Dobra koniunktura w handlu

Jak podaje Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH, w III kwartale 2018 roku koniunktura w handlu uległa poprawie. Ogólny wskaźnik koniunktury przyjął wartość dodatnią, 3,2 punktu, wyższą od poziomu odnotowanego dla analogicznego okresu przed rokiem (o 6,2 pkt) oraz od średniej dla tego okresu z ostatnich 10 lat (-0,4 pkt).

W ciągu kwartału wzrosły również salda odpowiedzi na pytania dotyczące: zmian sytuacji ogólnej oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstw handlowych, poziomu zatrudnienia i wielkości utrzymywanych powierzchni magazynowych. 21,9% badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 65,7% ankietowanych za średnią, zaś 12,4% za słabą. Przewidywania dotyczące rozwoju ogólnej sytuacji w handlu w ciągu najbliższych 6 miesięcy są nadal pozytywne.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, koszty zatrudnienia pracowników oraz niedostateczny popyt.

Wskaźnik koniunktury w handlu

Opracowanie: Katarzyna Majchrzak, katarzyna.majchrzak@sgh.waw.pl Szczegółowe wyniki badania w: Badanie okresowe nr 99 „Koniunktura w handlu. III kwartał 2018″.

Data publikacji: 24.09.2018
Przeczytaj również

Aktualności:
Udany debiut Home & Garden Congress.
Branża Dom i Ogród stawia na rozwój e-commerce
13 marca 2024 w hotelu Sound Garden w Warszawie przedstawiciele firm z branży Dom i Ogród oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i usług z zakresu e-commerce spotkali się na 1.… więcej »
Handel:
Jak stworzyć nowoczesny sklep w branży home&garden?
Zmieniające się nawyki klientów sprawiły, że sklepy internetowe z meblami oraz wyposażeniem ogrodu coraz częściej łączą działalność offline z online. Sprzedaż… więcej »
Aktualności:
Poznaj program Home & Garden Congress i zdobądź bezpłatną wejściówkę!
Już 13 marca będzie można dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż internetową artykułów z branży dom i ogród w kraju i za granicą. Na całodniowym wydarzeniu Home… więcej »