA Top Window Award. Zgłoszenia z Polski przyjmowane są przez portal branży wyposażenia wnętrz… więcej »
Handel:
Jak uchronić się przed odpływem klientów? Oto pięć pomocnych trendów customer experience
Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index. Według nich tylko jedno… więcej »
Handel:
Jak dotrzeć do międzynarodowego klienta w e-commerce? Przykład firmy Podlasiak i jej marek
Według Forrester Research zakupy transgraniczne w 2022 roku miały stanowić 20% całości transakcji w e‑handlu. Łączna wartość cross‑border commerce szacowana była w… więcej »