Coraz szybszy rozwój e-commerce w Polsce

Jak wynika z badań firmy Planet Retail, Polska jest w czołówce krajów, w których rynek e-commerce rozwija się najszybciej. Dwunaste miejsce w zestawieniu zajmuje równolegle z Indonezją i Turcją.

Według raportu wartość rynku sprzedaży internetowej w Polsce ma wzrosnąć do 2022 roku o 6 mld dolarów. Obecnie nasz kraj plasuje się między 2. a 3. etapem rozwoju rynku e-commerce w przyjętej pięciostopniowej skali, czyli wchodzi już w erę omnichannel oraz kontynuuje rozwój w różnych kategorii handlowych – nie tylko w modzie, czy elektronice, ale też np. produktach wyposażenia wnętrz.

Pierwsze miejsca w zestawieniu zajmują Chiny (wzrost aż o 666 mld dolarów), a drugie USA (269 mld dolarów). W czołówce, przed Polską, znalazły się również takie kraje jak: Niemcy, Japonia, Wielka Brytania, Indie, Australia, Rosja, Brazylia, Francja czy Korea Południowa. Większość tych krajów jest na czwartym etapie rozwoju, który oznacza integrację sprzedaży online i offline oraz bezpośrednią sprzedaż produktów od producenta do klienta.

Data publikacji: 27.11.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Udany debiut Home & Garden Congress.
Branża Dom i Ogród stawia na rozwój e-commerce
13 marca 2024 w hotelu Sound Garden w Warszawie przedstawiciele firm z branży Dom i Ogród oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i usług z zakresu e-commerce spotkali się na 1.… więcej »
Handel:
Jak stworzyć nowoczesny sklep w branży home&garden?
Zmieniające się nawyki klientów sprawiły, że sklepy internetowe z meblami oraz wyposażeniem ogrodu coraz częściej łączą działalność offline z online. Sprzedaż… więcej »
Aktualności:
Poznaj program Home & Garden Congress i zdobądź bezpłatną wejściówkę!
Już 13 marca będzie można dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż internetową artykułów z branży dom i ogród w kraju i za granicą. Na całodniowym wydarzeniu Home… więcej »